Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Tijgerbalsem - handig of beter iets anders?

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 30 jan 2010 20:37

nou, dat ligt er maar aan, kijk emperische wetenschappen hebben nooit een waterdicht bewijs, daar het ervarinswetenschappen zijn. Na de statistische toets kan men vaak niet veel meer zeggen dan dat er in alle waarschijnlijkheid iets mag worden aangenomen.

Wat mij irriteerd is dat je een ervaring die ik heb opgedaan van tafel schuift met de argumentatie dat jij het nog nooit gezien hebt. Nu ga even met me mee in deze argumentatie van je, maar dan in een andere vorm.
Jij ziet een witte eend en dat is de eerste eend die je in je hele leven hebt gezien...
en je ziet nog een witte eend
en een derde witte eend en een vierde, en dit gaat nog wel even zo door, op de een of andere manier heb jij 50 witte eenden gezien tijdens je ritje. En dan denk jij "eenden zijn wit" dat is dat jouw waarheid. Dus jij zegt dat alle eenden wit zijn, wnat jij hebt dat immers waargenomen. Nu kom ik aan lopen en ik heb net onder de brug een bonte eend gezien en ik zeg dat het weleens waar zou kunnen zijn dat niet alle eenden wit zijn en jij zegt dat ik dat fout heb en op dat moment komt die lekkere bonte eend aanzwemmen. Kan jij dan nog beweren dat alle eenden wit zijn?

Vervang nu de eenden eens met de aan jou bekende methoden en de bonte eend met thaise olie.

Zullen we daarna verder praten en inhoudelijk er op in gaan wat goed werkt en hoe sommige methoden elkaar kunnen aanvullen?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 30 jan 2010 20:44

kiekeboe

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jan 2010 20:49

[quote="Noppie"]Aha! Wat zien we hier??[/quote]

54 witte eenden :D
Less is bore

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 30 jan 2010 20:50

Karl Popper smeerde ganzen in met balsem voor zijn Falsificatie theory?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 30 jan 2010 20:51

[quote="superrose"]Vervang nu de eenden eens met de aan jou bekende methoden en de bonte eend met thaise olie.

[/quote]

Haha, waar een tijgerbalsemdiscussie wel niet toe kan leiden :D

@superrose, ik vindt de verglijking met de eenden niet klopppen. Eigenlijk is het in dit geval : iemand die de hele tijd witte eenden heeft gezien, en allerlei mensen en eendenkenners heeft gesproken die ook alleen maar witte hebben gezien. En degene die wel bonte eenden heeft gezien is kleurenblind. Of heeft gemodificeerde ogen zodat ze alsnog wit zijn / placebo effect?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jan 2010 20:54

Zwarte verf denk ik eerder....


(volgens mij vragen sommigen zich nu echt af waar het over gaat)
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jan 2010 20:56

@Rose
Nee het probleem is dat ik wel een idee heb wat er gebeurd met een spier als je die verrekt of wat de fysiologische oorzaak is van stijve benen. Als je iets op je huid smeert kan het worden opgenomen in de bloedbaan, maar dan komt het dus overal in het lichaam terecht en echt niet speciefiek op die plek waar jij 't wilt hebben.

En de reden dat ik op dit soort gebieden weinig tot geen waarde hecht aan de ervaringen van individuele personen? Ze hebben geen waarde, het effect zit 9 van de 10 keer tussen de oren. Ik hoef niet in vage verhaaltjes te geloven, ik kan zelf nadenken.

Je weet niet eens wat je op je huid smeert en die Thai maar lachen omdat hij jouw wokolie verkoopt ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 30 jan 2010 20:58

Nee, ik volg nog :D

Je punt is mij in ieder geval duidelijk Rose.
Ja Wetenschap is Empirisch. Je observeert en maakt daaruit een theory op....totdat er een nieuwe waarneming komt....stellen we de theory toch bij naar die nieuwe waarneming TENZIJ die zo haaks op de theory staat........verzinnen we een nieuwe theory :D
Deed me denken aan volgende (schitterende) foto:

[img=http://oudnieuws.web-log.nl/oud_nieuws/ ... marrum.png]

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jan 2010 21:03

Die onderste had ik graag gemaakt. Is al een paar jaar oud, was het niet ergens in Friesland?
Less is bore

eelcoz

eelcoz 30 jan 2010 21:05

[quote="Daniel1975"]Die onderste had ik graag gemaakt. Is al een paar jaar oud, was het niet ergens in Friesland?[/quote]

Ja, in Marrum.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 30 jan 2010 21:06

[quote="Daniel1975"]Die onderste had ik graag gemaakt.[/quote]
Ik ook wel, dan had ik de Zilveren Camera 2006 gewonnen ;)

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 30 jan 2010 21:07

[quote="superrose"]nou, dat ligt er maar aan, kijk emperische wetenschappen hebben nooit een waterdicht bewijs, daar het ervarinswetenschappen zijn. Na de statistische toets kan men vaak niet veel meer zeggen dan dat er in alle waarschijnlijkheid iets mag worden aangenomen.

Wat mij irriteerd is dat je een ervaring die ik heb opgedaan van tafel schuift met de argumentatie dat jij het nog nooit gezien hebt. Nu ga even met me mee in deze argumentatie van je, maar dan in een andere vorm.
Jij ziet een witte eend en dat is de eerste eend die je in je hele leven hebt gezien...
en je ziet nog een witte eend
en een derde witte eend en een vierde, en dit gaat nog wel even zo door, op de een of andere manier heb jij 50 witte eenden gezien tijdens je ritje. En dan denk jij "eenden zijn wit" dat is dat jouw waarheid. Dus jij zegt dat alle eenden wit zijn, wnat jij hebt dat immers waargenomen. Nu kom ik aan lopen en ik heb net onder de brug een bonte eend gezien en ik zeg dat het weleens waar zou kunnen zijn dat niet alle eenden wit zijn en jij zegt dat ik dat fout heb en op dat moment komt die lekkere bonte eend aanzwemmen. Kan jij dan nog beweren dat alle eenden wit zijn?

Vervang nu de eenden eens met de aan jou bekende methoden en de bonte eend met thaise olie.

Zullen we daarna verder praten en inhoudelijk er op in gaan wat goed werkt en hoe sommige methoden elkaar kunnen aanvullen?[/quote]

Eeuh, sorry ... maar dit is niet een wel heel eenvoudige en daarom wellicht onjuiste interpretatie van de empirische wetenschap?

Zie bv http://www.mindphiles.com/floor/teaching/h_iwawe.htm

... hier komt jouw eendjes-voorbeeld ook voorbij. Maar dan anders. :D
... más allá ...

Plaats reactie