Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Trump out or not?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 05 nov 2020 14:52

Gastheerg schreef: 05 nov 2020 09:22 Ik vind het persoonlijk ook altijd wel een lekker mandaat als je met 50,1% steun een project mag gaan doen :mrgreen:
Dat is een groot deel ‘cultuur’. Wij zijn een land van minderheden waarin een breed draagvlak en consensus belangrijk zijn.
Om ons heen gaat dat anders. “Winner takes all”.
Brexit was 52/48 en gaat dus 100% door zonder met die 48% rekening te houden. Dat zou in ons land niet kunnen

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 nov 2020 16:02

Lcsmet schreef: 05 nov 2020 12:21
lugosi schreef: 05 nov 2020 10:17 .....Het is vooral opvallend dat de Democratische partij niemand jonger/sterker naar voor kan schuiven ..............
Meeste geld?
Grootste netwerk?

Om maar te zeggen dat niet altijd de beste kandidaat wint, is in het gewone leven ook zo.

Verder lig ik niet zo wakker van wie het uiteindelijk zal halen.
Waarom denkt "Europa" dat het zich moet moeien wie waar verkozen zal worden.

Al was het maar om de volledige, van politiek over media, deugelite een neus te zetten zou ik het dan weer wel top vinden als Trump had gewonnen, maar dat is dan ook de enige reden. :)
Als je stelt dat Biden naar voor werd geschoven door de Democraten door netwerk/geld/etc... dan bedoel je dat er eigenlijk betere kandidaten waren. Dan vraag ik, wie dan wel?

Ik deel grotendeels de analyse van Amclassic-fan, Biden is een soort consensus-kandidaat die voor geen enkele groep binnen de Democraten (en hun kiezers) onverteerbaar is.
En dan komen we weer bij het punt dat ik hiervoor al maakte, nu krijgen ze die verschillende facties binnen de Democraten op één lijn, omdat er één grote vijand is, den Donald. Als er bij de volgende verkiezingen geen duidelijke vijand zal zijn, zal de spreiding tussen de verschillende facties nog moeilijk overbrugbaar zijn.

Verder zou ik de invloed van een president (zeker als die de steun van de Senaat heeft) op wereldvlak niet onderschatten. Tot spijt van wie het benijdt hebben de VS nog steeds een dikke vinger in de pap bij vele internationale instellingen, instituties en organisaties.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 nov 2020 17:48

lugosi schreef: 05 nov 2020 16:02 .........;;;
Als je stelt dat Biden naar voor werd geschoven door de Democraten door netwerk/geld/etc... dan bedoel je dat er eigenlijk betere kandidaten waren. Dan vraag ik, wie dan wel?...........
Ik heb geen idee, maar het kan toch niet dat de "beste" kandidaat in een mand met zoveel inwoners iemand is die binnen enkele weken 78 jaar wordt.
Of is dat een statement dat we echt langer moeten gaan werken :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 nov 2020 17:49

@Enzzo jij wil een record hebben als meeste posts op aangemaakte topics of heeft het een ander doel :-)

Bizar in America kunnen ze al twee termijnen of een mafkees of en bejaarde als kandidaat hebben. Zou dit misschien iets met geld te maken hebben :-)

Er moeten daar toch mensen van rond de 50 zijn die dit kunnen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4531
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 05 nov 2020 17:50

Nee_Nee schreef: 05 nov 2020 14:52
Gastheerg schreef: 05 nov 2020 09:22 Ik vind het persoonlijk ook altijd wel een lekker mandaat als je met 50,1% steun een project mag gaan doen :mrgreen:
Dat is een groot deel ‘cultuur’. Wij zijn een land van minderheden waarin een breed draagvlak en consensus belangrijk zijn.
Om ons heen gaat dat anders. “Winner takes all”.
Brexit was 52/48 en gaat dus 100% door zonder met die 48% rekening te houden. Dat zou in ons land niet kunnen
Nee natuurlijk niet, in ons land gaat het natuurlijk niet zo maf als bij die gekke Amerikanen of Engelsen,
In ons land houden we een referendum over de Associatieovereenkomst met Oekraïne, 60% stemt tegen en 40 % stemt voor. En wat doet de regering?...…
Hier is het de Winner takes niks. :D

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4531
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 05 nov 2020 17:57

wasbeer2006 schreef: 05 nov 2020 17:49 @Enzzo jij wil een record hebben als meeste posts op aangemaakte topics of heeft het een ander doel :-)

Bizar in America kunnen ze al twee termijnen of een mafkees of en bejaarde als kandidaat hebben. Zou dit misschien iets met geld te maken hebben :-)

Er moeten daar toch mensen van rond de 50 zijn die dit kunnen.
Enzzo misschien?
Dan houden we hem hier op het Forum wel een beetje in het gareel :lol:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 nov 2020 18:32

amclassic-fan schreef: 05 nov 2020 12:49
Lcsmet schreef: 05 nov 2020 12:21
lugosi schreef: 05 nov 2020 10:17 .....Het is vooral opvallend dat de Democratische partij niemand jonger/sterker naar voor kan schuiven ..............
Meeste geld?
Grootste netwerk?
Grootste probleem was denk ik dat tijdens de voorverkiezingen een veilige keuze maken neerkwam om op Biden te stemmen. Een vrouw al dan niet ook nog met een kleur is een enorm risico, zeker in de verenigde staten. Sanders was ook oud en veel te links, daar win je het midden niet mee. Een jonge burgemeester die nog maar weinig bewezen heeft is ook geen veilige keus.

Dan houdt je niet zoveel opties over naast Biden, veel verder van Bloomberg kom ik niet.
Harris had echt wel een serieuze optie geweest, maar de Democraten zijn lang niet zo links als wij hier vaak denken.
Feitelijk heb je rechts en rechtser in de VS.


@mao: dat Oekraiene referendum was natuurlijk een schijnvertoning. De helft van de stemmers had geen idee waar ze ja/nee tegen zeiden maar wilden puur een anti-EU geluid laten horen.
Less is bore

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 05 nov 2020 18:35

In maart gaf ik al aan dat je goud in moest kopen, dan had je nu al leuk wat winst kunnen pakken.

Mijn volgende tip bij winst van Biden, koop aandelen in de high tech wapenindustrie. Dat gaat de grote groeimarkt worden.
Ook bedrijven die persoonlijke beschermingsmiddelen produceren en verkopen aan defensie, politie en de particuliere markt gaan gouden tijden tegemoet. Let vooral op de toename in de verkoop van steekwerende vesten.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 05 nov 2020 18:44

Ernie C. schreef: 05 nov 2020 09:45 Er is altijd nog 30% die niet komt stemmen. Dan heb je ook nog een handvol mensen die zo dom zijn dat ze op een manisch depressieve b- artiest die zichzelf "Ye" noemt stemmen.

Is Biden eigenlijk wel zo'n slechte kandidaat, of zijn we hier stiekem ook een beetje in de republikeinse propaganda gaan geloven? Hij is oud en heeft fouten gemaakt in het verleden (wie niet?) maar volgens mij is hij de presidentskandidaat die het meest met de inhoud bezig is sinds mensenheugenis. Dat alleen zou al een verademing zijn.

Alles rond politiek is propaganda. Echt alles. Ook in NL

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4531
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 05 nov 2020 19:03

Daniël, dus 50% van de stemmers zijn sukkels?
Zullen we het stemmen dan maar in vervolg achterwegen laten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 nov 2020 19:08

Ik ben zwaar tegen referenda; veel te veel onderbuik stemmers die niet inhoudelijk op de hoogte zijn. Zie wat er en de UK is gebeurd.....
Less is bore

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4531
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 05 nov 2020 19:15

En denk jij dat die onderbuik stemmers anders stemmen bij lande/provinciale stemmingen?

Plaats reactie