Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Begeleiding

koning
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 okt 2007 15:50

koning 04 jun 2008 21:48

Wie heeft er begeleiding bij zijn training bijvoorbeeld door een trainer die trainingsschema's maakt?

Zo ja, hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ik zit er namelijk al een hele tijd aan te denken maar weet niet precies wat ik kan verwachten. Het is aan de ene kant een betere investering dan een paar lichtere wielen of een ander zadel maar ik heb nog nooit iemand gesproken die er ervaring mee heeft en hiermee veel vooruitgang heeft gemaakt meer dan wanneer ik zelf train. Trainen jullie gerichter?

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 05 jun 2008 01:48

Vorig jaar heb ik Webtrainer Bergop gedaan bij Adrie van Diemen. Je moet maar eens kijken op de website www.webtrainer.nl. Je kunt een trainingsprogramma laten samenstellen die geheel gericht is op jouw doelstellingen. Ik heb mijn doelstelling bereikt. Het was het rijden van de Dolomiten Maraton in een kortere tijd dan het jaar ervoor. Maar het ging mij er vooral om de cyclo uit te rijden zonder uitgeput en afgemat over de streep te komen.
Er zijn natuurlijk nog meer aanbieders van trainingsprogramma's want ik wil niet beschuldigd worden van belangen behartiging.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 05 jun 2008 12:01

Toen ik eenmaal besloten had om dit jaar de Marmotte te gaan rijden, vond ik dat ik er ook maar eens gericht voormoest gaan trainen. Ik heb toen bij zitvlees.nl een schema laten opstellen. Ik moet zeggen dat ik daardoor ook wel stukken beter ben geworden. Daarnaast is het voor mij ook een soort "stok achter de deur" om toch maar op de fiets te stappen, ook al is het slecht weer. Hiervoor deed ik maar wat.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

koning
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 okt 2007 15:50

koning 05 jun 2008 20:48

Dat is precies ook de rede waarom ik er over zat te denken. Ik rij nu ook maar wat en doe maar wat. Ik denk dat ik het toch doe. Het is in iedergeval een goede investering denk ik.

Plaats reactie