Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2021 21:07

i-mac schreef: 11 okt 2021 20:20
Maar goed, mede voor en dank zij mijn vrouw zag ik nog vele andere groten der aarde live aan het werk (David Bowie, Prince, Michael Jackson, Tina Turner, Phil Collins, en nog vele andere). Niet iedereens goesting waarschijnlijk, maar ik heb me nooit beklaagd al die groepen/artiesten eens live mee te maken.
Hier word ik wel beetje jaloers op hoor, dat rijtje heb ik niet compleet.
Gelukkig in het kader van de live-klassiekers wel Springsteen 2x in de Kuip en Dire Straits als middelbaar scholiertje in de Kuip als tegenhanger ;-)

Wat ik intens jammer vind om nooit live mee te kunnen maken:
- queen
- prince
- madonna (niet mijn smaak, maar ras artiest die keer op keer veranderde en verbaasde).
Less is bore

i-mac

i-mac 11 okt 2021 21:36

Mijn mooiste herinneringen zijn de ontmoetingen met Iron Maiden (meerdere keren al), Def Leppard in 1983, maar voor al Metallica in 1984 te Poperinge op het toenmaige Heavy Sound Festival. Ik had toen het geluk er backstage te mogen zijn, en zo kon ik vereeuwigd worden met de leden van Metallica (nog met bassist Cliff Burton).
Dat moment vergeet ik nooit ofte nimmer meer. Het leek er een beetje op dat ik het 5de lid van de band was (wilde haren).

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 11 okt 2021 21:39

daniel1975 schreef: 11 okt 2021 21:07 Dire Straits als middelbaar scholiertje in de Kuip als tegenhanger ;-)
31 mei 1992, mijn eerste en laatste DS concert.

Sindsdien Mark Knopfler elke tour wel een paar keer gezien, met als uitschieter 6 keer in Engeland ( Notting Hillbillies) en paar keer ontmoet.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2021 22:18

i-mac schreef: 11 okt 2021 21:36. Ik had toen het geluk er backstage te mogen zijn, en zo kon ik vereeuwigd worden met de leden van Metallica (nog met bassist Cliff Burton).
Dat moment vergeet ik nooit ofte nimmer meer. Het leek er een beetje op dat ik het 5de lid van de band was (wilde haren).
Afbeelding
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 okt 2021 00:59

daniel1975 schreef: 11 okt 2021 20:03 Lol @ enzzo, das 1968 met dramatische geluidskwaliteit.
Ik luister dan liever naar zoiets, let op de solo vanaf 4:34.
https://www.youtube.com/watch?v=LTseTg48568
:winkthumb:

Heerlijk al die herinneringen hier!
Muziek is toch echt mijn allergrootste hobby (okay naast koken, wielrennen en klussen)

Fijn om hier ook generatie genoten te ontmoeten :like:
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 okt 2021 01:02

@iMac; Bowie is mijn held! Op gebied van muziek maar zeker ook op gebied van kunst in het algemeen!
Maarja ik heb er zovele. Lastig om te kiezen toch?
Do or don’t, there is no try

i-mac

i-mac 12 okt 2021 08:24

U vraagt ;-)


Afbeelding

Afbeelding

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 12 okt 2021 08:57

Vette foto`s, mooi man!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 okt 2021 10:54

Los van de Corona ga ik laatste jaren minder naar concerten. Bedragen zijn vaak idioot geworden.
Daarnaast heb ik alle grote acts wel een of een paar keer afgevinkt.
Kleine/kleinere onbekende acts in kleine zalen mag ik nog wel graag een avond aan stuk slaan.
Enige grote act waarvan ik het jammer vind dat ik nooit live heb gezien zijn The Allman Brothers. Toen Duane zich dood reed (eind deze maand 50 jaar geleden) was ik ook net nog even te jong. Maar ik had ze ook zonder Skydog wel een keer willen zien spelen. Die manko in m'n concertlijst compenseer ik dan weer met een redelijke collectie live albums van de mannen.

In het algemeen:
Mooiste optredens blijf ik toch vinden in kleine rokerige zaaltjes waar de lucht van het zweet van de drummer, schraal bier en stickies een gevecht om aandacht voeren. Het liefst een optreden met wat imperfecties en improvisatie.

M'n eerste concert was Kralingen. Niet binnen geweest maar alle dagen ging ik er met de racefiets heen en bij een geblindeerd hek staan luisteren......

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5810
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 okt 2021 11:12

i-mac schreef: 11 okt 2021 20:20
daniel1975 schreef: 11 okt 2021 20:03 Lol @ enzzo, das 1968 met dramatische geluidskwaliteit.
Ik luister dan liever naar zoiets, let op de solo vanaf 4:34.
https://www.youtube.com/watch?v=LTseTg48568
Daar hou ik ook van hoor. Ik mag dan een fervente Metalhead zijn, ik ken mijn klassiekers. Ik zag Pink Floyd te Werchter ergens in 1994, en dat concert is voor mij nog steeds met verve hét allerbeste live optreden wat ik ooit mocht beleven.

Maar goed, mede voor en dank zij mijn vrouw zag ik nog vele andere groten der aarde live aan het werk (David Bowie, Prince, Michael Jackson, Tina Turner, Phil Collins, en nog vele andere). Niet iedereens goesting waarschijnlijk, maar ik heb me nooit beklaagd al die groepen/artiesten eens live mee te maken.
+ 1 Maar dan voor mij Pink Floyd in het Goffertpark in Nijmegen. 10 juli 1989 schrijven we en het beste concert gezien in mijn jonge leven. https://www.youtube.com/watch?v=bRkBBEl9f1E ... Ook nog nooit zo veel blowende mensen gezien, tsjemig wat rook het lekker daar :lol:

En net als iMac klassiekers zoals : Madonna ( Kuip ) Michael Jackson ( Kuip ) Simple Minds ( Kuip en Ahoy ) zijn herinneringen uit mijn jeugd die ik niet had willen missen.

2 jaar geleden nog een reünie concert van Wolfclan Sister gezien in de Spot ( Middelburg ). Leuke avond gehad en daarna nog de afterparty bijgewoond met de bandleden, wat erg gezellig was. In mijn jeugd had ik ze ook al een paar keer gezien aangezien mijn buurjongen in de band speelt(de).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

i-mac

i-mac 12 okt 2021 11:26

Ik heb ook de ouderwetse festivals te kunnen meemaken. Rock Torhout in de jaren 80 was toen nog één dag, met 8 tot maximaal 10 namen op de affiche. Tussen elke band in zat een pauze van minimum 45 minuten. Een volle frigobox meenemen was toen nog geen probleem.

Daar zag ik o.a. het nog prille U2, Simple Minds, Depeche Mode (nog volledig elektronisch), The Cure, REM (als opener van het festival), The Ramones, Joe Cocker, Inxs, Sting, Bryan Adams, Talking Heads, Peter Gabriel, Lou Reed (al vond ik er geen ... reet aan),

Ja, waar is doe mooie tijd naartoe ...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 okt 2021 11:30

i-mac schreef: 12 okt 2021 08:24 U vraagt ;-)
Gaaf!!!!
Less is bore

Plaats reactie