Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Hoe kan ik de aandacht van wielrenners krijgen?

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 08 jun 2021 11:36

Globeskater1983 schreef: 07 jun 2021 19:10
Orlok schreef: 07 jun 2021 13:11 Slechthorend zijn heeft dus ook zo zijn voordeel.! ;)

Ik zie zeker voldoende voordelen. Heb met slapen ook weinig last van geluidsoverlast :lol: Of van het snurken van mijn vriend :lol:
Doet mij denken aan een jaar of veertig geleden. Mijn toenmalige partner zag zonder bril weinig en ik hoor slecht. Ik woonde in het centrum waar 'nog-wel-eens-wat-gebeurt'.
Kreeg 's nachts regelmatig een por en de opmerking: "Ik hoor iets, ga jij eens kijken!" :lol: :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 08 jun 2021 14:15

wasbeer2006 schreef: 08 jun 2021 11:27 Zelfde met de pedelecs, als ik 35km/h rijd met een bepaald vermogen en het fietspad achter mij is leeg, dat weet je dat er een X afstand nooit iemand voorbij kan komen. Als er dan ineens iemand met een opgevoerde E bike rijd kan het wel...... Daar heb ik ook even aan moeten wennen de afgelopen jaren.
Klopt helemaal, en dus weet je dat het noodzakelijk is rechts te rijden op een fietspad.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 jun 2021 14:22

De Tukker schreef: 08 jun 2021 11:36 Doet mij denken aan een jaar of veertig geleden. Mijn toenmalige partner zag zonder bril weinig en ik hoor slecht. Ik woonde in het centrum waar 'nog-wel-eens-wat-gebeurt'.
Kreeg 's nachts regelmatig een por en de opmerking: "Ik hoor iets, ga jij eens kijken!" :lol: :lol:
Prachtig :winkthumb:
Afbeelding

Cyclopetje
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2019 22:42

Cyclopetje 18 jun 2021 00:23

Meneer de Velomobiel kan beter afremmen op smalle fietspaden. Wat doe je daar eigenlijk met zo'n, toch wel, flinke banaan ?
Tijdens de Winterfiets 11 stedentocht zijn er ook Velomobiel fietsers actief. Omdat er meerdere smalle stukken zijn, doen ze deze omzeilen. Als je zonodig wilt drukken op een smal fietspad krijg je gegarandeerd heisa. Ik vermoed dat de meeste velomobiel rijders aardige gasten zijn, zo was mijn ervaring tijdens de Winterfiets 11 steden. Ze kijken goed uit, passen hun snelheid aan waar nodig en zijn op de brede lange stukken enorm rap. Geinig om te zien.

hayes

hayes 18 jun 2021 21:29

wasbeer2006 schreef: 08 jun 2021 11:27
Er zitten bepaalde dingen in je hoofd waardoor het gevaarlijk kan worden als het anders is dan je denkt.
Klopt helemaal. Hoeveel voetgangers steken de weg niet over zonder kijken, puur op het gehoor. Ik hoor geen auto, dus oversteken. Dan durf ik al eens kort en luid 'hey!' roepen. De schrikreactie begin ik soms grappig vinden. #beetjeenslechtkaraktersoms

Een luide freehub werkt ook goed. Ik moet tegenwoordig de helft minder 'ting-en' :winkthumb:

Plaats reactie