Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Duurzame fietsen zijn van Titanium!

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 16 okt 2021 20:37

Jeetje dan zijn ze wel heel duur. Dan kan je bijna overal goedkoper shoppen. Ik denk dat die fiets ook veel te stijf is voor wat de titanium rijder wil.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 16 okt 2021 22:06

En intussen snorren de servers door om alle zin en onzin van dit forum op te slaan en in de lucht te houden..

Gelukkig komt mijn nieuwe fiets uit Italië en niet per stoomboot uit China. Helaas moet ik wel een paar uur rijden om m op te halen. Je doet het ook nooit goed.

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 23 okt 2021 17:34

Titanium hoeft niet veel duurder te zijn dan carbon.
Rij met veel plezier met mijn van nicolaes rowtag gravel racer.
En de prijs valt mee nog geen 3700 euro met grx 600.
Kabels binnendoor gaan alleen zichtbaar bij balhoofd naar binnen.
En kan in de zomer mijn fietsmaten op de racefiets prima bij houden met g one speed banden van schwalbe.
En levens lange garantie op frame.

Jweijters
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 aug 2014 08:31
Locatie: Goirle

Jweijters 24 okt 2021 20:18

Die levenslange garantie heb je dan ook wel nodig, een van mijn fietsmaten heeft inmiddels zijn 4de frame, nadat de andere 3, allen, na verloop ongeveer 1,5 jaar, een over de lengte gescheurde onderbuis kregen….

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 24 okt 2021 23:18

Wat is duurzaam ? Die discussie win of verlies je toch nooit ? Is altijd een kwestie van hoe diep je in het producieproces (plus alle volgende of vorige stadia) duikt.....
Ik heb zelf een stuk of vijf tita frames/fietsen (race en mtb) van MP gehaald en die aangepast aan mijn wensen. Geen enkel van die frames heeft ooit enige mankementen vertoond. Zowel voor woonwerk (mtb frame, dagelijks ) als race (wekelijks) gebruik vind ik het het perfecte materiaal. Met de juiste onderdelen (uiteraard ook van MP :-) ) heb je mi voor beide doeleinden de perfecte fiets.
En omdat het allemaal 2e hands is vind ik het ook duurzaam.......

PS. Voor wedstrijden in de bergen gebruik ik mijn carbon fiets van 6 kilo. Maar dat vind ik een heel ander verhaal. Uitzonderingen bevestigen de regel....

Voor details, zie mijn fietsen in de aftiteling.....
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 okt 2021 09:05

wido schreef: 24 okt 2021 23:18 Wat is duurzaam ? Die discussie win of verlies je toch nooit ?
+1
Een krop sla in je eigen tuin verbouwen misschien, maar ook daar zullen weer hele hordes theorieën over hebben dat zelf dat niet duurzaam is.

Plaats reactie