Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

The call of shame topic

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 15 jan 2021 13:06

Dat is mijn grootste irritatie, dat iemand een groep opzadelt met problemen vanwege En ook komt het voor dat ze het erom doen!
...

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 15 jan 2021 16:45

Oppbogga schreef: 15 jan 2021 13:06
Dat is mijn grootste irritatie, dat iemand een groep opzadelt met problemen vanwege En ook komt het voor dat ze het erom doen!
Ik neem maar aan dat je dit sarcastisch bedoelt.

PS: deze opmerking is bedoeld voor scottpch om hem duidelijk te maken dat hij ... nou ja, laat maar.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 15 jan 2021 17:48

Zeg het maar, als je A zegt moet je ook B zeggen....

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 16 jan 2021 23:18

scottpch schreef: 15 jan 2021 08:06
senior schreef: 14 jan 2021 23:01 De schaamte lijkt me hier vooral het feit dat je met een compleet versleten achterband op stap gaat. :oops:
Precies!
Goed dat je maten doorrijden, anders hadden ze elke keer op je moeten wachten vanwege een mankement dat te wijten is aan achterstallig onderhoud...
Dat is mijn grootste irritatie, dat iemand een groep opzadelt met problemen vanwege eigen nalatigheid!
Vaak heeft diegene ook nog 2 linkerhanden en kan een ander de rotzooi opknappen.
Mijn B. is dat jij blijkbaar liever doorrijdt dan je “maat” eenmaal duidelijk te maken dat zoiets in een groepje voor de anderen niet fijn is. Ik heb het slechts eenmaal in m’n fietscarriere meegemaakt. In 1988 of zo, tijdens de laatste Nieuwe Revu Fietstrofe van Maastricht naar Den Helder. In ons groepje van 8 reed eentje driemaal achter elkaar lek, ergens na 100 km of zo al. Buitenband was op. Onze volgauto had geen reserve maar ik wel, een opvouwbare. Die kreeg hij van mij. Geen lekke banden meer gehad daarna.
Hij was vanaf toen m’n beste fietsmaatje en zijn materiaal was vanaf toen altijd top. Hij had zich nog nooit zo rot gevoeld als toen en kon niet ophouden zich te verontschuldigen. Zijn vrouw heeft hij gebeld ons persoonlijk direct na finish op te halen vanuit Den Helder (vanuit midden Groningen).

Ik word daarom nogal gallig van personen die beweren in een groepje te willen rijden maar die hun “maatje” uitkotsen als er iets even tegenzit. Wel de lusten, niet de lasten. Bah.

Dat was mijn punt B.. Tevreden?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 17 jan 2021 08:51

Wij hebben altijd een vast groepje en daar is het materiaal goed van verzorgd, mede ook door mij en een andere fietsmaat die tevens FM is.
Rijdt er in onze groep eentje lek of wat dan ook, dan stoppen we uiteraard en lossen het probleem op.
Van deze groep wordt er nooit iemand achtergelaten.
Ik rij wel eens met een groep mee waarvan er gasten aansluiten die totaal geen onderhoud plegen en iets (laten) vervangen wanneer het canvas door het rubber heen komt en vinden het dan vreemd dat ze lek rijden.
Geen vervangend materiaal bij zich en 2 linkerhanden.
Met die personen heb ik weinig medelijden...

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 jan 2021 10:04

Ik kwam ooit een renner tegen die constant staand aan het fietsen was. Ik dacht dat een soort nieuwerwets trainingsmethode was en ik maakte even een praatje. Wat bleek was dat hij een leeglopende voorband had en nu zo probeerde thuis te komen. Ik vroeg nog wat verder hoe dat zat het het wisselen van zijn eerste lekke band en dat natuurlijk niet iedereen 2 reserve biba's meeneemt. Ik wilde zelfs wel even helpen indien mogelijk.

Maar toen bleek dat hij helemaal geen reserve materiaal bij zich had. Gewoon niks. Toen dacht ik ook zoiets van laat maar,... jou ga ik niet helpen.
Live fast; die young. mijn blog

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 17 jan 2021 14:11

Gisteren weer een verhaal….

Ik ga graag goed voorbereid op pad, hekel aan the call of shame. Quicklink/kettingpons? Heb ik bij me. Ventielverlengers, reserveband, pomp, CO2, latex handschoenen, reddingsdeken de hele mikmak, je bent bij mij aan het goede adres.

Dus ik snel ff een rondje voor het ging sneeuwen, rijd ik 10 km voordat ik thuis kom lek, shit :dislike: . (Ik rij trouwens al ruim 2 jaar zonder problemen tubeless)
Dus ik denk ik pomp ff bij, misschien dicht de sealant het lekje dan. Mja, mijn pompje is niet echt goed, dus gaat niet snel genoeg. Denk doe wel ff CO2 (kheb toch 4 patronen bij me, don’t ask why). Dus ik pak even een ander CO2 kopje dan normaal, patroon erop, niks :shock: .Ik klooien, doet tie het opeens wel, alleen zat hij toen net niet meer op het ventiel. Patroon 2, komt gewoon niks uit, schijnbaar leeg maar nooit eerder gebruikt. Toen patroon 3, die werkte wel, maar gat in band ging niet dicht.

Toevallig had ik een Dynaplug besteld vorige week, maar die was zo vers binnen, die lag nog op de keukentafel :roll:

Dan maar een binnenbandje erin, krijg ik het tubeless ventiel met geen mogelijkheid los gedraaid…. Tangetje heb ik dan weer niet bij me (tips anyone?). Was achteraf met tang ook een heel gevecht trouwens.

Tijd voor the call of shame, wie ga ik bellen, mijn vader of mijn vrouw? Grijp ik naar mijn achterzak, telefoon niet bij me, k*t :cry: . Het gaat ook zo nog sneeuwen.

Oké en toen? Maar even aanbellen (ook een call of shame) bij het huis waar ik voor sta, om een tangetje te lenen. Hele aardige mensen, mocht zelfs ff in de garage staan. Reserve bandje had ik ooit verkeerd besteld met kort ventiel, maar ik heb toch een ventielverlenger bij me.
Bandje wisselen, dat ging op zich prima ondanks koude handen (gelukkig geen GP5000’s).

Dus ik denk, pomp ff paar slagen op, dat ik zeker weet dat de binnenband goed zit, voordat ik mijn laatste patroon erop knal. Past het pompje niet op de ventielverlenger. Dus mocht ik ook nog ff de fietspomp lenen :oops: .

Vanaf dat moment was het in een zucht en een scheet klaar, maar toen ik thuis kwam had ik wel flink de pee erin.


En toen het grappige, kijk ik op Strava. Heb ik een kudo van de man waar ik mijn bandje heb staan te wisselen. Die had vorige jaar 2x zoveel km weg dan ikzelf.


Note to self: test je shit thuis als je weer eens iets nieuws aanschaf.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 jan 2021 14:25

Ik heb dit tangetje:
Afbeelding
https://nl.aliexpress.com/item/32921135 ... 4c4dfLMtoZ

Piepklein, weegt niks. Roest ook niet (zit nu al 2 jaar in mijn zadeltasje)
Nog maar 1 keer nodig gehad; scheur in wang van band, binnenbandje erin en stukje plastic of karton ertussen, nog 45km mee gereden zonder problemen (MTB)

Gelukkig ben je nog thuis geraakt :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jan 2021 16:03

Heerlijk verhaal @MHR-Zip!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 jan 2021 16:08

+1
Jij wint dit topic deze week!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 jan 2021 18:12

Ook mooi dat je om een tangetje vraagt in plaats van een telefoon :D

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 17 jan 2021 20:28

havana schreef: 17 jan 2021 16:03 Heerlijk verhaal @MHR-Zip!
Thx, :lol:

53x11 schreef: 17 jan 2021 16:08 +1
Jij wint dit topic deze week!
Ik had niet perse willen winnen hoor ;)

Kan er nu wel om lachen, maar gisteren was ik er wel een beetje sago van.

EmPeHa schreef: 17 jan 2021 18:12 Ook mooi dat je om een tangetje vraagt in plaats van een telefoon :D
Vroeger vloog ik voor mijn werk de wereld over voor reparaties aan schepen, had ik alleen een koffer met wat kleding mee. Dus terplekke wat moeten regelen is mij niet helemaal vreemd :lol:
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Plaats reactie