Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Fietsen & Schaatsen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 feb 2021 15:20

Cyclopetje schreef: 09 feb 2021 14:40 Die met de ijshockey schaatsen zouden ook zwartrijders kunnen zijn. Door die groep zwartrijders was het voorgaande edities drukker dan de 16000 startgerechtigden. Vanaf de eerstvolgende editie zal er geen loting meer zijn en mogen in principe alle 30.000+ leden starten. De beraming is dat er circa 24.000 daadwerkelijk beginnen aan de Tocht.
Gaat denk ik nooit meer gebeuren. 24.000 m/v op het ijs, 100-duizenden langs de kant of deels op het ijs; dat wordt een oncontroleerbare hektiek. Die hele 11steden hype wordt al opgeklopt zodra er 3x nachtvorst is door de sensatie media en helaas zijn er heel veel mensen zeer gevoelig voor. Ik ben echt bang dat de 11stedentocht nooit meer gereden zal worden; deels door de opwarming en deels door de risicoanalyse van de Veiligheidsregios.
En verder zou het fijn zijn als mensen weer eens een klein beetje zelfreflectie zouden hebben mbt hun niveau. Die ijshockeyschaatsers zijn waarschijnlijk dezelfde figuren die bij La Marmotte om 18.00 lopen te schelden dat de Alpe is afgesloten.
Als alleen de rijders zouden starten die een redelijke kans hebben om de 200km te voltooien zou dat al heel veel gedoe schelen.
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 09 feb 2021 17:25

Efstedenhype? Ik ben geen lid. Maar er moeten er andersom toch ook een hoop nog lid zijn die geen redelijke kans meer maken door leeftijd of gezondheid. Nou ja ze doen daar in friesland maar. Het zit er qua weer niet eens in trouwens. Vooruitzicht vanochtend was somberder dan gisteren.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 feb 2021 18:13

Op het Leersumse Veld wordt al geschaatst, lees op 't Schaatsforum.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 feb 2021 18:29

Maar Balk ligt nog helemaal open. Geen vliesje ijs te bekennen.
Maar het gaat hoe dan ook niet gebeuren dit jaar. De vereniging heeft dat al gemeld en bovendien zet na komend weekeinde de dooi in volgens de laatste modellen.
Dit weekend maar flink genieten iedereen dus!!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

senior
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 09 feb 2021 20:36

Kijk, dan is het toch prettig dat ze hier op de plaatselijke ijsbaan het water met de sneeuwslurrie hebben afgelaten en de baan opnieuw hebben laten vollopen. Is wat werk, maar dan heb je ook wat.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 feb 2021 21:22

Schaatsen en wielrennen...,
Zijn natuurlijk wat bekende voorbeelden:
Eric Heiden die van schaatsen naar de 7 eleven ploeg ging? (voor mijn tijd).
Clara Hughes die op zowel zomer als winterspelen uit kwam.
Jan Bos, topsprinter en redelijke baanwielrenner
Kaj Reus, iets minder bekende schaatser maar binnen de wielerwereld een belofte (en akelig verhaal)
Martina Sablikova, heeft wel eens een WK tijdrijden mogen starten.
Hiroyasu Shimizu, keizer van de sprint en begenadigd keirin reider in eigen land.
Antwan Tolhoek, B rijder in de ploeg van Angenent, in 2017 nog mooie natuurijswedstrijden mogen starten bij de top divisie. Maar vooral wielrenner natuurlijk.

Mooie combinatie deze 2 sporten!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Cyclopetje
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2019 22:42

Cyclopetje 09 feb 2021 23:56

Op het schaatsforum valt wielrennen onder aanverwante sport. Praktisch iedere schaatser ( m/v) heeft een fiets. Het hoort erbij voor duurtrainingen, opwarming en herstel.
Andersom is het minder vanzelfsprekend dat een wielrenner klapschaatsen heeft.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 feb 2021 09:09

Precies, maar de groep schaatsers die ook prestaties leveren in wielerwedstrijden - of andersom, is dan wel enigszins beperkt.
Roeiers zijn ook prima fietsers en kunnen fietsen prima gebruiken voor conditietraining. Maar je ziet ze nauwelijks in wedstrijdverband. Dat is met 90% van de schaatsers ook zo.

Gary Heckman is overigens ook een marathonrijder die rijdt lokale criteriums, en is explosief genoeg om in de sprints mee te doen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

marsvos
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 aug 2017 23:58

marsvos 10 feb 2021 11:20

Dat ze niet echt meedoen voor de prijzen zal ook wel met het risico van wielrenwedstrijden te maken hebben.

Sven Kramer kon ook wel aardig fietsen : "Een jaar of 10 geleden volgde ik de Tour best heel fanatiek en daarna even wat minder. Met jongens als Robert Gesink en Bauke Mollema heb ik als belofte gereden. In 2004 werd ik zelfs tweede achter Gesink op het NK Tijdrijden.

wielerrevue.nl/artikel/67464/sven-kramer-wieler-revue-tourspecial-interview

Heeft iemand nog tips voor een goede schaatsplek rondom Utrecht dit weekend? Liefst bereikbaar met de fiets.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 feb 2021 11:38

Ik ben zojuist bij Fort Voordorp gaan kijken en dat was nog niet begaanbaar. Wel heel goed ijs (4 cm). Moet dit weekend wel goed te doen zijn.

Zelf ga ik morgenochtend op Ankeveen rijden.

Cyclopetje
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2019 22:42

Cyclopetje 10 feb 2021 12:51

Deze ochtend ( woensdag 10-02-2021 ) paar metingen gedaan op een meer. Nog geen schaatsen mee.
Resultaat: maximaal 4 cm en dat is nog niet voldoende als je andere schaatsplezier gunt.
Ik weet, er zijn er altijd die 4 cm voldoende vinden. Voor (technisch) goed en ontspannen schaatsen kun je beter even wachten. Dan ga je zorgeloos over het ijs. Ik prik vrijdagochtend. Nog 2 nachtjes geduld.
Condities op het meer:
Er ligt geen sneeuw op het ijs, geen sneeuwkorsten, wel heel fijne stuifsneeuw. Het ziet er strak uit.
De locatie hou ik 'geheim' . Dit voorkomt massa toeloop. Er zijn in deze regio genoeg schaatsers en gezinnen die er weet van hebben.

Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 feb 2021 13:08

Vuntus Loosdrecht wordt al volop gereden.

Ankeveen te druk en golvend ijs. Wordt er al geschaatst.

Plaats reactie