Zwift trainingsprogramma

Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid
Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 25741
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 nov 2019 09:07

Hoezo niet schakelen?
De koffie loopt, veel sportiever wordt het niet vandaag

Gebruikersavatar
t2300
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gebruikersavatar t2300 09 nov 2019 09:18

daniel1975 schreef:
09 nov 2019 09:07
Hoezo niet schakelen?
In ERG mode hoef je niet te schakelen tijdens een “blokken” training. De trainer houdt dan geen rekening met hoogteverschillen.
Wel berekent zwift de snelheid obv de stijging/daling.
Rijd je gewoon een rondje zwift, dan natuurlijk mag en moet je wel schakelen

fgrs
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

fgrs 09 nov 2019 09:26

vermeulen schreef:
07 nov 2019 17:05
Mijn ervaring met zwift is dat bijna alle trainingen van een uurtje meteen ook loeizwaar zijn.
Als je een training start dan kun je in een grafiekje de lijn aanpassen ifv hoger of lager dan je ftp.
Op die manier kun je de training lichter of zwaarder maken want daarop worden de wattages die je moet trappen berekend.

Zelfs tijdens een training kun je nog aanpassen.
Links heb je een balk met de workout tijden/watt, daaronder staan twee pijltjes, eentje op en eentje neer.
Daar kan je ook nog de watts instellen TIJDENS de workout.

Gebruikersavatar
t2300
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gebruikersavatar t2300 09 nov 2019 11:44

fgrs schreef:
09 nov 2019 09:26
vermeulen schreef:
07 nov 2019 17:05
Mijn ervaring met zwift is dat bijna alle trainingen van een uurtje meteen ook loeizwaar zijn.
Als je een training start dan kun je in een grafiekje de lijn aanpassen ifv hoger of lager dan je ftp.
Op die manier kun je de training lichter of zwaarder maken want daarop worden de wattages die je moet trappen berekend.

Zelfs tijdens een training kun je nog aanpassen.
Links heb je een balk met de workout tijden/watt, daaronder staan twee pijltjes, eentje op en eentje neer.
Daar kan je ook nog de watts instellen TIJDENS de workout.
Dat kan ook via de Companion app.

P.s. Ik gebruik vaak www.ergdb.org
Daar staan vaak leukere trainingen op, ook kopieën van trainerroad traineren, en die kun je exporteren als .zwo (dat is de zwift workoutextensie) en dan in mapje “workouts” op je pc of Mac zetten.
Dan staan ze vervolgens na openen zwift in het “Custom workouts” gedeelte en kun je die training doen. (Ook op andere devices zoals iPhone of tablet, dat wordt door zwift gesynchroniseerd)

Daar, maar ook in zwift zelf, of op http://zwofactory.com kun je ook zelf een training maken naar believen.

Critic
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 09 nov 2019 13:31

Merci voor alle antwoorden.. Genoeg leesvoer om me eens in te lezen. Hopelijk een beetje een schema maken straks om me beetje in 'vorm' te rijden richting eerste week april (RVV+PR)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 25741
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 nov 2019 14:53

Net gewoon de AdZ gedaan. Goed voor 1.5 uur zweten.
De koffie loopt, veel sportiever wordt het niet vandaag

Critic
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 09 nov 2019 19:15

Zo hoog is mijn level nog niet ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aspide83 en 6 gasten