Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Opbergen fiets Amsterdam (stalling/kast?)

KoenB2010
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 aug 2015 08:31

KoenB2010 29 nov 2020 10:41

Hallo allemaal,

Ik woon in een (huur)appartement in Amsterdam met een aparte berging. We willen graag verhuizen binnen Amsterdam (centrum/jordaan), waar veel huizen geen aparte berging hebben. Enige probleem: de racefiets. Ik vind het natuurlijk een fantastisch idee om deze boven de bank te hangen, m’n vriendin vindt dat wat minder.

Ik ben daarom een beetje aan het speuren op internet naar fietskasten en andere mogelijkheden, maar ben de perfecte oplossing nog niet tegen gekomen. Hoe doen jullie dit?

Een fietskast zou dus een oplossing zijn (eventueel in een tuintje / op een balkon / dakterras), maar een kast voor binnen om de fiets in op te bergen is dat ook. Een alternatief is een externe berging/stalling(plaats) huren. Ik sta voor alles open, dus ben graag benieuwd naar jullie ideeën/ervaringen.

Dank en groeten,
Koen

Gebruikersavatar
Majven
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 28 jun 2014 15:34

Gebruikersavatar Majven 29 nov 2020 10:56

Er is eerder een topic geweest met een zelfde vraag. Gaat niet specifiek over een kast, maar een goed begin. En dan kunnen bepaalde reacties achterwegen worden gelaten;)

Gebruikersavatar
Majven
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 28 jun 2014 15:34

Gebruikersavatar Majven 29 nov 2020 10:56


KoenB2010
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 aug 2015 08:31

KoenB2010 29 nov 2020 12:49

Hi Majven,

Dank, nuttig. Voor mij is het naar boven tillen geen probleem, het is meer het opbergen in huis. Ik hoop dat iemand daar ideeën of voorbeelden voor heeft.

Overigens las ik dat jij twee fietsenstallingen in de buurt hebt/had? Welke zijn dat en is dat ook voor racefietsen?

Groeten
Koen

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 29 nov 2020 13:21

KoenB2010 schreef: 29 nov 2020 10:41 Hallo allemaal,

Ik woon in een (huur)appartement in Amsterdam met een aparte berging. We willen graag verhuizen binnen Amsterdam (centrum/jordaan), waar veel huizen geen aparte berging hebben. Enige probleem: de racefiets. Ik vind het natuurlijk een fantastisch idee om deze boven de bank te hangen, m’n vriendin vindt dat wat minder.

Ik ben daarom een beetje aan het speuren op internet naar fietskasten en andere mogelijkheden, maar ben de perfecte oplossing nog niet tegen gekomen. Hoe doen jullie dit?

Een fietskast zou dus een oplossing zijn (eventueel in een tuintje / op een balkon / dakterras), maar een kast voor binnen om de fiets in op te bergen is dat ook. Een alternatief is een externe berging/stalling(plaats) huren. Ik sta voor alles open, dus ben graag benieuwd naar jullie ideeën/ervaringen.

Dank en groeten,
Koen
Hoe vind je Almere klinken?


Boven je bed hangen?
In een andere kamer?
Moet je vriendin perse mee naar het nieuwe huis?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 nov 2020 14:27

in het trappen huis?
De fietskast voor buiten, ergens binnen neer zetten?
Wielen eruit, stuur draaien en in een fietskoffer opbergen (Wel een gedoe elke keer ;-))
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 29 nov 2020 14:35

Haak in de muur en dan verticaal aan het voorwiel ophangen?

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 29 nov 2020 14:40

Racefiets in Amsterdam? Serieus? 15 km fietsen om de stad überhaupt uit te zijn? En dan steeds dezelfde route moeten rijden als je de stad uit bent. Jammer hoor, maar het westen van Nederland is gewoon vol.

Zet dat maar uit je hoofd. Als je in de Jordaan of elders centrum woont stop je met fietsen. Been there, done that.

Verhuis naar Almere als je wilt blijven fietsen. Lekker vrij in de polder op de racefiets en af en toe op de mountainbike de paar trails hier opzoeken.

En er is dan ook nog ooit eens plaats (en geld) voor gezinsuitbreiding.

Succes met de keuze!
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
Majven
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 28 jun 2014 15:34

Gebruikersavatar Majven 29 nov 2020 14:51

KoenB2010 schreef: 29 nov 2020 12:49 Hi Majven,

Dank, nuttig. Voor mij is het naar boven tillen geen probleem, het is meer het opbergen in huis. Ik hoop dat iemand daar ideeën of voorbeelden voor heeft.

Overigens las ik dat jij twee fietsenstallingen in de buurt hebt/had? Welke zijn dat en is dat ook voor racefietsen?

Groeten
Koen
Hoi Koen,

Een is er van De Baron, zitten door de hele stad:
https://www.stallingamsterdam.nl/pub/stalling/buurt.php

Maar let wel op dat het op eigenrisico is. Als je een oudere racefiets hebt dan is het vast te doen, maar ik snap dat de binnen optie beter is. Zelf iets op maat maken?

PS Woon al jaren in het centrum van Amsterdam en fietsen gaat prima, gewoon even rustig de stad uit, dan zijn er genoeg opties! Meer afwisseling dan de Almere regio:)

KoenB2010
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 aug 2015 08:31

KoenB2010 29 nov 2020 17:07

Thanks Majven. Dat is nuttig. Ik ga er even naar kijken!

In ieder geval nuttiger dan de andere reacties. Goed te lezen dat er mensen tevreden zijn in Almere, ik zou het niet worden. Dat was ook de reden dat ik deze vraag stelde. Niet om erachter te komen dat er elders in het land meer ruimte zal zijn, wel omdat ik benieuwd ben hoe mensen een mooie stad combineren met een mooie hobby.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 29 nov 2020 17:14

Jarenlang in Amsterdam gewoond. Je bent zo de stad uit. Eindeloze tochten gemaakt naar alle windstreken.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 29 nov 2020 18:33

Haha, Amsterdam en mooie stad weten te combineren in 1 zin.
Na mijn eerste keer Rokin ben ik er 5 jaar niet meer terug geweest.
Totdat ik voor mijn werk de stad Amsterdam kreeg toegewezen en ook de andere kant kreeg te zien. Maar per saldo zijn er te veel plekken die je liever mijdt.
Ik ga er graag als toerist even naar toe om de minder toeristische plekken aan te doen maar daar wonen..

Ik ben ook veel te arm om mezelf daar een huis te kunnen veroorloven van 150m2 op een perceel van minstens 400m2 met een oprit en ruimte voor 2 auto’s en een privacy biedende achtertuin.
Het probleem ligt dus ook geheel bij mijzelf.
Ik heb jaren in het centrum van Rotterdam gewoond maar in mijn levensfase woon je liever buiten de stad en ga er twee keer in de week in voor een restaurantje dan dat je er woont en 7 dagen per week ook de nadelen hebt.

Plaats reactie