Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

gps routes

kogafanaat
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 13 jun 2008 00:02

kogafanaat 31 mar 2009 00:08

Ik heb een Garmin 705 edge. Ben op zoek naar gps-routes. Ben vooral geintereseerd in routes rond Nijmegen. Woon zelf in Brabant, Uden.
Bedankt
fietsfanaat

misternochain
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33

misternochain 31 mar 2009 00:34

Stevens SLC Team Ultegra SL

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 31 mar 2009 00:36

of gpstracks.nl
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 08 apr 2009 15:54

Ik heb een hoop sites geprobeerd, en vind www.gpsies.com het beste.
Voordelen:
- tracks direct uploaden vanaf GPS
- tracks direct downloaden naar GPS
- tracks eenvoudig aan te passen of te corrigeren
- Nederlandstalig
- snel en intuitief zoeken
- makkelijk zelf tracks tekenen dmv wegherkenning.

Op de Iphone is Everytrail wel fijn. Hiermee kun je routes opnemen zoals met je gps, onderweg foto's nemen en aan het eind alles met 1 druk op de knop online zetten. En het is nog gratis ook.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 08 apr 2009 18:10

[quote="Tyr W"]Ik heb een hoop sites geprobeerd, en vind www.gpsies.com het beste.
Voordelen:
- tracks direct uploaden vanaf GPS
- tracks direct downloaden naar GPS
- tracks eenvoudig aan te passen of te corrigeren
- Nederlandstalig
- snel en intuitief zoeken
- makkelijk zelf tracks tekenen dmv wegherkenning.

Op de Iphone is Everytrail wel fijn. Hiermee kun je routes opnemen zoals met je gps, onderweg foto's nemen en aan het eind alles met 1 druk op de knop online zetten. En het is nog gratis ook.[/quote]

Hoe zijn jou ervaringen met http://www.bikely.com ? Hier werk ik altijd mee naar alle tevredenheid. Alleen een route corrigeren met tekenen is lastig.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 12 apr 2009 14:26

Corrigeren is inderdaad een drama op die site. Als ik zelf een route wil maken gebruik ik http://www.bikeroutetoaster.com vaak. Daar gaat dat een stuk beter. Enige nadeel wat ik nog wel eens ervaar is dat hij de route aanpast vanwege eenrichtingsverkeer. Terwijl dat op die plek alleen voor auto's van toepassing is.

rvane
Forum-lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 jun 2006 15:56

rvane 12 apr 2009 14:30

Ik maak mijn routes altijd gewoon in mapsource, de software van Garmin. Werkt erg goed vind ik.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 12 apr 2009 14:36

[quote="Bottecchia"]Corrigeren is inderdaad een drama op die site. Als ik zelf een route wil maken gebruik ik http://www.bikeroutetoaster.com vaak. Daar gaat dat een stuk beter. Enige nadeel wat ik nog wel eens ervaar is dat hij de route aanpast vanwege eenrichtingsverkeer. Terwijl dat op die plek alleen voor auto's van toepassing is. [/quote]
Gebruik je dan de optie auto routing 'fastest' of 'shortest'? Want bij 'shortest' herkent hij in mijn ervaring juist alle handige fietsdoorsteekjes en gaat hij ook goed om met eenrichtingswegen. Een groot voordeel aan BRT t.o.v. bijv. Bikely. Ook handig: het laatste punt verwijderen met 'delete last' betekent in BRT dat je laatste muisklik ongedaan wordt gemaakt, bij Bikely moet je dan ook alle automatisch gegenereerde tussenliggende routepunten handmatig verwijderen.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 12 apr 2009 14:40

Dat weet ik eigenlijk niet, ik zal er eens naar kijken.

De 'delete last' optie is inderdaad een verademing. Met bikely zit je soms echt minuten te klikken als je één keer een verkeerde route hebt gekozen.

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 14 apr 2009 19:12

[quote="body"]
Hoe zijn jou ervaringen met http://www.bikely.com ? Hier werk ik altijd mee naar alle tevredenheid. Alleen een route corrigeren met tekenen is lastig.
[/quote]
Ik kende de site niet, maar het ziet er niet bijzonder uit. Volgens mij kun je niet zoeken op kaart, maar slechts op plaatsnaam en tags. En volgens mij kun je niet direct naar gps downloaden, maar eerst naar GPX, en dan moet je weer mapsource gebruiken om het bestand op je gps te zetten.

Bijkomend voordeel van gpsies is, dat je een route kunt vereenvoudigen tot een x aantal knopen. Mijn Edge-VistaHcX kan slechts 500 knooppunten downloaden per track, dus als een kant en klare track groter is, kapt hij de route af.

Ook heb ik bij veel sites gemerkt dat er om de haverklap fouten zijn bij het uploaden van bestanden. Vooral Google-earthbestanden zijn voor veel sites niet te verteren. En zo'n site moet snel en simpel werken, want anders doe je het als het nieuwtje eraf is niet meer.

Plaats reactie