Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

verkouden

mr.chrono
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2010 01:48

mr.chrono 30 mar 2011 16:09

Een hartslagmeter is altijd een slechte indicator van hoe je ervoor staat, je moet altijd op je gevoel afgaan en daarbij met een schuin oog naar die hartslagmeter kijken. In mijn perceptie loopt een hartslagmeter altijd een beetje achter de feiten aan; na een piekmoment is je hartslag seconden na de inspanning hoger dan op het moment van die inspanning zelf.

Een wattagemeter is een veel betere indicator van je inspanning zeker i.c.m. een hartslagmeting

Ik zeg natuurlijk niet dat een hartslagmeter een waardeloos ding is maar je moet je er niet blind op staren.

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 30 mar 2011 16:34

[quote="torro"]Ik heb net even een klein stukje gefietst maar ging niet lekker slappe benen en gauw kortademig kortom geen succes, komende dagen maar even niks doen en hopen op mooi weer volgende week. [/quote]

Dat bedoel ik.
fietsen, da\'s mijn verzetje!

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 30 mar 2011 16:54

RUSThartslag is een goede indicatie! Als je die braaf in de gaten houdt tenminste en idd als je niet beter bent kan het zo zijn dat je hartslag niet omhoog wil, als je dat ziet en je zet even aan en het blijft laag kan je beter even omkeren en thuis een kopje thee gaan drinken.

Je kan erg veel uit je hartslag ahlen als je maar weet waar op te letten :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 30 mar 2011 18:50

Denk dat we kunnen concluderen dat je gewoon moet fietsen als je het fijn vind, en als het niet lekker gaat gewoon rust moet houden.

eelcoz

eelcoz 30 mar 2011 18:52

Ik fiets niet wanneer ik verkouden o.i.d. ben. Eerder deed ik dat wel, maar werd er alleen maar minder van. Voor je conditie is het niet verkeerd om een keertje niet te fietsen, dus dat is geen probleem.

torro
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 21 apr 2008 10:54

torro 02 apr 2011 11:58

Ik ben compleet over de zeik momenteel prachtig weer momenteel en ik zit nog steeds thuis met een kop vol snot, pijnlijke hoest en keelpijn.

En het domme is dat ik steeds meer woedend op mijn eigen lichaam wordt, klinkt dom en misschien is dat ook wel maar het gebeurt wel. Nu 2 weken niet kunnen fietsen (eerste week door andere omstandigheden, tweede week door zware verkoudheid)

Moest het gewoon even kwijt.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 02 apr 2011 13:26

[quote="Vermeulen"]Denk dat we kunnen concluderen dat je gewoon moet fietsen als je het fijn vind, en als het niet lekker gaat gewoon rust moet houden. [/quote]

Daar komt het wel op neer ja en laten we wel wezen wij zijn geen profs, we hoeven niet retescherp te zijn, een dagje rust doesn't kill us.

Ik doe liever een dagje langer rustig aan dan een dagje te weinig :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 02 apr 2011 18:21

Bij een flinke verkoudheid vind ik het verstandig om geen relatief zware lichamelijke inspanningen
te doen. Gewoon om het feit dat je lichaam bezig is met het herstel van "ziekte" Ik merk
bij lichte verkoudheid de luchtwegen, diep ademen is niet zo aangenaam, dus houd het
dan op een laag rustig tempo, maar bij flinke verkoudheid fiets ik niet. Schiet je niks mee op.

torro
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 21 apr 2008 10:54

torro 04 apr 2011 17:47

Na 7 dagen nog steeds niet over...bbrrrr

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 04 apr 2011 18:47

dan zou ik een dokter gaan zoeken, als je imuunsysteem na 7 dagen nog niet met een oplossing op de proppen is gekomen kan er wel meer aan de hand zijn.

Heb je wel opgezette lymfeklieren in je nek?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 04 apr 2011 22:20

Dokter na 7 dagen verkoudheid? In mijn geval zou ik dan zeker 4 x per jaar bij de dokter zitten voor een verkoudheid.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 apr 2011 22:49

Denk niet dat je dan de enige zou zijn. Pas als er na een week of 3 geen verbetering is wordt 't tijd voor de huisarts als je verder geen klachten hebt naast de verkoudheid.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie