Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Fietsen & Schaatsen

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 09 feb 2021 10:47

daniel1975 schreef: 09 feb 2021 09:09 CUT

Tav alle mensen die de marathonners geen wedstrijden gunnen (los van de 11steden tocht): dan ook per direct stoppen met de fake-voetbalbubbel, het veldrijden, wielrennen, shorttrack, langebaan schaatsen, hockey, atletiek, F1 etc.
Da's toch een beetje het kleuterargument, hunnie mogen wel , dan wij ook....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 09 feb 2021 11:18

https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/w ... imaatpluim

Kunnen jullie volgen hoe het weer in Leeuwarden is.

Je ziet dat de 2 weekspluim alweer omhoog gaat.

Vannacht is hier voor in de (Franekervaart), pas het water helemaal dicht gegaan.

ijsgroei is plaatselijk en afhankelijk van oa:
-watertemperatuur
-grondsoort(klei, zand)
-stroming water (wat weer ijs aan de onderkant doet verminderen)
-wind(bewegend water bevriest moeilijk en doet water stromen wat weer minder snel bevriest en doet afslijten aan de onderkant).
-sneeuwval welke met het ijs samen bevriest(bros ijs) of sneeuwval op ijs , wat weer een dekeneffect heeft.
-zonsterkte overdag(zon warmt op uiteraard).
-afwateringen industrie/fabrieken(geeft warmer water)
-ijs(dun of open) onder lage bruggen
-minimaal 15 cm ijs(voor wedstrijd en toerrijders en massa ś publiek


en dat over 200km
( bv in 1987 was over 3/4 van de route erg dik ijs, maar in het noorden was het slecht en gevaarlijk ijs(dun),door veel sneeuwval en gewaaide sneeuw in de daar smalle vaarten.En daardoor is 1987 afgelast.).

Het "gekke"is dat elke (hier opgegroeide)Fries wel beter weet en denkt.: Daar gaan we weer.
Die Hollanders weten het weer eens beter.

Nog 1 keer.> laat de 11stedentocht nu maar aan ons over. ;)

En vooral plezierige schaatsritten op veilig water toegewenst.Waar dan ook.
Laatst gewijzigd door codex op 09 feb 2021 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 09 feb 2021 11:19

Ten eerste vriest het in het noorden nog maar weinig. Ten tweede geeft de vereniging De Friesche Elfsteden aan dat het vanwege de Coronamaatregelen niet mogelijk is een Elfstedentocht te organiseren.

Lijkt me dan ook een heel erg kleine kans dat de tocht der tochten dit jaar georganiseerd wordt.

Ook met in het achterhoofd dat heel Friesland en schaatsend NL gek wordt, mocht het wel doorgaan.
Gezien het parcours van 200 km lijkt het me uitgesloten dat het coronaproof gehouden kan worden bijv. op de brug bij Bartlehiem
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

senior
Forum-lid
Berichten: 2211
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 09 feb 2021 11:19

Ik geef Daniel ergens wel gelijk: gewoon stoppen met dat voetbal. :-)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16235
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 feb 2021 11:58

Goed zo, opa...
Campagnolo Ultra Dork

Cyclopetje
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2019 22:42

Cyclopetje 09 feb 2021 12:22

Niet alle Hollanders zijn van de zotte. Hier in Limburg zijn er leden van de Friesche Elfsteden vereniging. Die liggen niet wakker van al die heisa die nu ronddwaalt over de Tocht der Tochten. Vanaf nu is her en der ijsaangroei. Komende dagen gaan er een paar de diktes checken. Dan heb je het over ondiepe meertjes die beschut liggen.
Rutte heeft er iets uitgeflapt wat helemaal niet kan in deze tijd. Corona moe ?
Laatst gewijzigd door Cyclopetje op 09 feb 2021 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 09 feb 2021 12:39

daniel1975 schreef: 09 feb 2021 09:09 Hier in ZH weer motsneeuw.
Normaal staan we in ZH achter in de rij met sneeuw/extreme weersomstandigheden. Maar nu pakt het een keer wel "lekker" uit. Die motsneeuw mag inderdaad achterwegen blijven, dit voegt niks toe.

Of weer 10 cm cm of vriezen en het ijs op!
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

senior
Forum-lid
Berichten: 2211
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 09 feb 2021 12:42

Ernie C. schreef: 09 feb 2021 11:58 Goed zo, opa...
Jij kan weinig hebben, al had ik niet het idee dat we samen op school gezeten hebben. :like:

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 09 feb 2021 12:46

Cyclopetje schreef: 09 feb 2021 12:22 Niet alle Hollanders zijn van de zotte. Hier in Limburg zijn er leden van de Friesche Elfsteden vereniging. Die liggen niet wakker van al die heisa die nu ronddwaalt over de Tocht der Tochten. Vanaf nu is her en der ijsaangroei. Komende dagen gaan er een paar de diktes checken. Dan heb je het over ondiepe meertjes die beschut liggen.
Rutte heeft er iets uitgeflapt wat helemaal niet kan in deze tijd. Corona moe ?
Dat kan wel in deze tijd. Naast coronatijd is het namelijk ook verkiezingstijd... En aangezien de klassieke campagne niet gevoerd kan worden gaan we komende tijd denk ik wel meer van dit soort uitspraken krijgen. Niet alleen van Rutte overigens.

En die hele 11-stedentocht komt er toch niet. Dus Rutte kan het wel roepen dat het zou kunnen, de 11-stedenvereniging heeft al gezegd dat het niet gaat gebeuren. Dus was makkelijk scoren.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 feb 2021 12:55

Keezx schreef: 09 feb 2021 10:47
daniel1975 schreef: 09 feb 2021 09:09 CUT

Tav alle mensen die de marathonners geen wedstrijden gunnen (los van de :| 11steden tocht): dan ook per direct stoppen met de fake-voetbalbubbel, het veldrijden, wielrennen, shorttrack, langebaan schaatsen, hockey, atletiek, F1 etc.
Da's toch een beetje het kleuterargument, hunnie mogen wel , dan wij ook....
Nee hoor, van mij mogen alle buitensporten doorgang vinden. Dat roep ik al heel lang.
Het zijn vooral die lui die selectief wijzen naar de marathonners wat vermoeiend is. Denk dat velen wel gewoon zondag Studio voetbal kijken.
Less is bore

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 09 feb 2021 13:34

Gelukkig heb je zoals Cyclopetje zegt: Overal in nederland, wel echte schaatsliefhebbers.
Dat is mooi natuurlijk.

Je ziet dat die veelal ,ook in hun woonplaats betrokken zijn bij ijsbaantjes en toertochtjes.Of trainen met een groepje en/of les geven aan (bv kinderen) van een sportvereniging van fietsen en schaatsen.

wat mij betreft krijgen die allemaal een ere uitnodiging als we weer een echte 11stdentocht krijgen.
En alleen voor de echte schaats-liefhebbers(jong en oud) hoop ik dat er weer eens(binnen 10 jaar) een 11stdentocht komt.
Er zijn er die weekelijks op de ijsbaan trainen en dat al 20 jaar in de hoop op een tocht. Ja die zijn er.Altijd maar weer die tocht in hun achterhoofd.Of jongeren die graag ook eens een tocht willen schaatsen door al die roemrijke verhalen.


het moet wel een tocht blijven met echt betrokken deelnemers en toeschouwers.
het is geen carnavalachtig gebeuren.

Ik zou strenger selecteren van deelnemers ook toejuigen.
De laatste keer heb ik schaatsers gezien die op ijshockey! schaatsen reden en die voor mijn huis zaten te rusten , waarvan ik dacht....jongejongejonge wat doen die hier.Die hebben een paar uur gedaan over nog geen 20 km.

.Die doen gewoon mee omdat ze een kaart hebben.Dat moet niet kunnen.
Je moet in elk geval goed kunnen schaatsen en een goede gezonde conditie hebben.

Cyclopetje
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2019 22:42

Cyclopetje 09 feb 2021 14:40

Die met de ijshockey schaatsen kunnen zwartrijders zijn. Door die groep zwartrijders was het voorgaande edities drukker dan de 16000 startgerechtigden. Vanaf de eerstvolgende editie zal er geen loting meer zijn en mogen in principe alle 30.000+ leden starten. De beraming is dat er circa 24.000 daadwerkelijk beginnen aan de Tocht. Om zwartrijders te weren dragen de leden voortaan speciale hesjes. Ook een transponder zodat iedereen te volgen is. Daarmee kunnen ze voortijdig een inschatting maken waar er stagnatie is etc. Tevens helmplicht.
Het zal al heel mooi zijn als je over een paar dagen natuurijs onder de ijzers voelt. Een magisch gevoel. Zo ook het hele decor eromheen: de natuur. Ik prik vrijdag in de agenda, misschien donderdag al in de vroege ochtend. Zin in.
Laatst gewijzigd door Cyclopetje op 09 feb 2021 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie