Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

En bedankt hè!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 dec 2021 08:57

wasbeer2006 schreef: 02 dec 2021 07:45

Het Corona topic van vorig jaar ging soms wat ver. Maar in het verleden vond ik andere fiets gerelateerde topic soms nog verder uit de hand lopen.
Hoe er bijv. soms met Puck werd omgegaan was van een beduidend lager niveau dan de discussie in het nu gesloten topic.
Less is bore

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 02 dec 2021 08:59

53x11 schreef: 02 dec 2021 07:13 (hands in eigen boezem: aan een echte corona discussie waag ik mij niet meer, maar ik kon het niet nalaten een paar prikjes uit te delen in dat topic)

Edit: typo's
Man en Paard. Let een beetje op je prikjes. Svp.
Je opmerking over het illegaal aan maken van QR codes deed voor mij de deur dicht. Het topic daarna vaarwel gezegd. Toen bleek het daarna gesloten.
Hand in eigen boezem. Ik deed uitgebreid mee aan wat wel over Corona ging en niet over toegang tot Frankrijk.

Wens voor een forumupgrade: de mogelijk maken om je abonnement op een topic op te zeggen. Zodat het uit je tijdlijn met ‘jouw onderwerpen’ verdwijnt.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 dec 2021 09:19

Het eerste deel van die bewuste post was uit oprechte nieuwsgierigheid. Zo ethisch zijn die QR codes niet. En als je het daar niet mee eens bent: In ieder geval zijn ze een substantiële katalysator bij het verder polariseren van de maatschappij.

Het tweede deel was een flauw grapje, maar wel on-topic. ;-)

Waar neem je dan precies aanstoot aan?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

i-mac

i-mac 02 dec 2021 09:22

Ik wacht vooral op een verklaring van de moderatoren. Even kort verduidelijken is het minste wat ze kunnen doen. Daarvoor ben je uiteindelijk toch moderator?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 02 dec 2021 09:23

Zojuist de laatste pagina's van het topic gelezen en tenzij ik verwijderde berichten mis vind ik het overdreven om die te sluiten. Ik ben het wel een beetje zat dat ik niet gewoon mijn mening mag geven over actuele zaken. Die booster is blijkbaar essentieel om straks naar Frankrijk te gaan, waarom daar niet je mening over geven.

Zou het zo kunnen zijn dat er mensen zijn die het vervelend vinden dat ze steeds meer ongelijk krijgen in alles wat ze afgelopen jaren geroepen en getikt hebben... Ze nu ineens beslissen dat ze het dat ze het nu zat zijn en nu ineens het niet meer willen horen?! Lees het gesloten corona topic nog maar eens in zijn geheel door...

Mensen die het nu niet uit maakt wat er over een half jaar aan de orde is. Dat mag, dat hebben heel veel mensen gedaan afgelopen tijden en kijk waar we staan. Ik gaf en geef nu mijn mening en doe dat overal, als iedereen dat had gedaan afgelopen jaren i.p.v. zwijgen dan hadden we waarschijnlijk iets anders in deze crisis gestaan.

Ik denk dat FIETS bang is dat er op een bepaald moment op andere plekken in de media komt dat er op het FIETS-forum corona discussies ontstaan en vraag/handel in QR-codes. Daarom word het (te) kort gehouden, alle berichten zijn namelijk openbaar. FIETS kan daar wat aan doen door het forum danwel topics alleen voor geregistreerde gebruikers zichtbaar te houden. Want die vaccinatie/qr code word er niet echt doorgedrukt, er is geen handel in en je mag er bijna alleen over zeggen wat de massa wil horen... En FIETS doet daar aan mee

Persoonlijk vind ik het forum een toegevoegde waarde hebben en dat is de reden dat ik nog een FIETS abbo heb.

FIETS, kom eens op voor je gezonde leden en doe een oproep aan fietsende leden om je corona verhaal te delen. BV iemand die banger is voor vaccinatie-bijwerking dan voor corona, iemand die pro-vaccinatie is, een corona-hersteller en een fietser die op het IC heeft gelegen en als die er niet is in het ziekenhuis heeft gelegen. De eerste 3 personen kan ik je zo direct aanleveren... een sport arts erbij moet ook te doen zijn.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 dec 2021 09:32

FYI, Ik heb geen pm ontvangen van de moderatoren dat mijn, niet serieuze (ik schrijf het er maar ff bij...) vraag naar valse codes de reden van sluiting was.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 dec 2021 09:37

Aangezien zo ongeveer iedereen die op de laatste pagina's van dat topic ook actief was in het corona topic, had ook iedereen kunnen weten dat eindeloos doorratelen over de Nederlandse en Belgische IC zorg zou gaan leiden tot sluiting van het topic. Dat hoeven we de moderators niet in de schoenen te schuiven.

Zelf had ik hiervoor liever het corona topic open gehouden. Een plek voor mensen met een gedeelde interesse is een goede plek om kennis op te doen, je hart te luchten of je verhaal te doen. Omdat iedereen hier een andere achtergrond heeft, blijft de discussie meestal goed in balans. Het was soms wat fel maar eigenlijk altijd met respect

Nu voert iedereen deze discussies in zijn eigen bubbel met als gevolg een grotere polarisatie.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 dec 2021 09:45

Dat laatste is zeker waar. In dit topic lopen echter twee dingen door elkaar heen: de manier van modereren, en of een topic/discussie over het C woord op dit forum zou moeten kunnen.

Op mountainbike.nl mag niet over corona worden gediscussieerd. Dat is duidelijk gecommuniceerd. Gaat het toch die kant op, dan volgt meestal eerst een waarschuwing, dan een modbreak, en soms wordt het topic gesloten. Altijd met opgave van reden.
Dan kun je het nog steeds niet eens zijn met de huisregels, in ieder geval is duidelijk wat doe regels zijn, worden ze consequent (!!!) gehandhaafd en wordt er duidelijk over gecommuniceerd.

Het argument dat de moderatoren ook maar vrijwillig hun werk doen, en dat het stelletje betweters hier het dan maar beter moet doen is een kul argument. Als ik mijn werk doe, professioneel of vrijwillig, dan zorg ik ervoor dat ik het goed doe. En ik trek me altijd wat aan van kritiek.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 02 dec 2021 09:50

@53x11:
Precies. Daarom zei ik dat de moderator eens moest gaan modereren. En daar hoort de werkwijze bij die je hierboven schrijft.
Ik heb de indruk dat de moderator hier slechts af en toe langs komt en dan een topic maar gemakshalve sluit i.p.v. in te grijpen.

En ja, helaas zijn er veel mensen die vrijwillig verwarren met vrijblijvend.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 dec 2021 10:03

Even een berichtje om on topic te blijven had waarschijnlijk wel volstaan inderdaad.

Aan de andere kant had ook één van de deelnemers aan de discussie dat kunnen doen. Wat dat betreft zit de mens maar raar in elkaar. We wachten blijkbaar liever op de leiding (die we incompetent achten) dan dat we zelf de verantwoordelijkheid nemen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 dec 2021 10:12

Volgens mij is de wens on topic te blijven zeker geuit. Maar luistert niemand daar naar. :-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 dec 2021 10:22

Maar de laatste serieuze oproep was op pagina 76 van de 83 en geplaatst door iemand die daarna weer vrolijk meeging in de discussie.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie