Jaar rond fietsen zonder supplementen ?

Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid
Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid
Berichten: 2030
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2018 09:59

Drinkyoghurt, in vele varianten. Wel diegene nemen die niet lang houdbaar zijn omdat de eiwitten daar meer van beschadigd zijn tijdens de productie dan in producten die in de koeling bewaard moeten worden.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 4313
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 jan 2018 10:04

Een milkshake?
400 ml melk, een banaan plus een schep roomijs en even de staafmixer zijn werk laten doen ;)
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid
Berichten: 2030
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2018 10:15

Je moet dan wel magere melk nemen om niet erg veel vet binnen te krijgen.
Wel beetje erg tegenstrijdig, magere melk en roomijs. Je kunt dus ook vanilla-ijs nemen.

hvg5776
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:03
Locatie: Hoogeveen

hvg5776 14 jan 2018 11:04

net als rob, 150ml halfvolle melk, 1 banaan (geel met bruine plekjes) en een halve theelepel cacao. Dan de staafmixer erop. Heb je 2 longdrinkglazen met shake!

DDX
Forum-lid
Berichten: 1862
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 14 jan 2018 12:50

Bak kwark ? Of (volle) melk ?

Gebruikersavatar
Nee_Nee
Forum-lid
Berichten: 2588
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23
Locatie: Vaticaan
Contact

Gebruikersavatar Nee_Nee 14 jan 2018 18:07

als je een gewone wielertoerist bent en je na een lange training vandaag niet morgenochtend opnieuw voor een lange training op pad hoeft, dan is een gewone maaltijd vandaag en een gewoon ontbijt morgenochtend voldoende.

Eet veel fruit en verse groenten
Impossibile girare in bici in Olanda! Troppo vento!

user43974
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jun 2011 00:51

user43974 14 jan 2018 18:32

Jans schreef:
14 jan 2018 09:59
Drinkyoghurt, in vele varianten. Wel diegene nemen die niet lang houdbaar zijn omdat de eiwitten daar meer van beschadigd zijn tijdens de productie dan in producten die in de koeling bewaard moeten worden.
Hoe kom je hier bij? Gedenatureerde eiwitten worden makkelijker opgenomen dan volledig intakte, dus voor een recovery-middel lijkt me jouw advies niet logisch.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid
Berichten: 2030
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2018 18:58

@user43974 Als je college wilt hebben per pb moet je het even aangeven. Ik heb het van mijn man en die is daar nu net expert in. Indien gewenst kun je een pdf krijgen van een lezing over dit onderwerp.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1184
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 14 jan 2018 19:10

post dat pdfje maar ::)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid
Berichten: 2030
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2018 19:42

hendrikjan schreef:
14 jan 2018 19:10
post dat pdfje maar ::)
Ik zou wel willen, maar geen idee hoe dat moet. Als je het met "bijlagen" probeert staat pdf er niet bij. En de ZIP-file is te groot.
Als je het toch wilt hebben laat het maar weten dan stuur ik hem per PB (als dat lukt)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid
Berichten: 2252
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 jan 2018 11:26

Krijgen we hier niet conflict in doelstelling? Hele eiwitten zijn beter. Maar kapotte eiwitten neem je sneller op. Wil je de beste eiwitten? Of wil je zo snel mogelijk opgenomen eiwitten? het antwoord bepaald je keuze dan?

Na het sporten een bakje magere kwark, of blikje tonijn op waterbasis (evt met een pietje viskruiden of drup mayonaise, op een boterham). Krijg je ook veel eiwitten binnen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

moa
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2008 22:25

moa 15 jan 2018 11:46

Er is een onderscheid tussen een recovery-shake en een proteïne-shake. Die laatste neem ik na lange tochten als ik aan het opbouwen ben. Er is volgens mij geen efficiëntere manier om snel eiwitten binnen te krijgen - zonder overbodige suikers wel te verstaan.

Een recovery-shake neem ik als ik verschillende dagen na elkaar zware tochten maak. Als je compleet leeg bent, is dit volgens mij toch een manier om snel suikers aan te vullen. Uiteraard kan je dit ook op een andere manier met normale voeding, maar dan duurt het toch allemaal wat langer en wordt het minder snel opgenomen.

Ik verbaas me dat er hier op het forum zo weinig shakes worden gedronken. Misschien is het een cultuurverschil tussen Nederland en Vlaanderen, ook de marketing speelt uiteraard zijn rol.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten