Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Welke Tacx trainer?

wonco
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2007 13:32

wonco 13 apr 2007 13:57

Hoi,

Ik ben van plan een trainer te gaan kopen, maar ik ben er nog niet uit welke het gaat worden. Het lijkt me fijn als hij geluidsarm is. Ik denk dan aan de Tacx Satori of de Sirius. De Satori kun je een hoger vermogen mee halen. Nu zal ik dat (nog) niet nodig hebben en dus is mijn vraag of de Satori ook net zo goed als de Sirius voor lagere vermogens te gebruiken is?

Zijn er verder nog verschillen?

Voor de prijs maakt het niet zoveel uit. Bij de futurumshop is de Satori 5 euro duurder dan een Sirius met Skyliner.

Doei,
Don

assen20
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 jun 2006 15:01

assen20 13 apr 2007 23:35

op beide kun je echt helemaal stuk trappen, meer en kwestie van voors en tegens tegen elkaar afwegen.

frankvanboven
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22

frankvanboven 14 apr 2007 08:10

Ik heb geen ervaring met Tacx. Ik gebruik echter zeer veel een Computrainer.

Geluid is bij deze trainer met name te reduceren door de juiste band te gebruiken. Eventueel de trainer op rubbers plaatsen. Ik ga er vanuit dat dit ook geldt voor een Tacx. Volgens mij gebruik ik op dit moment een Vittoria band. De Continental GrandPrix gebruikte ik in het verleden. Deze maakte erg veel herrie. Tevens laat het loopvlak vrij snel los.

Qua vermogen kan je met de Computrainer tot 1500W gaan. Voor zover ik weet is dat fors meer dan de Tacx apparaten.

Zelf kan ik totaal niet sprinten. Die 1500W is aan mij dus niet besteedt.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27562
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 apr 2007 10:22

De Sirius Softgel is de stilste van de twee.
Kan me trouwens moeilijk voorstellen waarom je NU een Tacx wilt kopen??

wonco
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2007 13:32

wonco 14 apr 2007 11:57

Quote: Origineel geplaatst door havana op 14 April 2007
De Sirius Softgel is de stilste van de twee.


Dat is voor mij het belangrijkste, bedankt!
Ik neem aan dat het vermogensbereik van de Sirius voldoende is voor een niet al te ervaren amateur als ik?

Quote: Kan me trouwens moeilijk voorstellen waarom je NU een Tacx wilt kopen??


Je bedoelt gezien het weer en seizoen?
Het is op dit moment nogal druk thuis, met een pasgeboren baby en een peuter. Op dit moment lukt het me alleen om van en naar mijn werk te fietsen. En 's avonds heb ik pas vanaf negen uur tijd, en dan is het al bijna donker. En daarom dus die trainer.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27562
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 apr 2007 12:19

Ah, dat spreekt dan voor zich

Voor de meesten is de Sirius Softgel zeker zwaar genoeg; je kunt er ook prima op krachttrainen. Ben je heel sterk komt die trainer tekort voor krachttraining, maar gewoon rijden is er evengoed voor iedereen prima op te doen.

Voor een goedkope trainingsmat neem eens een kijkje bij de Kruidvat (Yogamat kost 5,95).

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 17 apr 2007 00:36

Ik heb ook die mat van Kruidvat. Voldoet prima.

Plaats reactie