Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Assos - Skin repair gel = aanrader!

patrickrb
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2010 21:13

patrickrb 10 mar 2011 18:11

Hai allemaal,

Nee, ik heb geen aandelen Assos, en kom absoluut geen reclame maken!

Deze creme heeft mij in 2 dagen verlost van een zitvlakblessure waar ik al 4 weken last van had, en 3 tubes Tantum op heb gesmeerd... Zowel de onderhuidse zwelling als de "rauwe huid" is in 8x smeren compleet verdwenen!

Aangezien er nogal wat fietsers zijn die zitvlakproblemen hebben, en ik verder geen verhalen heb gelezen over deze creme wilde ik dit jullie niet onthouden.

Kost wel een berg, €20 voor een klein tubetje, maar dat is het wat mij betreft absoluut waard! Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!

Groeten!


Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 14 mar 2011 14:54

dank Patrick! Zaterdag 160km gedaan en heb aardig wat averij opgelopen. Aardige schaafwond daaronder wat ik nog niet eerder heb gehad. Meteen maar spul va Assos besteld en daarom goed te horen dat jij er baat bij hebt gehad.

Ik wil morgen toch weer een tochtje maken en dacht aan Vaseline als tussenoplossing voor tijdens het fietsen. Is dat wat denk je?
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 14 mar 2011 14:59

Bij mij werkt het redelijk. Helaas wel op de eerste hulp gezeten gisteren omdat mijn lies is opengescheurd (de huid) tijdens het fietsen.

Ik kan Nestosyl ook erg aanrijden (bij puistjes en ontstekingen), en sowieso het broekvet van Assos
pas op! paaltje!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mar 2011 15:01

[quote="PatrickRB"] Zowel de onderhuidse zwelling als de "rauwe huid" is in 8x smeren compleet verdwenen!
[/quote]

Wat voor zwelling zat daar onder dan?
Vind het heel bijzonder dat die weg is; wellicht meer een mooie samenloop van omstandigheden? Ljkt mij niet dat dat zomaar door een oppervlakkig smeerseltje komt.
Less is bore

Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 14 mar 2011 15:46

[quote="XLR8R"]Bij mij werkt het redelijk. Helaas wel op de eerste hulp gezeten gisteren omdat mijn lies is opengescheurd (de huid) tijdens het fietsen.

Ik kan Nestosyl ook erg aanrijden (bij puistjes en ontstekingen), en sowieso het broekvet van Assos[/quote]

Nestocyl is inderdaad ook prima voor dit soort zaken maar meer voor het genezen. Heb ook de chamois creme aka broekvet :) van Assos besteld. Totdat ik dat binnen hoop ik er morgen met een klodder vaseline vanaf te komen.
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

esteban
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 nov 2008 01:50

esteban 15 mar 2011 15:00

Fiets nu al 3j zonder broekvet, maakt dat heel wat verschil?

Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 15 mar 2011 15:45

[quote="Esteban"]Fiets nu al 3j zonder broekvet, maakt dat heel wat verschil?
[/quote]

Als je al drie jaar met open wonden op je zadel zit denk ik dat het enig verschil kan uitmaken (...) Ik had er ook nooit echt last van tot na de 160km van afgelopen zaterdag
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

epotheker
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:15
Locatie: Lonneker

epotheker 15 mar 2011 15:50

Nestocyl,Tantum creme?.......valt mij nog mee dat er nog geen afgewerkte motorolie of frituurvet genoemd is.....

Gewoon een tube cremor cetomacrogol met 20 of 50% vaseline bij de apotheek...tussen de 3 en 4 euro per 100 gram.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 15 mar 2011 17:20

Die assos gebruik ik ook regelmatig en ben er ook tevreden over, het verzacht waar nodig ;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 15 mar 2011 19:07

Ik heb ook een tijdje last gehad van deze klachten. Gebruik nu al even zitvlakcreme van Sixtufit, en voor mij werkt dat uitstekend. Is ook een stuk voordeliger geprijsd dan de Assos Creme.

patrickrb
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2010 21:13

patrickrb 17 mar 2011 14:35

@Hendriku, sorry voor de late reactie. Ik heb ook een tijd met vaseline als tussenoplossing gereden. Aan de ene kant verminderd de wrijving, aan de andere kant sluit het de huid ook volledig af...

@Daniel1975. Ik had last van een harde zwelling het zitbot, kleine onderhuidse ontsteking. Zoals ik in de beginpost heb vermeld had ik hier al een tijd last van en hebben weken met Tantum smeren niks opgeleverd. Het kan dus geen toeval zijn dat het na het smeren van de Assos creme in 2 dagen compleet was verdwenen.

Daarnaast staat het ook in de bijsluiter dat de crème dat de werking is: verzachten en versneller van het helingsproces van de huid + het verminderen van zwelling.

Ook de rauwe huid, wie heeft dat niet af en toe??, is aanmerkelijk sneller genezen. Voor het slapengaan klein beetje smeren, en s`ochtends wordt ik wakker met een babyhuidje.

Misschien werkt het niet voor iedereen zou effectief als bij mij, maar ik ben er iig erg tevreden over!!


stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 17 mar 2011 21:34

Weet iemand een winkel (liefst in de randstad) waar dit te koop is? zou graag eens een tubetje proberen. Aangezien in volgende week naar marokko ga met het fietsje, is via internet bestellen misschien wat kort dag.

Plaats reactie