Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Trump out or not?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 jan 2021 18:25

Aangezien het geen BLM-aanhangers waren die het Capitool binnendrongen is het vooral een "whataboutism" drogreden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 10 jan 2021 19:22

Philippos schreef: 10 jan 2021 14:08
Op een paar gehersenspoelde idioten aan beide kanten na, kunnen Grieken en Turken uitstekend met elkaar vinden. Op het religieus gebied na, lijken wij ontzettend veel op elkaar in het doen en laten. En eten :)

...............
U gebruikt het woord 'wij' dus ik veronderstel dat u (gezien u forumnaam) een band met Griekenland heeft.
U stelt de relatie tot Turkije wel heel erg positief voor.
Daar vind ik niet veel van terug in de geschiedenisboeken die ik wel eens lees (weliswaar niet specifiek over deze thematiek).

Tevens sta ik veel op de werkvloer met Turken, en Griekenland kan bij allen toch mededingen voor de status van aartsvijand samen met de Koerden en Israel. (ongelooflijk hoe antisemitisch deze mensen zijn en hoe ze daar open over communiceren, ik ga je de details besparen).
Aan de andere kant; dit zijn ervaringen uit mijn bubbel en ik wil deze niet zomaar projecteren op een hele bevolkingsgroep; maw ik weet dus niet hoe representatief deze visie is maar het zegt toch iets.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 10 jan 2021 19:28

daniel1975 schreef: 10 jan 2021 13:49
Waarom zou het zwitserse model hier wel/niet werken?
Is de bevolkingsopbouw in Zwitserland niet heel anders dan hier? Minder grote-steden-problematiek? Andere cultuur misschien?
Zijn heel veel variabelen die het wel/niet slagen van zo’n systeem beinvloeden.
Lijkt mij een onmogelijke discussie.
Waarom zou je de vragen die je stelt niet in studie kunnen verwerken. Er zijn best wel wat academische disciplines die hier hun lusten op kunnen botvieren. Het zou in ieder geval kunnen voorkomen dat het hele zaakje wordt afgevoerd met dooddoeners.
Ik heb tot op heden geen weet van een alomvattende studie hieromtrent.

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 10 jan 2021 19:29

lugosi schreef: 10 jan 2021 19:22

Tevens sta ik veel op de werkvloer met Turken, en Griekenland kan bij allen toch mededingen voor de status van aartsvijand samen met de Koerden en Israel. (ongelooflijk hoe antisemitisch deze mensen zijn en hoe ze daar open over communiceren, ik ga je de details besparen).
Aan de andere kant; dit zijn ervaringen uit mijn bubbel en ik wil deze niet zomaar projecteren op een hele bevolkingsgroep; maw ik weet dus niet hoe representatief deze visie is maar het zegt toch iets.
Je vergeet Armenië

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 10 jan 2021 20:23

lugosi schreef: 10 jan 2021 19:22
U gebruikt het woord 'wij' dus ik veronderstel dat u (gezien u forumnaam) een band met Griekenland heeft.
U stelt de relatie tot Turkije wel heel erg positief voor.
Daar vind ik niet veel van terug in de geschiedenisboeken die ik wel eens lees (weliswaar niet specifiek over deze thematiek).
Moeder Nederlandse, vader Grieks. Geboren te Rotterdam, volledige jeugd tot 18e in Athene, toen terug naar Nederland. Ik eet dus van 2 walletjes ;)

Geschiedenis boeken. Je kunt vragen stellen over wat een overheid wil bereiken met de gekozen schoolboeken. Ik heb niets anders gelezen over de grote boze Turk. Het zal aan de andere kant van het water niet veel anders zijn.

Voorbeeld. Ik heb op school geleerd dat Cyprus onafhankelijk wilde worden van Groot Brittannië. Turkije rook kans en viel het land binnen. De heldhaftige Grieken gingen direct op pad om hun Cypriotische broeders te helpen. Ze hebben succesvol de opmars kunnen stoppen (eigenlijk zijn ze keihard in het pan gehakt door de Turken maar goed). Het feit dat het Griekse militair regime een coupe op het eiland aan het voorbereiden was, dat hoefden wij niet te weten. Gewoon de schuld aan de overkant leggen, lekker haten, komt beter uit.

Ik ben een aantal keren in Turkije geweest en ben nooit anders dan super vriendelijk behandeld. Avonden eindigden altijd in gezellige praat over het feit dat niemand hierop zit te wachten.

De familie van mijn toenmalige vriendin kwam oorspronkelijk uit Constantinopel (uit de Griekse gemeenschap) en kregen vaak bezoek in Athene van Turkse vrienden van vroeger en hun kinderen. Was altijd gezellig.

Wat ik wel merk onder de Grieken die langer in het buitenland wonen, dat zag ik ook bij mijn vader, is dat ze in de maatschappelijke situatie blijven hangen van het jaar dat ze uit het land vertrokken waren. Dat is ook iets wat je mee gaat geven aan een 2e of 3e generatie. Ik kan mij dan voorstellen dat de rivaliteit hier wellicht leeft. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik hier in Nederland maar een keer zo'n ervaring heb gehad. Achteraf gezien bleek die groep tegen radicalisering aan te zitten en maakte mijn afkomst eigenlijk helemaal niets uit.

Mensen hoger op de ladder hebben hun eigen belangen en weer andere mensen nodig om die belangen te dienen. Wat heeft een Griekse boer uit Corfu te maken met een Turkse visser uit Trabzon? Niets. Toch komt het beter uit als je elkaar haat.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 10 jan 2021 20:24

bever schreef: 10 jan 2021 19:29
lugosi schreef: 10 jan 2021 19:22

Tevens sta ik veel op de werkvloer met Turken, en Griekenland kan bij allen toch mededingen voor de status van aartsvijand samen met de Koerden en Israel. (ongelooflijk hoe antisemitisch deze mensen zijn en hoe ze daar open over communiceren, ik ga je de details besparen).
Aan de andere kant; dit zijn ervaringen uit mijn bubbel en ik wil deze niet zomaar projecteren op een hele bevolkingsgroep; maw ik weet dus niet hoe representatief deze visie is maar het zegt toch iets.
Je vergeet Armenië
Ja die kunnen ook gezellig samen aan de thee...

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 10 jan 2021 21:02

En de Yezidi, wat heb ik het met die mensen te doen.
Zijn daar echt het pispaaltje van de regio.
En Europa kijkt de andere kant op.
Ps
Even een aanpassing omdat ze onze aandacht en steun verdienen.
https://reportersonline.nl/laten-we-toe ... s-aanvalt/

Ps voor de VS haters, kijk even naar Ruben met z’n programma over China.
Ruben is echt een goede programma maker, neutraal en laat iedereen z’n verhaal doen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 11 jan 2021 14:32


Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 jan 2021 14:40

mao schreef: 10 jan 2021 21:02 En de Yezidi, wat heb ik het met die mensen te doen.
Zijn daar echt het pispaaltje van de regio.
En Europa kijkt de andere kant op.
Ps
Even een aanpassing omdat ze onze aandacht en steun verdienen.
https://reportersonline.nl/laten-we-toe ... s-aanvalt/

Ps voor de VS haters, kijk even naar Ruben met z’n programma over China.
Ruben is echt een goede programma maker, neutraal en laat iedereen z’n verhaal doen.
Ik ben best een Ruben fan, maar gisteren liet hij voor mij toch echt een flinke steek vallen. Het voelde voor mij dat de man die zei vernederd te zijn door zijn baas waar hij ontslag van kreeg totaal geen gehoor kreeg. Ruben vertelde hem fijntjes dat Chinezen toch echt hele aardige mensen zijn.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 11 jan 2021 15:56

Terecht de meeste Chinezen zijn ook aardig, net als alle andere 99% van de mensen.
Ik vond eigenlijk dat de Keniaan ( ik zal het N woord maar niet gebruiken ) een hele slimme antwoord had op Rubens betoog, dat hij wel goede ervaringen heeft met Chinezen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 14 jan 2021 11:17

Ondertussen in het vredige Brussel.

De MSN meldt helaas niets over deze andermaal zeer vredige demonstratie van BLM aanhangers.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 14 jan 2021 11:34

NicoNB schreef: 14 jan 2021 11:17 Ondertussen in het vredige Brussel.

De MSN meldt helaas niets over deze andermaal zeer vredige demonstratie van BLM aanhangers.
Microsoft Network?

Zitten ook in het complot.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Plaats reactie