Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

The call of shame topic

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 29 dec 2020 16:01

scottpch schreef: 29 dec 2020 12:34
uninvitedguest schreef: 28 dec 2020 19:19 Geen call of shame, maar toch het schaamrood roder dan mijn frame op de kaken;

Fietste nog niet zo heel lang met klikpedalen toen ik ergens in de omgeving van Bladel een drukke provinciale weg over moest steken.
Zag van veraf al een mooi rood paaltje staan, dus gelukkig, er hoefde niet uitgeklikt te worden.
Rustig uit laten bollen, cool naar het paaltje grijpen ter ondersteuning, want alles onder controle.
Helaas zat het kunststoffen paaltje op een flexibele kunststof voet, dus voor het oog van het voorbij flitsende verkeer ging ik, met beide voeten ingeklikt, heel langzaam met paaltje en al naar de grond.
Te horen aan de toeterende voorbijgangers heb ik toch een leuke groep mensen vermaakt.
Ik heb dat daar ook aan de hand gehad, gelukkig kon ik nog net op tijd uitklikken.
Is de oversteekplaats net na dat Esso tankstation!
Yes.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
colnagi
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:39

Gebruikersavatar colnagi 31 dec 2020 17:45

Op een zondagochtend fiets ik samen met 3 clubgenoten een rondje door Drenthe. Mijn vaste fietsmaat is er ook bij en fietst voor mij wanneer wij een weg naderen. Wij remmen af voor een naderende auto. Ik rem te weinig en raak de fiets van mijn fietsmaat en val ik op het fietspad. Wanneer de weg weer vrij is willen we verder fietsen, maar mijn fietsmaat blijft achter: ik heb zijn achterderailleur eraf gereden!
Dat is mijn dank voor al die keren dat ik heerlijk in zijn wiel heb gefietst.
Ik fiets met een groot schuldgevoel verder en mijn fietsmaat belt zijn vrouw om hem op te halen.
When the going gets rough the tough get going

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 09 jan 2021 09:59

Je kan natuurlijk ook een fietsverzekering met pechverhelping sluiten (weliswaar enkel een oplossing als je een nieuwe racer koopt). Als je dan een 'call' moet plegen, is de 'shame' enigszins te harden. Je maakt immers gebruik van een dienst waarvoor je betaald hebt. En je ontziet je eega of ego.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 09 jan 2021 13:50

Tip: In België zit dat gewoon in je VWB lidgeld (32€ per jaar voor het hele gezin)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 jan 2021 17:16

Ik heb het vermoeden dat het thuisfront er meestal eerder is.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 09 jan 2021 17:39

Mijn vriendin vindt het fantastisch om mij op te halen en baalt dat ik het liever niet toelaat en koppig mijn band wil vervangen in de stromende regen of ijzige kou.
Zo'n pechhulp, nee bedankt ik heb niet graag dat een ander aan mn fiets komt. Of van VAB of fietsenmaker om de hoek ik doe het liever zelf (verkeerd)

i-mac

i-mac 09 jan 2021 17:57

TKMP schreef: 09 jan 2021 17:39 Mijn vriendin vindt het fantastisch om mij op te halen en baalt dat ik het liever niet toelaat en koppig mijn band wil vervangen in de stromende regen of ijzige kou.
Zo'n pechhulp, nee bedankt ik heb niet graag dat een ander aan mn fiets komt. Of van VAB of fietsenmaker om de hoek ik doe het liever zelf (verkeerd)
Ik heb al een keertje de pechdienst moeten contacteren. Versnelling in het wiel gedraaid, dus einde rit. Op dik 30km van thuis, en mijn vrouw aan het werk. De pechdienst stond er binnen het half uur, en bracht me en mijn fiets gewoon naar huis. Herstellen was geen optie.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 09 jan 2021 18:14

Dat is inderdaad een dingetje, bij ons in het bedrijf hebben er veel een stromer e bike, dus de VAB help die jongens ook wel eens op weg. Sommigen doen 50km woon werk enkele reis dat is toch lullig als je halverwege staat.
Ik heb zo jaren zo eenvoudig mogelijk gefietst met een single speed en later met een oldschool shimano 600.
In 10jaar gelukkig enkel lekke banden en dovende fiets lampjes gehad.

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 11 jan 2021 13:00

Jans schreef: 09 jan 2021 17:16 Ik heb het vermoeden dat het thuisfront er meestal eerder is.
Niet noodzakelijk. Service binnen de 45 minuten. En ofwel wordt hersteld ter plaatse, ofwel word je thuisgebracht (met fiets).

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 11 jan 2021 13:38

TKMP schreef: 09 jan 2021 17:39 Mijn vriendin vindt het fantastisch om mij op te halen en baalt dat ik het liever niet toelaat en koppig mijn band wil vervangen in de stromende regen of ijzige kou.
Zo'n pechhulp, nee bedankt ik heb niet graag dat een ander aan mn fiets komt. Of van VAB of fietsenmaker om de hoek ik doe het liever zelf (verkeerd)
Dat blijkt bij mijn na gisteren ook het geval, Gisteren redelijk vroeg op pad, wat vochtig en rond 0. na 17 km pff, pfff, pfff, lek en snel ook. Kijken sneetje in buitenband en na wisselen binnen band kwam deze net niet door buitenband naar buiten, Dus met weinig druk maar omgekeerd en naar huis, Doordat de weg nat was en ik op een fiets met velgremmen was, mijn handen pikzwart van de velgrand die zwart was van de rubber van de remblokken. Mijn handen wat schoon gemaakt met koud water uit mijn bidon. Maar toch handschoenen en nieuwe jack wat vies van die zwarte smurrie. Niet gebeld en rustig naar huis gereden, Daar kreeg ik op mijn kop dat ik in de kou mijn band had staan wisselen en ook nog eens mijn nieuwe jack had vies gemaakt, Ik kreeg de opdracht de volgende keer "gewoon" te bellen, zeker zo dicht bij huis. Wat een fijn vriendinnetje heb ik toch!
Ach, ik zeg ook maar wat

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 11 jan 2021 13:43

ophetkantje schreef: 11 jan 2021 13:38
TKMP schreef: 09 jan 2021 17:39 Mijn vriendin vindt het fantastisch om mij op te halen en baalt dat ik het liever niet toelaat en koppig mijn band wil vervangen in de stromende regen of ijzige kou.
Zo'n pechhulp, nee bedankt ik heb niet graag dat een ander aan mn fiets komt. Of van VAB of fietsenmaker om de hoek ik doe het liever zelf (verkeerd)
Dat blijkt bij mijn na gisteren ook het geval, Gisteren redelijk vroeg op pad, wat vochtig en rond 0. na 17 km pff, pfff, pfff, lek en snel ook. Kijken sneetje in buitenband en na wisselen binnen band kwam deze net niet door buitenband naar buiten, Dus met weinig druk maar omgekeerd en naar huis, Doordat de weg nat was en ik op een fiets met velgremmen was, mijn handen pikzwart van de velgrand die zwart was van de rubber van de remblokken. Mijn handen wat schoon gemaakt met koud water uit mijn bidon. Maar toch handschoenen en nieuwe jack wat vies van die zwarte smurrie. Niet gebeld en rustig naar huis gereden, Daar kreeg ik op mijn kop dat ik in de kou mijn band had staan wisselen en ook nog eens mijn nieuwe jack had vies gemaakt, Ik kreeg de opdracht de volgende keer "gewoon" te bellen, zeker zo dicht bij huis. Wat een fijn vriendinnetje heb ik toch!
Ik heb altijd een paar latex handschoenen bij me.
- Voor geval van (vieze) reparatie.
- Voor geval ik zeiknat regen en ik koude handen heb,
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 11 jan 2021 14:01

Ik ben dan weer allergisch voor latex, en liever vieze handen dan handen vol uitslag en jeuk. En niet gecontroleerd jack is weer mooi schoon, Maar ik onthoud toch maar dat ze me dus graag komt ophalen, zeker met kou toch wel een goede oplossing,
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie