Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

NS wil reserveringsplicht fiets

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 14 jun 2021 10:12

Chefske schreef: 14 jun 2021 09:52
Rolandos schreef: 14 jun 2021 09:06 Maar hoe is dit nu eigenlijk geregeld qua plaats in de NS intercity? Wilde naar familie In Den Haag vanaf Groningen, helemaal op de fiets is mij te ver. We zijn niet allemaal DDX :-)

Vooraf reserveren, racefiets op de speciale plek and that's it? Zijn er ook zitplekken oid naast je fiets zodat je hem gewoon in de gaten kan houden oid?
Bij NS zijn er in de Intercity klapstoeltjes rondom de plek waar je je fiets moet plaatsen. Niet de meest comfortabele stoelen, maar daar kun je wel je fiets in de gaten houden.

Er best wat treinen vanuit Groningen die rechtstreeks naar Utrecht rijden. Vanuit Utrecht is het best een leuke tocht van zo'n 70 km naar Den Haag. Ik zou willen aanraden om niet langs de A12 te fietsen maar de binnendoorwegen te pakken.
Zeker, Utrecht/Amsterdam/Almere oid. Moet maar even kijken, plan was om via Zandvoort door de duinen te gaan. Moet alleen even kijken hoe ik daar kom, want dwars door stad liever niet zeg maar. Schiphol is vgm ook niet zo'n gunstig station. Maar dat kan ik mis hebben.
Philippos schreef: 14 jun 2021 10:05 De klapstoeltjes zijn alleen bedoeld om te gebruiken als er GEEN fietsen aanwezig zijn (spitsuren). Dat is namelijk ook de plek waar de fietsen moeten staan.

Tegenover de fietsplek heb je een groep van 4 stoelen. Die zijn juist bedoeld voor de fiets eigenaren. Ze zijn niet de meest rustige plekken. Continu mensen heen en weer lopend (in de buurt van stations), het elektronisch belletje wat bij ieder station afgaat als de deuren sluiten en meer herrie en onrust in de algemene zin. Neem een koptelefoon oid mee.
Check, oortjes neem ik sowieso wel mee. Er zijn ergere dingen te bedenken :-)

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 14 jun 2021 11:46

Vanuit Amsterdam CS ben je behoorlijke snel de stad uit, anders even naar Haarlem met de trein, en dan via de Zeeweg naar Zandvoort (is van zichzelf al fraai om te fietsen), daarna stuur richting het zuiden richten en genieten.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 14 jul 2021 14:56

Ik postte al in een ander draadje, maar kwam later deze nog tegen.

Ik ben inmiddels al de hele dag bezig om een reservering voor de fiets en aanmelding van een reis te regelen bij de NS. Heen is inmiddels gelukt. Terug niet. Om gek van te worden. Buiten het feit dat ik niet kan inschatten hoe lang ik over de trip doe (welke trein dan?), hoop je ook dat zo'n software systeem dan ook gewoon werkt. Het lijken wel de wissels na een nachtje vorst. Ik denk dat ik ala DDX maar terug naar huis fiets vanuit Vlissingen, en een dagje extra vrij neem ......
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

JensNL
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 aug 2013 14:37

JensNL 12 aug 2021 10:36

en dan nog op fiets.nl reclame maken voor zulks een fraai product.....

https://www.fiets.nl/2021/08/12/ontdek- ... -de-trein/

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 aug 2021 14:45

Ik las in een vakantiefiets facebook groep ook al de nodige klachten..
Reserveren lukte niet, of alleen op de website en niet in de app..,
Bij wijzigingen van trijnstelnummers bijv door storingen of onderhoud op het spoor), lopen de reserveringen in het hondert.
Vrijwel geen enkele conducteur staat achter deze pilot. Dus die zien eigenijk alles wel door de vingers. Enerzijds prima natuurlijk, anderzijds is de waarde van een reservering vrijwel 0.
En mensen die netjes voor 3 fietsen reserveren.., met een intercity trein die in totaal welgeteld 3 fietsplekken heeft. Waar dan blijkt dat die plekken toch al bezet waren met fietsen (ook in dat geval vond de conducteur het geen enkel probleem om de 3 fietsen elders in de trein neer te zetten... en later kwamen er nog een paar fietsen bij zelfs).
Ow, en de fietsplekken in de nieuwste stoptreinen van de NS zijn te kort voor een normale (stads-)fiets :p, maar dat staat los van deze pilot.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 23 feb 2022 16:07

De reserveringspilot wordt gelukkig niet verlengd: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/fiet ... n-de-baan/
🚴🏻Strava

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 23 feb 2022 16:33

Dat is goed nieuws

Plaats reactie