Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Hoe ziet je (thuis)kantoor eruit?

leon1
Forum-lid
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 17 feb 2021 15:28

Nu met Covid-19 en een minimale bezetting mag mijn alu-ros ook binnen staan. Daarvoor en hopelijk binnenkort ook erna (....) staat ie gewoon in de fietsenstalling. Voor nu geeft dus wel een mooi uitzicht vanaf mijn werkplek:
Bijlagen
IMG_20200720_154303.jpg
Ride bikes, not tanks!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 feb 2021 08:44

Gewoon even uit interesse: ik werk ook op kantoor, en nu thuis in mijn slaapkamer dus daar valt weinig fietsgerelateerds te bekennen. Overigens op kantoor bij het bedrijf waar ik werk ook niet, daar staat mijn fiets in de stalling. Maar werken er op dit moment kantoor-mensen ook echt op kantoor?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 18 feb 2021 09:02

Ik heb sinds de uitbraak van het virus geen dag hier om thuis gewerkt, maar elke dag op kantoor. De dagen dat ik wel thuis werkte was omdat daar in de thuissituatie een aanleiding voor was.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 feb 2021 09:17

Dat verbaast me dus. Het lijkt erop dat velen "gewoon" naar kantoor gaan. Terwijl thuis werken toch wel mogelijk was.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 18 feb 2021 09:24

Ik werk 50/50 vanwege aansturing van facilitair personeel (die overigens wel gewoon 100% aanwezig zijn en dat weer omdat de boel nu eenmaal moet doordraaien - ik werk dus niet op een 100% kantoorgerelateerd bedrijf). Maar je wil niet weten wat voor maatregelen er allemaal van kracht zijn hier. Iedereen die wel volledig thuis kan werken doet dat ook.

En thuis staat de fiets ook vaak naast het bureau :mrgreen: of in ieder geval in de woonkamer. ;)
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 feb 2021 09:27

Lekker facilitair personeel dan, als je ze zoveel op de nek moet zitten... ;)
Campagnolo Ultra Dork

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 18 feb 2021 09:29

rikkert schreef: 18 feb 2021 08:44 Gewoon even uit interesse: ik werk ook op kantoor, en nu thuis in mijn slaapkamer dus daar valt weinig fietsgerelateerds te bekennen. Overigens op kantoor bij het bedrijf waar ik werk ook niet, daar staat mijn fiets in de stalling. Maar werken er op dit moment kantoor-mensen ook echt op kantoor?
Ik héb ook een kantoor, maar ben meestal bezig met het geven van trainingen, theorie en praktijk. Aangezien wij het laatste jaar zowat omkomen in opleidingen voor medische elektronici, is het noodzakelijk dat dit doorgaat. Af en toe zit er een kantoordag in, administratie van uitgevoerde trainingen, voorbereiden van aanstaande trainingen etc. Omdat er bij tijd en wijle praktische opdrachten (oa. soldeerwerkzaamheden handmatig en machinaal) zijn, moet je dat toch echt in persoon uitvoeren. Als het kan werk ik ook thuis, vanaf aanstaande week ben ik twee weken uitsluitend thuis aan het werk. Maar dat deed ik voorheen toch al, scheelt gewoon 1 uur reistijd per dag, en die tijd kan ik ook wel voor iets anders gebruiken. Al zou het niet veel uitmaken, met 8 verschillende werk/kantoorruimtes in ons pand en slechts 5 medewerkers is de kans klein dat je iemand tegen het lijf loopt.
Dogma F

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 18 feb 2021 09:30

Jans schreef: 18 feb 2021 09:17 Terwijl thuis werken toch wel mogelijk was.
Ik vind het altijd een beetje spannend als een ander gaat bepalen of ik thuis of op kantoor moet/kan werken. Ik vind dat die afweging bij de medewerker zelf ligt. Bij ons komen mensen op kantoor die ook in de buurt wonen dus grote reisbewegingen heb je niet, en als werkgever wordt er niet op gehamerd dat je moet komen. Zij die thuis willen werken, krijgen alle mogelijkheden en faciliteiten om thuis te werken. Zij die op kantoor willen werken kunnen dat veilig doen.
Laatst gewijzigd door Se7en op 18 feb 2021 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 feb 2021 09:31

Jans schreef: 18 feb 2021 09:17 Dat verbaast me dus. Het lijkt erop dat velen "gewoon" naar kantoor gaan. Terwijl thuis werken toch wel mogelijk was.
Ik moet zeggen dat zoals met alles ook hier verstand gebruikt moet worden. Ik ben de afgelopen maanden 3 keer naar kantoor geweest, en daar zat ik in een ruimte ter grootte van een voetbalveld alleen te werken. En reizen deed ik per fiets, die ik een lege parkeergarage zette. Dus de kans dat ik daar corona zou krijgen of verspreiden was werkelijk nul. Maar in principe werk ik thuis. Ik zie overigens als ik een rondje aan het fietsen ben wel kantoren gewoon behoorlijk bevolkt.

Maar goed, corona-topic is gesloten, en ik heb geen fiets op mijn kantoor, dus ik hou me hier gedeisd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 feb 2021 09:36

Dan leg je toch een ventieldopje in je la?

Dan mag je hier volop meepraten. Ik heb een bandenplakset en een fietspomp op "kantoor". Een fiets past niet.
Campagnolo Ultra Dork

leon1
Forum-lid
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 18 feb 2021 09:42

Een tijdje terug stond mijn fiets ineens met een lege achterband op kantoor. Toen dacht ik in eerste instantie dat mijn collega's een geintje hadden uitgehaald....maar hij was toch echt lek... :lol:
Ride bikes, not tanks!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 feb 2021 09:45

Ernie C. schreef: 18 feb 2021 09:36 Dan leg je toch een ventieldopje in je la?

Dan mag je hier volop meepraten. Ik heb een bandenplakset en een fietspomp op "kantoor". Een fiets past niet.
Ow, wacht, in mijn kledingkast hier in de slaapkamer ligt mijn fietskleding: opgelost :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie