Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Engelse webshops

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15960
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 dec 2020 20:15

TL@ schreef: 30 dec 2020 19:02 .......
Je kan nu niet zeggen dat de EU een top organisatie is. Moesten ze dat referendum overdoen in België of Nederland, je zou zomaar hetzelfde resultaat krijgen. Met dank aan het complete wanbeleid van de EU (van sex-feestjes in Corona tijd tot onredelijke 'aanwezigheidsvergoedingen' tot het feit dat vooral uitgerangeerde politici op 'pensioen' mogen in de Europese regering)

Ik ontken het nut van de EU niet, maar absoluut niet in de huidige vorm (die vooral handenvol geld kost)
Ik zou alleszins stemmen om de EU zoals ze nu bestaat op te doeken.
En al helemaal als we in de komende jaren ook nog eens de, op dit moment nog in de lade liggende, Europese belastingen gaan moeten betalen.
Opdoeken die handel.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 dec 2020 20:45

Deze discussie gaat hier niet gevoerd worden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 30 dec 2020 21:01

@i-mac Bedankt voor je uitleg.

Volgens mij heeft Amazon ook al opslagplaatsen/magazijnen in EU of is daar mee bezig.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 30 dec 2020 21:17

mhr-zip schreef: 30 dec 2020 19:39 Vroeger was wiggle wel eens goedkoper met verzenden volgens mij (of zit ik er naast?) Wat op kleine bestellingen wel aantrekkelijker kan zijn. En vroeger iig ook gratis retour! Kom daar maar eens om bij de Duitsers.
bike-discount.de doet ook aan gratis retour sturen
en anders zoiezo met paypal betalen, krijg je ook retourkosten terug (tot max 12 keer per jaar, dit jaar 2 keer gebruikt)

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 30 dec 2020 22:54

DDX schreef: 30 dec 2020 21:17
mhr-zip schreef: 30 dec 2020 19:39 Vroeger was wiggle wel eens goedkoper met verzenden volgens mij (of zit ik er naast?) Wat op kleine bestellingen wel aantrekkelijker kan zijn. En vroeger iig ook gratis retour! Kom daar maar eens om bij de Duitsers.
bike-discount.de doet ook aan gratis retour sturen
en anders zoiezo met paypal betalen, krijg je ook retourkosten terug (tot max 12 keer per jaar, dit jaar 2 keer gebruikt)

Thx, goede tips.

Over paypal. Geldt dat altijd? Of moet een webshop daarmee instemmen of iets? Of andere voorwaarden (behalve die 12 keer)?


Ik kom meestal uit bij Rose, Bike24 of Bike-components. Bike-discount ken ik wel, zal er wat vaker kijken, Maar bestel vooral onderdelen in Duitsland en dan is retoursturen minder vaak van toepassing dan bij kleding.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 30 dec 2020 23:00

mhr-zip schreef: 30 dec 2020 22:54 Over paypal. Geldt dat altijd? Of moet een webshop daarmee instemmen of iets? Of andere voorwaarden (behalve die 12 keer)?
Nee webshop hoef je er niet van op de hoogte te brengen.
Max vergoeding is 25 euro per keer, ruim voldoende dus om iets verzekerd naar de uk terug te sturen.
Betaling moet wel gedaan zijn met paypal, maar dat lijkt me logisch ;)

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 30 dec 2020 23:29

Hanz Bé schreef: 30 dec 2020 12:01 Ik keek net ff bij Wiggle. Voor een kabelsetje kwamen er €23 verzendkosten bij. Als dit de norm wordt, is de kans groot dat ik afscheid ga nemen van de engelse webshops.
Zal nog niet zijn, how man
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 05 jan 2021 20:24

Beetje of topic (de andere kant op), maar ik kwam dit net op road.cc tegen:
https://road.cc/content/news/dutch-bike ... -uk-279779

Dus het VK eist nu dat buitenlandse (web)winkels alvast belasting gaan innen voor orders uit het VK?
Dat kan toch niet waar zijn? m.i. groot gelijk dat men er niet aan wil beginnen...

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 05 jan 2021 20:45

Dat is heel normaal. Dat heet intracommunautaire levering. Als jij in Duitsland iets koopt online, is de winkel verplicht om 21% btw te rekenen. Deze btw wordt door de Duitsers geïnd en aan de NL fiscus overgedragen. Bij de facturen van bike24 zie je bijvoorbeeld dat zij naast de Duitse ook een Nederlandse btw nummer hebben. Om deze reden.

Het leuke is dat deze regeling alleen binnen de EU geldt. Oh wacht. Zij wilden eruit stappen omdat dan alles beter wordt.

En daar begint de schoen te wringen voor de EU ondernemer. Extra (administratieve) kosten waar niemand op zit te wachten. Ik ben benieuwd of al die Brexiteers het nog een goed idee vinden over een paar jaar.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 05 jan 2021 21:01

Philippos schreef: 05 jan 2021 20:45 Ik ben benieuwd of al die Brexiteers het nog een goed idee vinden over een paar jaar.
We laten leken stemmen vanuit hun onderbuikgevoel op een referendum.

Daar komen alleen maar winnaars uit :lol:
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 jan 2021 06:22

Ze hebben ondertussen al een pasklaar excuus klaar, moest het toch allemaal hopeloos de soep in draaien, heel die Brexit: Corona en lockdown tot maart. Je zou voor minder in complottheorieën beginnen geloven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 06 jan 2021 07:10

RKN schreef: 05 jan 2021 20:24 Beetje of topic (de andere kant op), maar ik kwam dit net op road.cc tegen:
https://road.cc/content/news/dutch-bike ... -uk-279779

Dus het VK eist nu dat buitenlandse (web)winkels alvast belasting gaan innen voor orders uit het VK?
Dat kan toch niet waar zijn? m.i. groot gelijk dat men er niet aan wil beginnen...
Dit was toch zeker een te verwachten gang van zaken? De levering wordt een levering naar een niet EU land (export). Daarvoor is een online dienst ingericht waar kennelijk een bepaald bedrag aan "servicekosten" voor betaald moet worden en dus de voorheffing aan VAT. Of zoals ik heb begrepen toch voor elke levering onder de 135 Britse Pond. Daarboven is het de taak van de Britten om de VAT bij de particulier te heffen.

En daar zit 'm de kneep denk ik; Dutch Bike Parts zal veel kleine leveringen doen en dus veel extra administratie gaan hebben. De vraag is wat dit per saldo gaat kosten. Ze leveren tegen nul-tarief (dus 0% btw in NL) dan zijn er wat extra exportkosten vanwege douane, vervolgens kosten voor het online tooltje.
William Shatner Store heeft het over 1000,- extra kosten per jaar.

Het argument wat ze aanvoeren: "als ieder land dit zou doen moeten we voor ieder land .... en daarom stoppen we met leveren aan the UK" vind ik trouwens nogal ridicuul.

Bovendien zouden ze ook kunnen opteren voor leveringen uitsluitend vanaf 136 GBP
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie