Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat ik niet kan laten als ik op de fiets zit...

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 20 mei 2010 23:30

[quote="Farelli"][quote="Timo 2.0"][quote="Farelli"]Het ledigen van de neus...[/quote]
Idem, omdat ik er anders binnen een paar kilometer uitzie zoals Breukink vroeger.
[/quote]
Jaaaah... wat zag hij er toen uit! Bewaar jij meer van dit soort krantenknipsels?

:p;)[/quote]
Nee, deze vond ik met google. Ik heb wel de Tour van 1989 (dus het jaar voor het jaar van Breukink) nog op vier Betamax banden ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

marcodej
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:26

marcodej 21 mei 2010 00:18

Uitrekenen van gemiddeldes doe ik echt niet, ik denk liever aan zo weinig mogelijk tijdens het fietsen.

Als ik alleen rij komt er wel altijd wel een liedje in mn hoofd die ik er maar niet uitkrijg, wil dan ook nog wel eens gaan fluiten.

En kijken naar je houding in ruiten doe ik ook onbewust.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

paul1978
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 08 mei 2007 17:29

paul1978 21 mei 2010 00:25

Ik probeer nog weleens tegen bomen, verkeersborden of paaltjes te spugen.

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 21 mei 2010 00:33

Een stoepje langs de weg of fietspad op en af springen
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 21 mei 2010 01:44

[quote="Sibon"]Zelf ben ik uren zoet met zelfverzonnen rekensommetjes als:

- mijn gemiddelde na 25 km fietsen is 32,7. Wat is mijn gemiddelde als ik de komende 3 kilometer de teller op de veertig hou.
- hoeveel verlies ik op mijn gemiddelde als ik de Amerongse berg 10 km langzamer op fiets dan mijn huidige gemiddelde.
- wat is het effect op mijn gemiddelde als ik elke keer nadat ik rem en tot volledige stilstand kom mijn fietscomputer 3 seconde per keer een gemiddelde van vrijwel nul zou registreren
- als mijn vriendin als bij de tankweg linksaf slaat en ik pas op laan 1914-1918 en die route is 8 ipv 6 km en zij fietst 25 gemiddeld, wat moet ik dan fietsen om haar in Soesterberg weer tegen te komen.

Ik 'fiets' niet alle antwoorden 'na' om ze te checken hoor. Puur bezigheidstherapie.[/quote]

Ik extrapoleer graag de gemiddelde snelheid naar de nog af te leggen afstand om de te verwachten aankomsttijd te berekenen. En probeer dan de trapfrequentie gelijk te houden zonder de hartslag te verhogen. En dan kunnen mannen zogenaamd niet multitasken :D

Ook rijd ik graag routes op gevoel. Nu weet ik wel grofweg de weg in een straal van 50 km rondom Den Bosch, maar ik wil toch graag de meest efficiënte route rijden. Ja. Dat spreekt elkaar enorm tegen. Dat is de uitdaging ;)
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 21 mei 2010 01:48

[quote="eelcoz"][quote="mispoes"][quote="rene1"]
Nog iets wat ik wel eens doe: Groeten naar koeien.- Hoi, of Dag dames.
Midas Dekkers heeft hier een woord voor bedacht; Bovilexie.[/quote]

Ik loei bij wijze van groet nog wel eens naar koeien en mekker naar schapen en geiten.

[/quote]

+1

Hoe dommer ze terugkijken, hoe mooier het is.:D[/quote]

+1

Dat doe ik ook altijd, en er is een weiland waar ik veel langs fietsen en daar loeien ze standaard terug HEERLIJK :D
mijn Flickr

amsterdam
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jan 2006 10:20

amsterdam 21 mei 2010 02:15

Ik probeer altijd 22/7 in zoveel mogelijk decimalen uit te rekenen.
Kom nooit ver. :(
In de bergen en heuvels, helling op, moet ik altijd zingen van mijn maat
Dit om mijn, volgens hem, grotere longinhoud te compenseren.
Is natuurlijk wel lachen om b.v. zingend op de Eijserbosweg fietsers die lopen voorbij te fietsen. :)

twofourtwo
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02

twofourtwo 21 mei 2010 11:46

mijn voornaamste bezigheidstherapie is zoveel mogelijk insecten in te slikken ... om ze dan weer proberen uit te spuwen, mezelf te vervloeken en mij te focussen om mijn mond zo lang mogelijk dicht te houden ... tot 2 minuten later ik weeral een insect binnen heb en het verhaal opnieuw begint ... fietsen is eigenlijk een nachtmerrie :)

buiten het insecten probleem heb ik ook "telproblemen" ... hoeveel minuten heb ik nog om afstand x af te leggen aan snelheid y ... wat gebeurt er als ik parameter x verlaag ... etc ...

ga wel proberen koeien en paarden te groeten, honden en katten groette ik al ...
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 21 mei 2010 11:55

[quote="Amsterdam"]In de bergen en heuvels, helling op, moet ik altijd zingen van mijn maat
Dit om mijn, volgens hem, grotere longinhoud te compenseren.
Is natuurlijk wel lachen om b.v. zingend op de Eijserbosweg fietsers die lopen voorbij te fietsen. :)[/quote]

Haha, dit doe ik ook. :)
Niet om mijn grotere longinhoud te compenseren want die heb ik niet maar om "lopers" en "vaatdoeken" te irriteren. Zo ook stiekem tijdens de AGR op de Keutenberg aan de toeschouwers al fietsend gevraagd of ze bier hadden. Gewoon om te pesten. Je moet ook lol hebben op de fiets toch?

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 21 mei 2010 15:35

Kijken op wat voor merk racefiets iemand rijdt als je hem/haar inhaalt.
en dan een big smile krijgen als het een hele (te?) dure blijkt te zijn.

Pardon! roepen bij inhalen van mensen die het hele fietspad nodig hebben.

Vogels spotten (roofvogels in het bijzonder).

Op de terugweg ontdekken dat ik stiekum toch op de heenweg de wind mee had :(

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 21 mei 2010 15:59

Er komen heel bekende dingen voorbij!
- ik kijk ook altijd in ruiten om mijzelf te aanschouwen
- ik loei en mekker dat het een lieve lust is!
- ik moet altijd weten op wat voor merk fiets de anderen rijden

Wat ik ook niet kan laten is op kop gaan rijden in een groepje als het tempo wat zakt, goed wetende dat de heren daar een gloeiende hekel aan hebben en me binnen de minuut keihard voorbij trappen waardoor ik moet lossen...
Ik weet niet waarom ik het mezelf steeds aandoe.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 mei 2010 16:19

[quote="Moustache"][quote="Amsterdam"]In de bergen en heuvels, helling op, moet ik altijd zingen van mijn maat
Dit om mijn, volgens hem, grotere longinhoud te compenseren.
Is natuurlijk wel lachen om b.v. zingend op de Eijserbosweg fietsers die lopen voorbij te fietsen. :)[/quote]

Haha, dit doe ik ook. :)
Niet om mijn grotere longinhoud te compenseren want die heb ik niet maar om "lopers" en "vaatdoeken" te irriteren. Zo ook stiekem tijdens de AGR op de Keutenberg aan de toeschouwers al fietsend gevraagd of ze bier hadden. Gewoon om te pesten. Je moet ook lol hebben op de fiets toch?

[/quote]

Grappig.
Heb ooit als rookie tijdens LBL bovenop de Redoute gevraagd of dit nou alles was, gevolgd door "nou, dat valt ook flink mee dan" (ik dacht namelijk dat het ding 2 km lang 20% was...). Kwam me op een aantal boze blikken te staan..
Ook wel eens iemand al bellend, met de handjes los van het stuur, uit het wiel gefietst. Bijzonder kinderachtig natuurlijk, maar als je eens een keer goed in vorm bent toch leuk. Ik kan het dan in ieder geval niet laten!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie