Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

In de hoek: Belgen en Nederlanders

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 aug 2020 16:18

TL@ schreef: 18 aug 2020 10:30 ..........

Over NL en zijn inwoners: ik kom graag naar Nederland, zowel voor het werk als voor ontspanning. Leuk land met (meestal) leuke inwoners. Anders dan België, maar niet beter of slechter.
Elkaar begrijpen is soms wat moeilijker, vooral in Limburg :D
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Na ettelijke korte en iets minder korte vakanties bij de Noorderburen.
In de loop der jaren al meerdere dagen verbleven in
Groningen
Leeuwarden
Harlingen
Texel
Amsterdam
Rotterdam
Zwolle
Veluwe (Garderen, Wageningen)
Breda
Maastricht
Venray
Den Haag
Eindhoven
Arnhem
Tilburg
Haarlem
Den Bosch

En ik vergeet er nog wel enkele
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 18 aug 2020 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

KoenT
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2017 10:35

KoenT 18 aug 2020 17:23

Als korte vakantie primeert bij mij (en mijn vrouw) ook Nederland boven het vaderland.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5952
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 18 aug 2020 23:21

@Hayes, - Even verder uit het mooie vrouwen topic.

Mooie mensen in West Vlaanderen. Ik kom er graag - zeer fijn eten in de streken van Ieper. De 20.00 uur Menenpoort Last Post is erg indrukwekkend. Dat dit zo geworteld is in het Westvlaamse land / mensen is erg indrukwekkend.

De westhoek is in de vroege lente en of late herfst erg desolaat. Je zal hier maar met een lekke band staan en elke hoeve is minimaal 2 kilometer weg. Wind die vrij spel heeft en nog 3 flinke bulten over, alvorens terug in het dorp te komen, doorweekt en koud. Nog erger dan Walcheren waar ik vandaan kom.

Zo ook het Whipers times bier / brouwerij en de heerlijke stoofvlees die ze er maken met St Bernardus Abt. ( heb ik zelf ook een prima recept van ). Westvleteren - vanaf huis langst gefietst - helaas niet gestopt in de Vrede om er ene te halen.

Als ik er ben denk ik vaak aan de series : Eigen Kweek en Bevergem, twee erg vermakelijke series. Pas had ik het er in Frankrijk nog over met de campingburen. Leuke mensen uit Izegem, vriendelijk en de man was een erg goed fietser.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 19 aug 2020 06:52

rene schreef: 18 aug 2020 23:21 @Hayes, - Even verder uit het mooie vrouwen topic.

Mooie mensen in West Vlaanderen. Ik kom er graag - zeer fijn eten in de streken van Ieper. De 20.00 uur Menenpoort Last Post is erg indrukwekkend. Dat dit zo geworteld is in het Westvlaamse land / mensen is erg indrukwekkend.
Dank u en welkom in "mijn" stad :D

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 aug 2020 07:40

rene schreef: 18 aug 2020 23:21 De 20.00 uur Menenpoort Last Post is erg indrukwekkend.
Suske en Wiske De Kattige Kat!!!
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 23 aug 2020 20:33

Opgepikt in een ander topic maar wat is het met Belgen en de volgcaravaan? Voor de meest eenvoudige toertochten is er al volk onderweg met campers om "renners" te ondersteunen met voedsel, kledij en reservemateriaal. Ben fan van de liefhebberij in de Bels maar heb de afgelopen jaren best weleens de wenkbrauwen gefronst....

Het andere topic werd overigens geopend door dezelfde TS als deze waarin ook een reactie van mijn kant: viewtopic.php?f=26&t=91485

Ooit een avond voorafgaand aan Milaan - San Remo met een pintje op gepaste afstand van een Belgische "ploeg" de voorbespreking mogen aanhoren. Bevoorradingspunten gedetailleerd aangegeven, duidelijke tactiek over waar/wie/hoe/wat. Ik vermoedde bijna dat Jowan Museeuw subiet binnen zou lopen.

Volgende dag ging de gaskraan vanuit de start open. Met 40/uur op de Po-vlakte bleek het plan niet helemaal doordacht. Zag de "ploegbus" meermaals langs het parcours maar de Belgen zaten op dat moment niet aan de goede kant van de waaier. Met de nodige (in mooi plat Vlaams) vervloekingen.

Heerlijke dag.

hayes

hayes 23 aug 2020 21:22

West-Vlamingen zijn in Vlaanderen nog eens een ras apart. We zijn wat zwijgzamer, wat stugger, maar eens je 'goedgekeurd' bent, zijn we misschien wel de warmste der Vlamingen. Je zal niet vertrekken voor we 5 of 10 keer gevraagd hebben of je zeker geen laatste glas wil.

Ik hou van het West-Vlaamse platteland. Dichtbij de steden en de kust, maar 5 minuutjes fietsen en je bent 'op de buiten'.

Ik kom heel graag in Nederland. Alles is er meer gestructureerd. Ik hou daarvan, voor een korte tijd. Ik moet na een weekje ook weer weg kunnen. De ruimtelijke ordening is Nederland is heel strak. Dat zorgt dan weer voor meer ruimte voor natuur. We gaan elke herfst een weekje naar Noord-Brabant. Ik hou van de rust daar, de bossen, de heide. Wandelen, fietsen, rusten, boekje lezen,... Maar ik ben even blij om weer de grens over te steken (al moet je dan wel eerst Antwerpen passeren...)

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 23 aug 2020 21:53

hayes schreef: 23 aug 2020 21:22 Je zal niet vertrekken voor we 5 of 10 keer gevraagd hebben of je zeker geen laatste glas wil.
En wij Ollanders maar denken dat(t) Brabantse nachten lang zijn.... ;)

hayes

hayes 23 aug 2020 22:04

De West-Vlaamse etiquette vereist wel dat je eerst minimum 2 à 3 keer neen zegt vooraleer er uiteindelijk 'alé, nog ééntje dan' volgt ;) :lol:

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 23 aug 2020 23:40

Dat gaat in antwerpen dan wel weer vlotter daar zeggen ze van de eerste keer jaja nog een.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 27 aug 2020 21:57

Stukje bij beetje wordt Belgie geannexeerd: https://www.nu.nl/opmerkelijk/6073700/n ... elgie.html

Ook mooi, dit alles omvattende zinnetje: "De stratenmakers zullen naar verwachting enkele dagen bezig zijn met de werkzaamheden".

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 27 aug 2020 23:15

hayes schreef: 23 aug 2020 22:04 De West-Vlaamse etiquette vereist wel dat je eerst minimum 2 à 3 keer neen zegt vooraleer er uiteindelijk 'alé, nog ééntje dan' volgt ;) :lol:
Als ik eerst 2 keer nee wil horen, maar toch wordt er ja bedoelt. Ga ik wel een avondje met mijn vrouw praten. :lol:
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Plaats reactie