Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Assos - Skin repair gel = aanrader!

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 17 mar 2011 21:35

bij lohman volgens mij
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 17 mar 2011 21:37

oh, zou mooi zijn.. dat is niet al te ver uit de buurt!

wezenloze
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 06 jun 2010 22:19
Locatie: Midden-NL

wezenloze 18 mar 2011 14:48

N.a.v. de tips hier ben ik maar even langs de plaatselijke de apotheek gegaan. Een tube cremor cetomacrogol (medewerkster kon het een stuk makkelijker uitspreken dan ik ;-)) met 20% vaseline plus een tube nestosyl voor 8 Euro.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 04 aug 2015 22:15

ff nieuw leven inblazen.

Iemand nog goede ervaringen met andere crème of zalf voor NA 't fietsen ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 aug 2015 22:35

Afbeelding

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 05 aug 2015 08:05

@monsieurpinot Die gebruik ik dus ook, maar de laatste tijd toch nog wat irritatie op de billen .......

iemand anders nog ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 05 aug 2015 16:47

Voorkomen is beter dan genezen. Bij mij ontstaan de probleem als het te lang nat blijft. Daar kan mijn huid niet tegen. Ik ben al een tijdje met talkpoeder aan het proberen en ik kan alleen maar zeggen dat ik geen enkel probleem meer heb. Babytjes gaan er ook van lachen :) Probleem van de assos chamois creme (dus niet de skin repair, die is voor erna) is dat je ook je broek nat maakt als je er iets teveel op doet. Het lijkt wel te werken omdat het een tintelent gevoel geeft maar lang heeft het me nooit geholpen (op de afstanden > 1000 km). Ik werd ook gek van die gel zadels met een lederen topje. (90% van het assortiment) Goed heet, goed zweten, dat wordt nat en nooit meer droog. Als je zitbot pijn hebt moet je van zadel veranderen of een andere houding aannemen (minder / meer rechtop). Op lange ritten is gel geen oplossing, je drukt het echt wel aan de kant na verloop van tijd en dan blijkt de plastic / carbonlaag toch wel hard te zijn. Dat is prima voor ritjes van 5 uur maar als het langer wordt.... pff. Ik heb een brooks b17 narrow waar ik eerst niet op kon zitten. Heb er een sleuf in gesneden (met stanleymes super makkelijk) en ben al het hele jaar zitvlak-probleem-vrij (12000km vanaf januari). Die vooringesneden brooks (imperial) kon ik ook niet hebben, daar kwamen m'n ballen bijna klem te zitten. Die heb ik nadien ook zelf uitgesneden.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 05 aug 2015 19:12

Z'on kleine balletjes dan? :roll:

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 26 sep 2021 22:51

Topic kick..... excuses

De assos skin repair gel is super! Na langere ritten (150+) heb ik wel beetje ruwe billen. 1-2x smeren en het is weer opgelost. Maar €20 per tube is nogal aan de prijs.
Wat is tegenwoordig een goed alternatief met betere prijs? De cremor cetomacrogol nog niet geprobeerd helaas.
Dogma F

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 27 sep 2021 08:50

Andere opties kunnen zijn Inotyol, Kwakzalver Wonden Wonder of Sudocreme. De eerste 2 vooral bij asfalt exceem.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2200
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 27 sep 2021 12:32

Assos skin repair werkt voor mij ook super. En als je dit te duur vindt, gewoon uierzalf grote pot van paar euro bij Kruidvat. Lijkt er heel veel op en doet bijna hetzelfde, Daarnaast en dat schreven ander ook al. Voorkomen beter dan genezen, broekenvet of chiquer chamois gebruiken helpt nog veel beter. Heb vorige week met ruim 500 km in een week weer gezien dat velen last kregen van schuurplekken die met de assos gel wel goed te behandelen waren, maar degene die consequent broekenvet gebruikten, nergens last van.
Ach, ik zeg ook maar wat

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 27 sep 2021 17:55

Nou heb ik niet of nauwelijks last van zitvlak problemen, alleen wel eens bij langdurige regenritten door zand in de broek weleens op de rand van de zeem, rode striemen op de billen. Dan ook gewoon uiercreme van het Kruidvat erop, de andere dag is het leed dan bijna alweer geleden. Geen zalf maar creme, zalf vind ik te vet.

Voor de rest nog nooit iets van broekenvet of iets dergelijks gebruikt, altijd "droog" in de broek.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie