Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Trump out or not?

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 20 jan 2021 22:00

En ook wel een beetje een griezelige show.
Als je niet minstens driehonderd keer “God” of “patriot” in je toespraak noemt, is het niet Amerikaans genoeg.

Maar goed, al met al toch een opluchting.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 20 jan 2021 22:22

Vind het maar aparte manier van politiek daarin de VS. Kan er niks aan doen....vind het maar raar.

Ik ben benieuwd naar Biden, ik vind het met die toespraak echt een oude man. Hopelijk komt het goed. Die Kamela lijkt me een pittige dame....kunnen ze ook wel gebruiken

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 jan 2021 22:41

De kans dat Biden het einde van de termijn ook niet haalt is nog best groot te noemen. Vice president for president please....
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jan 2021 22:42

@aspide: Kamala ;-)

Benieuwd hoe ze dit achter de schermen al bedacht hebben? 2024 overdracht naar Kamala?
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 20 jan 2021 22:48

Aspide83 schreef: 20 jan 2021 22:22
Ik ben benieuwd naar Biden, ik vind het met die toespraak echt een oude man. Hopelijk komt het goed. Die Kamela lijkt me een pittige dame....kunnen ze ook wel gebruiken
Tis inderdaad geen inspirerende spreker, of dat aan de leeftijd ligt of niet zo durf ik niet te zeggen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

i-mac

i-mac 20 jan 2021 22:54

Keezx schreef: 20 jan 2021 22:48
Aspide83 schreef: 20 jan 2021 22:22
Ik ben benieuwd naar Biden, ik vind het met die toespraak echt een oude man. Hopelijk komt het goed. Die Kamela lijkt me een pittige dame....kunnen ze ook wel gebruiken
Tis inderdaad geen inspirerende spreker, of dat aan de leeftijd ligt of niet zo durf ik niet te zeggen.
Misschien moet hij veel moeite doen om niet te stotteren. Mocht Kamela de macht overnemen, zou dat best vonken kunnen geven daar in de USA. Als je ziet hoeveel tegenstand al was voor Obama, omdat hij als eerste gekleurde Amerikaan werd verkozen, zal het bij een gekleurde vrouw waarschijnlijk nog een stukje erger zijn. Want dat er veel racisme is daar, kan je niet ontkennen.

En wat Trump betreft, die wil zijn eigen "Patriot" partij beginnen. Voor de republikeinen zou dat geen goede zaak zijn, want dan verliezen ze zeker stemmen aan deze partij. En de democraten kunnen hiervan profiteren.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 20 jan 2021 23:12

i-mac schreef: 20 jan 2021 22:54
En wat Trump betreft, die wil zijn eigen "Patriot" partij beginnen. Voor de republikeinen zou dat geen goede zaak zijn, want dan verliezen ze zeker stemmen aan deze partij. En de democraten kunnen hiervan profiteren.
Als ik het goed begrepen heb kan er ook nu nog steeds een impeachmentprocedure tegen Trump gestart worden. Wanneer hij een eigen partij begint, zal dit een aantal Republikeinen een vrijbrief geven om voor een dergelijke procedure te stemmen. Hierdoor wordt de kans groter dat Trump definitief buitenspel gezet wordt. Is voor de Republikeinen het risico om stemmen te verliezen aan Trump ook mooi uit de weg.

Maar man,man,man, als ik nu ook weer zie wat een slecht verliezer hij zich toont en hoe narcistisch zijn afscheidsrede ook was.......
Bij Trump denk ik steeds vaker aan Ben Cramer. Ben wie? Ben Cramer;

https://www.youtube.com/watch?v=3YOEdJT2uZg
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jan 2021 23:42

Die impeachment is inderdaad al gestart en goedgekeurd. Het moet alleen nog langs de senaat en dan een ⅔ meerderheid halen.
Dat was ook de hele opzet van de democraten omdat hij zich dan niet meer verkiesbaar kan stellen over vier jaar. (Als hij dus daadwerkelijk “impeacht” wordt)

En als hij een soort tweede teaparty gaat optuigen wordt de kans op een 2/3 meerderheid inderdaad een stuk groter
Do or don’t, there is no try

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 21 jan 2021 00:04

Enzzo schreef: 20 jan 2021 23:42 Die impeachment is inderdaad al gestart en goedgekeurd. Het moet alleen nog langs de senaat en dan een ⅔ meerderheid halen.
Dat was ook de hele opzet van de democraten omdat hij zich dan niet meer verkiesbaar kan stellen over vier jaar. (Als hij dus daadwerkelijk “impeacht” wordt)
Wederom niet juist. Als Trump impeached wordt betekent dat niet automatisch dat hij zich niet meer verkiesbaar mag/kan stellen. Schuldig worden bevonden bij impeachment betekent in principe dat je uit je ambt gezet wordt, kan ook nog steeds als je zelf af bent getreden of zoals nu je termijn is verlopen.

Wordt hij daadwerkelijk schuldig bevonden tijdens het impeachment proces dan kan er nog een stemming volgen waarin wordt beslist of hij nog een politieke functie mag bekleden. Tijdens deze stemming is een simpele meerderheid (normaliter min. 51stemmen) voldoende om hiervoor te stemmen. Volgt deze stemming niet dan mag/kan hij zich gewoon weer verkiesbaar stellen.

Het is niet voor niets dat de nu senate minority leader Micht McConnell zich nu afzet tegen Trump. De makkelijkste manier om van hem af te komen, al heeft hij wel een enorme schare fans achter zich. Hij heeft gekregen wat hij wilde (3 SC Justices mogen benoemen). Jammerlijk heeft hij wel het Senaat verloren.

Of moet je weer iets anders lezen in je verhaal?
Braun Beauty SL Dedacciai

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 21 jan 2021 00:33

Zo te lezen zijn veel mensen erg blij dat ze van Trump af zijn.
Leiders van minder democratische regimes en totalitaire regimes zijn ook erg blij.

Deze verkiezingsuitslag is niet helemaal vreemd. De man heeft 5 jaar te maken gehad met een lastercampagne gebaseerd op halve waarheden en hele leugens. Een schril contrast ten opzichte van Obama en Biden die door de media lekker uit de wind gehouden worden. Ook Biden is net als Obama op voorhand heilig verklaard.

Voor het gemak gaan mensen er aan voorbij dat we zonder corona gewoon weer 4 jaar Trump hadden gehad.
4 jaar geleden voorspelden velen dat Trump de wereld in brand zou zetten met nieuwe oorlogen.
De haters moeten nu constateren dat Trump geen nieuwe oorlog begonnen is en op veel plaatsen de aanwezigheid van het Amerikaanse leger heeft teruggebracht.
En natuurlijk samen met de Russen nog even IS de laatste dreun uitgedeeld nu er niet meer via een achterdeur politiek met Obama werd bedreven. Weten we het nog? Die IS Toyota pick ups betaald door Nederland?

Carter had de Camp David akkoorden (eind jaren 70!), Trump heeft geen akkoord op zijn naam staan maar in het Midden Oosten weten ze dat er een aantal arabische landen zijn die nu normale banden met Israël onderhouden. Trump wordt niet genoemd in het westen als stille kracht achter deze nieuwe banden.
Hoe het nu verder gaat is koffiedik kijken maar het feit dat diverse totalitaire regimes blij zijn met Biden is een teken aan de wand.

In mijn ogen kun je pas over een aantal decennia oordelen over Trump. Ik heb zo'n vermoeden dat men dan constateert dat het niet Trump was die zorgde voor de verdeling maar dat zijn verkiezing tot president een duidelijk signaal was en dat de kloof onder Biden onoverbrugbaar is geworden.
Impeachment gaat dat proces versnellen. Als er een meerderheid voor impeachment gehaald wordt door medewerking van Republikeinen dan is het ook uit met hun.

Inmiddels loopt in het westen de temperatuur op door de aanstaande crisis en de onrust die er sowieso al was. Coronamaatregelen werken als katalysator. voor het drukvat..

Op social media gaat rond dat bij de protesten van afgelopen week in Amsterdam een zwangere vrouw haar kind is verloren. Geen idee of het waar is, daarvoor zit ik niet in de juiste bubbel. Dergelijk persoonlijk leek kan wel de lont in het kruitvat zijn.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jan 2021 00:37

@YIZU: “Wederom niet juist” euh?!

Wat je schrijft klopt ten dele maar ik schreef dat het doel van de democraten is om uiteindelijk te voorkomen dat Trump zich opnieuw verkiesbaar kan stellen. En aangezien ze vanaf nu een meerderheid in de senaat hebben (51 + de doorslaggevende stem van de vicepresident) is de procedure om Trump voor altijd uit de presidentsverkiezingen te weren een gelopen zaak!
En dat is voor mij en in mijn optiek voor de wereld als geheel een hele goede zaak.

Wat bedoel je trouwens met “wederom onjuist”?
En; relevant in dit topic, wat bedoel je met: “jammerlijk heeft hij wel de senaat verloren”?
Ben je misschien Trump aanhanger?!!!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jan 2021 00:41

@niconb: alsjeblieft zeg!! Wake up to reality. Die man heeft echt heel veel kapot gemaakt. En niet in de laatste plaats het milieu. Iets wat jou volgens mij ook ter harte gaat.
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie