Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Soorten fietsers

wurst
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 10 jun 2007 12:12

wurst 17 mei 2010 17:41

De fietsende voetballer
Het seizoen begint voor hem begin Mei, wanneer de voetbalcompetitie op zijn einde loopt. Als liefhebber van de profsport begint het dan al weken eerder te kriebelen door de reeds afgewerkte voorjaarsklassieker gevolgd via studio sport. Hij scheert natuurlijk zijn benen niet, want leg dat maar eens uit in de kleedkamer bij de voetbal. Deze type fietser is uiterst competitief door zijn teamsport achtergrond en bij matige prestaties is er altijd een excuus voorhanden. Qua fiets en kleding is het prima verzorgd, al wordt er niet met geld gesmeten aangezien het toch de 2e sport in keuze blijft. Deze fietser blijft overigens thuis op avonden dat er Champions league krakers op tv zijn.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 17 mei 2010 17:46

@de poldertoerist: deze past beter? ;-)

De ik-fiets-met-mannen-fietster
Goed, gemiddeld materiaal en rijdt in de clubkleuren met bijpassende lipstick. Zit af en toe naast haar fiets, maar nooit ernstig. Niet op het mondje gevallen. Slank. Kiest op intuitie het juiste wiel als haar groepje op hol slaat. Er afgereden worden komt niet in haar vocabulair voor en als het omhoog gaat laat ze de zware krachtpatsers gewoon staan. Wil geen witte handen dus draagt ze geen handschoentjes. Wil een bruin koppie dus ze haat de helm.
Piept nooit, moet echter wel vaak plassen.


De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
richard1974
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 31 jan 2010 11:51

Gebruikersavatar richard1974 17 mei 2010 17:46

De Niet Lullen Maar Raggen Fietser

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 mei 2010 17:52

@de boef: hahahaha, de ik-fiets-met-mannen-fietster komt me wel heel erg bekend voor. M.u.v. de helm dan, die gaat wel op, en de clubkleding, die gaat dan weer niet aan (want lelijke kleur :-) )

Oude leeuw worden lijkt me dan ook wel weer wat (liefst in Toscane uiteraard), alleen mis ik het wijntje van bibske
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 17 mei 2010 17:54

@de boef van parma

Stukken beter!

alles is beter dan naar een bunzing ruiken. zelfs al moet ik er lipstick bij op.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 17 mei 2010 17:55

[quote="53x11"]@de boef: hahahaha, de ik-fiets-met-mannen-fietster komt me wel heel erg bekend voor. M.u.v. de helm dan, die gaat wel op, en de clubkleding, die gaat dan weer niet aan (want lelijke kleur :-) )
[/quote]

Haha, ik voelde ook al een vage steek van herkenning
En moet weliswaar vaak plassen maar kan ook goed afknijpen
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

adu
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 03 aug 2009 13:14

adu 17 mei 2010 17:56

[quote="superrose"][quote="Flores"]Ik weet als Floreskenner dat je er naast zit @Rose...;)[/quote]


haha niet elke rijder op een Cannondale is een Cannondale rijder en je hoeft ook niet persee op en Cannondale te rijden om er eentje te zijn :)
[/quote]

De "vooruit ik vergeef Rose haar super ontegenzeggelijk foute omschrijving van een Cannondale rijder rijder"
To short, too tall,
Doesn\'t matter, one size fits all.
Zu groß, zu Klein,
Der Schlagbaum sollte oben sein.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 17 mei 2010 17:58

De "wat rijpere, op late leeftijd de sport ondekkende" fietster

Wat vollere dames, niet te jong, kinderen zijn al in de pubertijd. SPD pedaaltjes en bijbehorende schoen, want anders loopt het zo naar. Een iets te wijd Gore jasje en meestal gezellig keuvelend met andere dames, gem snelheid van 22.
Fiets vaak iets te groot en uitgekozen door man lief.
Zijn niet onder de indruk van welke andere fietser dan ook, want de meiden hebben gewoon een leuke dag.

Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

adu
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 03 aug 2009 13:14

adu 17 mei 2010 18:02

De fietsende schrijfster/schrijver of is het nou schrijvende fietster/fietser die op hun kladblock/laptop hun fietsbelevenissen met de nodige humor wereldkundig maken! :-)
To short, too tall,
Doesn\'t matter, one size fits all.
Zu groß, zu Klein,
Der Schlagbaum sollte oben sein.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 mei 2010 18:13

[quote="mispoes"][quote="53x11"]@de boef: hahahaha, de ik-fiets-met-mannen-fietster komt me wel heel erg bekend voor. M.u.v. de helm dan, die gaat wel op, en de clubkleding, die gaat dan weer niet aan (want lelijke kleur :-) )
[/quote]

Haha, ik voelde ook al een vage steek van herkenning
En moet weliswaar vaak plassen maar kan ook goed afknijpen[/quote]

In mijn geval is de steek van herkenning niet bij mezelf, maar bij mijn favoriete fietsmaatje (tevens vriendin)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 17 mei 2010 18:14

Leuk topic :D

Heb mezelf nog niet teruggevonden maar het is vermakelijk om wel namen in te vullen bij de verschillende archetypen :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 17 mei 2010 18:15

Oude leeuw worden lijkt me dan ook wel weer wat (liefst in Toscane uiteraard), alleen mis ik het wijntje van bibske[/quote]

Een wijntje dan.
Als het maar in Italie is. We gaan er voor!

De half-wheeler.
Een door prestatiedrang begiftigde renner. Koerservaring zonder echt potten gebroken te hebben. Rijdt altijd bij de voorste twee en veinst dat juist dat hem totaal geen moeite kost. Erger nog, hij rijdt altijd met een half wiel vóór degene die naast hem rijdt. Interessant wordt het als twee half-wheelers elkaar op de kop van het peloton treffen. Ze vermoorden elkaar zachtjes.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Plaats reactie