Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat is nou eigenlijk goed?

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 17 feb 2011 13:06

Ik heb de cake van Bongo gemaakt - supersimpel en erg lekker. Komend weekend eens als fietsvoer gebruiken!
Ik hou van Triple.

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 17 feb 2011 18:11

[quote="Trudie"][quote="Bongo"]Op aanvraag van velen; Je kunt hem trouwens lang bewaren. Hoe langer je hem bewaart hoe minder droog en lekkerder (persoonlijk) hij wordt.

Ik zie natuurlijk wel graag reactie wat jullie er van vinden?


• 600 g gemengde gedroogde vruchten
(Rozijnen, vijgen, abrikozen, dadels, pruimen etc.)
• 150 g gehakte amandelen
• 1 tl kaneel
• 200 g bruine suiker
• 2 eieren
• 1 snufje zout
• 250 g bakmeel


1. Alle vruchten op rozijnformaat brengen. De amandelen, kaneel, suiker en ¼ lt water in een pan 5 min laten koken.
2. De oven op 180gr voorverwarmen. De cakevorm invetten of met bakpapier bekleden.
3. De eieren met het snufje zout klutsen.
4. De bakmeel toevoegen aan de gekookte vruchtenmassa en met elkaar mengen. Tenslotte de eiermassa toevoegen.
5. De cakevorm vullen en ongeveer een uur bakken. Aansluitend 10 min af laten koelen.


[/quote]

Bij 4 heb je het over de gekookte vruchtenmassa. Ik begrijp dat je de gedroogde vruchten ook in het water moet laten koken, naast de kaneel, amandelen en suiker? Dat staat er nl niet (bij 1)

[/quote]

Terechte opmerking van Trudie; ook de vruchtenmassa van punt 1 even meekoken..bij de rest van punt 1.

Wij kopen meestal zo'n tuti fruti mix als vruchtenmassa. En waar je niet van houdt (bv amandelen) haal je er gewoon tussenuit.

@pinaG..goed om te horen dat het is gelukt. geniet ervan.
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 04 mar 2011 15:39

Ben toch heel erg benieuwd wie nu eigenlijk deze cake heeft gemaakt en wat je bevindingen zijn..
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

pep78
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 jan 2009 12:21

pep78 05 mar 2011 20:57

@bongo

Vandaag de cake gemaakt, het is erg lekker en ga het morgen testen op de fiets.
Een stevige plak bij het ontbijt is lijkt genoeg om een hele dag op te fietsen ;-)

Cube agree pro 2010

Gebruikersavatar
jan-willem84
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2011 10:43

Gebruikersavatar jan-willem84 26 sep 2011 13:57

Ik neem op de meeste ritten (vaak 40 à 50 km) 1 bidon water, 1 bidon water met isotonic Sportdrink lemon van de Aldi en een mueslireep van Euroshopper mee. Meestal halverwege het reepje en afwisselend uit de bidonnen drinken. Werkt voor mij perfect.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 26 sep 2011 16:47

Ik heb een beetje een probleem; normaalgesproken eet ik altijd bananen en drink ik water; dat werkt voor mij echt prima.
Alleen beginnen de bananen me zo zachtjes aan de neus uit te komen. Bovendien liggen er regelmatig bananen te rotten omdat het ineens slecht weer werd.

Zodoende ben ik met een zoektocht naar fatsoenlijk fiets-eten begonnen, maar bij bijna alles heb ik het probleem dat ik het gewoon niet door mijn keel krijg omdat mijn mond te droog is.
Water er achteraan gooien werkt wel; maar dan ben ik met twee losse handen aan het klungelen en dat is in een groepje niet zo relaxed.

Of het wordt prut in mijn achterzak, waardoor je tot je ellebogen onder het eten zit tegen de tijd dat het op is.

iemand tips?

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 26 sep 2011 18:18

@ vermeulen, als je moeite hebt met te droge repen etc zijn misschien de Fruit Jellies van Decathlon wat voor je zie http://www.decathlon.nl/NL/5-repen-fram ... 175344756/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leverbaar in diverse smaken, het zijn kleine reepjes per stuk verpakt en redelijk makkelijk te open en te verorberen...
Ze zijn wel wat zoet dus daar moet je van houden ;)
Bij de decathlon hebben ze trouwens nog meer goed te eten repen voor niet al teveel geld!
Enige nadeel is wel dat ze alleen in Amsterdam of Kerkrade zitten.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 26 sep 2011 19:03

vermeulen schreef:Ik heb een beetje een probleem; normaalgesproken eet ik altijd bananen en drink ik water; dat werkt voor mij echt prima.
Alleen beginnen de bananen me zo zachtjes aan de neus uit te komen. Bovendien liggen er regelmatig bananen te rotten omdat het ineens slecht weer werd.

Zodoende ben ik met een zoektocht naar fatsoenlijk fiets-eten begonnen, maar bij bijna alles heb ik het probleem dat ik het gewoon niet door mijn keel krijg omdat mijn mond te droog is.
Water er achteraan gooien werkt wel; maar dan ben ik met twee losse handen aan het klungelen en dat is in een groepje niet zo relaxed.

Of het wordt prut in mijn achterzak, waardoor je tot je ellebogen onder het eten zit tegen de tijd dat het op is.

iemand tips?
Heb je dit al eens geprobeerd: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=44617" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben er zelf over te spreken: voedzaam en smaakzaam :)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 26 sep 2011 19:55

Thx voor de tips!
Amsterdam kom ik niet zo vaak, maar als ik er ben zal ik het eens proberen,
Jumbo hebben we wel hier in Utrecht, dus dat kan ik wel proberen.

Plaats reactie