Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Sportdieet

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 14 feb 2010 13:37

Ondanks veel km's maken raak ik geen extra kilo's meer kwijt. Ik blijf op een bepaald gewicht hangen. Kennelijk ga ik compenseren door meer te eten. Zou het laten begeleiden door een sportdiëtist helpen meer af te vallen? Hebben andere forumleden hier positieve ervaring mee?
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 14 feb 2010 14:15

Ik heb er alleen maar goede ervaring met gehad en ben serieus op de hoogte qua voeding.

zie mijne website ;)

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 14 feb 2010 14:19

@Beukje: Waarom wil je nog meer afvallen? Daarnaast, je lichaam laat ook niet voortdurend met zich sollen. Soms moet er een nieuw evenwicht ingesteld kunnen worden.

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 14 feb 2010 14:24

[quote="Corniel"]@Beukje: Waarom wil je nog meer afvallen? Daarnaast, je lichaam laat ook niet voortdurend met zich sollen. Soms moet er een nieuw evenwicht ingesteld kunnen worden.[/quote]

Die vraag had ik ook. Het lijkt mij dat elk lichaam een grens heeft tot hoever het gewicht kwijt kan raken. Dus soms kan het zijn dat je die grens al hebt bereikt, ook al weeg je meer dan je misschien zou willen.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 14 feb 2010 14:26

+1
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 feb 2010 14:32

[quote="Arepol"]............Dus soms kan het zijn dat je die grens al hebt bereikt, ook al weeg je meer dan je misschien zou willen.[/quote]

Hierin kan je nog wel een lelijk vergissen!!

Zelfs al en je broodmager en heb je een vetpercentage van minder dan 10% dan nog blijk je te kunnen afvallen. Wordt maar eens keer goed ziek (en dan bedoel ik ook echt ziek) en dan ben je ineens 5 kg kwijt. En dat waren geen spieren maar gewoon vet dat nodig was voor herstel werkzaakheden in het lichaam.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 14 feb 2010 14:37

nou inderdaad, heh de gemiddelde anorexia patient bewijst ook dat je altijd wel wat dunner kan, toch? :)
Vraag is of het nodig is?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 14 feb 2010 14:45

[quote="rob74"][quote="Arepol"]............Dus soms kan het zijn dat je die grens al hebt bereikt, ook al weeg je meer dan je misschien zou willen.[/quote]

Hierin kan je nog wel een lelijk vergissen!!

Zelfs al en je broodmager en heb je een vetpercentage van minder dan 10% dan nog blijk je te kunnen afvallen. Wordt maar eens keer goed ziek (en dan bedoel ik ook echt ziek) en dan ben je ineens 5 kg kwijt. En dat waren geen spieren maar gewoon vet dat nodig was voor herstel werkzaakheden in het lichaam.

[/quote]
Heb je gelijk in, maar ik heb niet gezegd waar die grens zou liggen ;) (de ondergrens van wat je lichaam aankan is natuurlijk het punt dat je het loodje legt.

harmeninho
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:25

harmeninho 14 feb 2010 14:49

Mijn ervaring is dat je na lanmg afvallen op een punt komt dat je lichaam echt gaat vragen om een normale hoeveelheid. Zonder die hoeveelheid kun je ook niet intensief sporten. Reserves zijn nagenoeg op.
De kunst is om om te eten wat je nodig hebt. Dat kan ook lekker zijn. Heel graag zelfs.
Cinglé

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 14 feb 2010 16:59

[quote="Beukje"]Zou het laten begeleiden door een sportdiëtist helpen meer af te vallen? Hebben andere forumleden hier positieve ervaring mee? [/quote]

sportdiëtist - ja, kan je altijd proberen, kan opzich geen kwaad
ervaring mee - nee

overig commentaar en/of vragen laat ik maar even achterwege ;)
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 14 feb 2010 17:09

Mij heeft het geholpen!
Je denkt dat je het zelf ook wel weet. Zo'n sport-diëtist geeft je echter wat handige tips waar je zelf nooit aan zou denken.
En je moet elke keer als je er bent op de weegschaal, dus je hebt een dwangmiddel.;)

Ik ben 4 x geweest, daarna moest ik het (aankomen) op eigen kracht doen.

Gebruikersavatar
chassepatate
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55

Gebruikersavatar chassepatate 16 feb 2010 22:24

In het begin zal je sneller afvallen, na een tijdje bereik je een plateau en lijkt het alsof je niet meer afvalt. Je valt nog steeds af alleen gaat het langzamer.
De gouden regel geldt altijd. Verband je meer dan dat je binnen krijgt, dan valt je af...

Plaats reactie