Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Polar Precision SW en Windows Vista.

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 23 mar 2007 22:49

Recentelijk heb ik Windows Vista geïnstalleerd op mijn computer. Omdat ik de voorkeur geef aan een 'schone' installatie, heb ik mijn gegevens opgeslagen, en Vista geïnstalleerd op een geformatteerde partitie.Na wat aanloop problemen, heb ik nu zo ongeveer alles werkend.Één van de laatste dindgen die ik wilde installeren was Polar Precision SW, en tot mijn verbazing ontdek ik dat dat niet wil installeren omdat het niet ondersteund wordt door het besturingssysteem.Een upgrade naar de laatste versie van PPSW is daardoor niet mogelijk, maar afgezien daarvan staat eenvoudigweg op de site van Polar dat PPSW (nog) niet onder Vista werkt.
Wat nu?Iemand anders al ervaring hiermee?Kan ik ook Pro Trainer 5 gebruiken met mijn S710i, en zo ja, komt of is dat ergens te koop als software zonder bijbehorende HRM?
Harde wind is meestal tegen.

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 23 mar 2007 23:44

Bij mij werkt alles wel onder Vista.   Polar Precision Performance software was helemaal geen probleem.   De Polar infrarood poort was aanvankelijk wel een probleem.  Volgens Polar waren er nog geen drivers voor Vista.
Uiteindelijk toch aan de praat gekregen met de oude windows 2000\xp driver.
 

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 23 mar 2007 23:58

Quoten: Origineel geplaatst door CimeCaron op 23 Maart 2007


Bij mij werkt alles wel onder Vista.   Polar Precision Performance software was helemaal geen probleem.   De Polar infrarood poort was aanvankelijk wel een probleem.  Volgens Polar waren er nog geen drivers voor Vista.
Uiteindelijk toch aan de praat gekregen met de oude windows 2000\xp driver.
 


Dank je wel voor je reactie.
Heb je ook een schone installatie van Vista gedaan, of een upgrade?Het probleem waar ik tegen aanloop is dat de installatie van PPP4 stopt met de mededeling dat het besturingssysteem niet geschikt is. Ik vermoed als je een Windows installatie waarop PPP4 al geïnstalleerd is upgrade, het wel werkt.
Harde wind is meestal tegen.

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 24 mar 2007 00:21

Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 23 Maart 2007


Dank je wel voor je reactie.
Heb je ook een schone installatie van Vista gedaan, of een upgrade?Het probleem waar ik tegen aanloop is dat de installatie van PPP4 stopt met de mededeling dat het besturingssysteem niet geschikt is. Ik vermoed als je een Windows installatie waarop PPP4 al geïnstalleerd is upgrade, het wel werkt.


Bij mij was het een schone installatie van Vista business.  De Polar software heb ik geinstalleerd vanaf een orginele CD (versie 4.01.029) en daarna nog een een upgrade geinstalleerd naar 5.10.121.   (te downloaden vanaf site)Die melding heb ik helemaal niet gehad.   Heb wel de originele directory die ik had onder Windows XP in program files geplaatst in dezelfde map in Vista en ben toen begonnen met installeren.  Wellicht dat dat er nog mee te maken heeft. 

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 24 mar 2007 11:43

Quoten: Origineel geplaatst door CimeCaron op 23 Maart 2007


Bij mij was het een schone installatie van Vista business.  De Polar software heb ik geinstalleerd vanaf een orginele CD (versie 4.01.029) en daarna nog een een upgrade geinstalleerd naar 5.10.121.   (te downloaden vanaf site)Die melding heb ik helemaal niet gehad.   Heb wel de originele directory die ik had onder Windows XP in program files geplaatst in dezelfde map in Vista en ben toen begonnen met installeren.  Wellicht dat dat er nog mee te maken heeft. 


Het is gelukt via een omweg.
Ik blijf tijdens de installatie met de CD (Polar Precision Performance SW4) de melding krijgen dat het besturingssysteem ongeschikt is, waarna de installer wordt afgesloten.
Eerst heb ik de originele Polar folder met inhoud van mijn Windows XP back-up volledig geplaats in de 'Program Files' folder van mijn Vista installatie.Dat is blijkbaar al voldoende om het programma weer te laten draaien.Vervolgens heb ik ge-update via de Nederlandse website van Polar naar de laatste versie.Overigens is deze laatste versie: 4.03.043. Ik ben dus wel nieuwsgierig waar jij 5.10 vandaan hebt. Of is dat de trial versie van Polar Pro Trainer 5?
Nu nog even de ifrarood communicatie werkend krijgen .
Harde wind is meestal tegen.

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 24 mar 2007 22:14

Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 24 Maart 2007

Overigens is deze laatste versie: 4.03.043. Ik ben dus wel nieuwsgierig waar jij 5.10 vandaan hebt. Of is dat de trial versie van Polar Pro Trainer 5?
Nu nog even de ifrarood communicatie werkend krijgen .

Denk dat ik het fout heb.  Bij de eigenschappen van de exe stond 5.10, maar dat moet denk ik zijn 4.03.043.  Bij het installeren van infrarood sputterde vista nog wel tegen, maar uiteindelijk is het wel gelukt.

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 24 mar 2007 23:31

Quoten: Origineel geplaatst door CimeCaron op 24 Maart 2007

Denk dat ik het fout heb.  Bij de eigenschappen van de exe stond 5.10, maar dat moet denk ik zijn 4.03.043.  Bij het installeren van infrarood sputterde vista nog wel tegen, maar uiteindelijk is het wel gelukt.


Ok, dat klinkt aannemelijk.Voor infrarood gebruikte ik een standaard USB to IR adapter van Sitecom. Hier zijn nog geen Vista drivers voor, en met de universele Vista driver, of met de oude Sitecom XP drivers werkt het niet. Het heeft zelfs het allereerste, en tot nu toe enige, 'blue screen' veroorzaakt. Ik heb dus maar een originele Polar IR adapter besteld, die wel schijnt te werken onder Vista.Nogmaals bedankt voor de hulp.
Harde wind is meestal tegen.

walther
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2007 00:43

walther 03 apr 2007 00:51

beste CimeCaron,
Ik heb het zelfde probleem met vista en de polar sw software. Krijg het niet geinstalleerd. Begreep dat jij het wel draaiend heb onder vista. Zelf heb ik vista premium.
Hoor graag de oplossing,
groetjes,
 
walther
 

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 04 apr 2007 04:12

Quoten: Origineel geplaatst door walther op 02 April 2007


beste CimeCaron,
Ik heb het zelfde probleem met vista en de polar sw software. Krijg het niet geinstalleerd. Begreep dat jij het wel draaiend heb onder vista. Zelf heb ik vista premium.
Hoor graag de oplossing,
groetjes,
 
walther
 


Hoi Walther,
installeren via de CD lukte bij mij niet, wat ik ook geprobeerd heb.Uiteindelijk heb ik de volledige 'Polar' directory van mijn oude XP back-up direct in de Program Files directory geplaats, en het werkte meteen. Ook al mijn oude trainings bestanden stonden daarin, en werden direct weer in PP herkend. Wel moet je dan nog even een snelkoppeling maken in je Start menu.
Mijn oude Sitecom USB/Infrarood adapter heb ik niet meer aan de gang gekregen. Daar kan Polar uiteraard niets aan doen.Ik heb toen de originele Polar USB/IR adapter gekocht, en die werd direct door Vista herkend, en van de juiste drivers voorzien.Alles werkt nu naar behoren.
Harde wind is meestal tegen.

jimmy
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2007 13:10

jimmy 11 apr 2007 13:16

Hallo,
Ik had ook eerst problemen met het installeren van Polar software op een nieuwe Vista computer, maar heb dan de volledige installatie van de vorige PC (windows XP) gecopieerd op een USB stick, en die gepaste onder de 'program files' directory. Daarna de 'polar.exe.' aangeklikt en ik was vertrokken. tot nog toe werkt het.
groeten, Jimmy

motta67
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2014 12:00

motta67 25 jan 2019 10:17

Hallo,
Heeft iemand de Polar Precisioin SW al aan de praat gekregen op een Windows 10 ?
De werkende versie stond op een Windows 7 (32 bit, c:\program files) en zou dus moeten kunnen draaien op een Windows 10 (64 bit, c:\program files (x86) ?).
Die IR interface werkende krijgen zou dan de volgende stap zijn ...
(Mijn Polar S720i werkt nog altijd feilloos tijdens de spinning op een Tomahawk IC7, het hartslagsignaal van de Garmin sensor wordt niet herkend)
Grtn

Plaats reactie