Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Eiwit shakes/hersteldrank (wei?)

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 21 feb 2008 18:44

Kon via de zoek optie niet veel vinden, maar kan me herinneren ooit een topic gezien te hebben over het zelf maken van hersteldrank met wei-eiwit, bestaat dit draadje nog?

Ik kan nu goedkoop wat van die potten proteine-shake poeder kopen, klopt het dat het drinken hiervan het herstel na inspanning bevordert?
Is dit spul even goed als de zelf te maken hersteldrank met wei-eiwit?

bvd

"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 21 feb 2008 18:53

Zoek je ook 'speere op te grooie' ? :D

Een eiwit-shake is prima, maar voeg wel wat koolhydraten toe. Zo'n shake is echt een eiwit-bom vol eiwitten die snel opgenomen worden (itt eiwitten uit zuivel). Een combinatie van koolhydraten + eiwit schijnt het best te werken.

Ik heb er ooit eens een goed stuk over gelezen. Als ik het vind zal ik het plaatsen.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 feb 2008 12:59

Idd, gebruik eiwitten samen met koolhydraten in een verhouding van ongeveer 1 op 4.

Sowieso hoef je geen enorme hoeveelheden eiwit te nemen, het gaat volgens mij meer om de timing.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 23 feb 2008 18:22

Thnx voor jullie antwoorden :)
Haha nee, m'n speren hoeven niet perse te grooien, ik wil het als herstel na zware trainingen/wedstrijden gaan gebruiken ;)

@scepticus: je bedoelt dus 4 delen koolhydraten op 1 deel eiwit?
Wat voor koolhydratenbron gebruik je daarvoor als je een hersteldrank maakt?
En met timing bedoel je het uur na de inspanning?
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 23 feb 2008 22:17

snelle suikers zijn het beste. Dus banaan, cola, snoep, koekjes. als er maar niet teveel andere stoffen als vet in zit zijn alle suikers prima.

direct na de inspanning zoveel mogelijk. Best is in eerste instantie via vloeistof. tot 2-3 uur na de inspanning blijft het lichaam meer actief in opname.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

greg_v
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 06 nov 2006 16:04

greg_v 28 feb 2008 22:59

gregie 3 maand terug ; 60 kilo. na paar schakes en her en der wat trainen 74 kilo.
nu ben ik maar een meter 68 groot. Dat is dus ineens heel wat body meer, en geen vet

ik hoor mijn vriendin niet klagen ^^

gregie is greg !



herstel bwah , niet voelbaar
60% of the time, it works ALL the time !

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 29 feb 2008 00:38

14 kilo droge spiermassa in 3 maanden? Laat Ronnie Coleman en Jay Cutler het maar niet horen want die willen je geheim weten ;).


Coleman en Cutler:

Afbeelding
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 29 feb 2008 01:35

[quote="Greg_v"]gregie 3 maand terug ; 60 kilo. na paar schakes en her en der wat trainen 74 kilo.
nu ben ik maar een meter 68 groot. Dat is dus ineens heel wat body meer, en geen vet

ik hoor mijn vriendin niet klagen ^^

gregie is greg !



herstel bwah , niet voelbaar[/quote]


Hoi,

Klinkt leuk maar je statement zegt niks. Hoe weet je dat die 14 kilo geen vetten zijn?

Tweede vraag is hoe functioneel die extra spiermassa is? Spiermassa aankweken is 1 maar je moet het ook wel om kunnen zetten naar pure POWER op je fiets. Heb je enige data?

Net zoals dat voorbeeld van Rezne. Veel spiermassa maar zet dat eens op een fiets ;)

Zie dan eens even deze foto van Der Jan. DAT zijn fuctionele krachtpoten


[img=http://img165.imageshack.us/img165/4716/000521tx2.jpg]

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 29 feb 2008 14:04

Of hij heeft de Axe bruiningslotion gebruikt! Overigens niets dan respect voor die gasten, want dat is me toch een partij hard werken! En dan ook nog eens extreem laag in vet komen te zitten, knap.

@Greg, met 1m68 en 74 kiklo ben je behoorlijk 'buff'. Maar nogmaals ik geloof niet dat je in 3 maanden tijd 14 kilo spieren kan aanzetten. Zélfs niet met een eiwit shakeje per dag ;).
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 29 feb 2008 14:38

Toevallig heb ik vandaag ook eiwit whey suplementen gehaald van lucovitaal sports.. overigens stonden ze daar in de winkel ook van Herballife.. nu weet ik dat er een discussie was over dat product maar dat ging meer over de bedrijfsstrategie dan over het product.
Herballife heeft sportvoeding in haar assortiment. is het zinnig om een dergelijk product (poedervorm) van herballife als vloeibare voeding in de bidon aan te mengen met water. heeft iemand ervaring met dit product.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 29 feb 2008 15:09

Eiwit inname na inspanning in combinatie met koolhydraten bevorderd mogelijk het herstel. Ik meen dat koolhydraten beter opgenomen worden. Ik heb in het verleden een periode het door DSM ontwikkelde pepto-pro gebruikt (superduur spul, maar gelukkig kon ik er gratis aan komen via bevriende top-sporters). Ik had het idee dat het hielp. Volgens mij is dat in sommige studies ook aangetoond. Al kan het ook tussen de oren gezeten hebben... Het spul is in ieder geval niet te zuipen :-)

NB: Bij pepto-pro is het geclaimde effect dus niet zozeer dat 'speren beter grooie', maar dat processen die plaatsvinden bij de koolhydraatopname door de speciale eiwitten beter/efficienter verlopen. Is helaas niet helemaal mijn vakgebied, dus misschien dat iemand anders dit kan verduidelijken?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie