Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

De vertwittering van een fietsforum

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 jul 2020 23:05

Edit: had de reactie van RVV gemist. Mijn reactie over de ironie gaat dus over het gedoe wat daarboven staat...
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jul 2020 09:13

We hadden het hele topic ook kunnen afhandelen met:
#fietsforumisstom en #henkiseeneikel :mrgreen:

Maar dit is wel zo'n geval wat Codex bedoelt. Wat is het nut van twijfelen aan het verhaal van Henk? Al zou hij verkeerd gecommuniceerd hebben, dan is dat iets tussen hem en de fietsenmaker. Al zou je twijfels hebben over de communicatieve vaardigheden van Henk, dan kun je het alsnog hypothetisch bekijken. Wat zou jij doen als de fietsenmaker jouw fiets verkoopt tegen de oud ijzer prijs terwijl er voor jou heel veel emotionele waarde aan zit. Bovendien is het ook nog eens een fiets met enige populariteit onder verzamelaars, alleen moet je daarvoor niet in Nederland zijn.

Misschien reageert Henk nogal heftig op de aantijgingen maar gezien de achtergrond van het verhaal is dat ook weer niet zo gek.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 06 jul 2020 10:27

Ik snap niet zo goed hoe iets dat eerst als een echte "feel good story" lijkt te eindigen, toch nog zo'n negatief staartje krijgt :?:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 06 jul 2020 10:32

RKN schreef: 06 jul 2020 10:27 Ik snap niet zo goed hoe iets dat eerst als een echte "feel good story" lijkt te eindigen, toch nog zo'n negatief staartje krijgt :?:
Een goed boek van Harlan Coben is er niks bij :lol:

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 06 jul 2020 11:28

Ik heb niet het hele topic gelezen, toch mijn reactie :

Het valt mij op, dat vooral op het fiets en camperforum er een groep gebruikers zit die graag de moraalridder uithangt, en plezier lijkt te halen uit het voeren van discussies.

Voor mij reden genoeg om op beide forums hoofdzakelijk mee te lezen.

Heb je niks aardigs te zeggen, zeg dan niks.
Vindt je Puck niks ? Klik dat topic dan ook niet aan !

In mijn ogen omschrijft Codex een probleem wat hier speelt.
Maar in plaats van erkennen verwacht ik hier eerder dat het betwist wordt, en een aantal aan hun discussie gerief kunnen komen.

Een heel verhaal geschreven, maar toch maar weer ingekort, het zou alleen maar weer voer zijn.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 06 jul 2020 12:43

Dan maar een beetje voer op je bijdrage. Ik heb niet het idee dat een forum er is om vooral aardig te zijn. Het mag/kan, maar ook een kritische noot kan een waardevolle bijdrage zijn.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jul 2020 12:57

Het forum is er om elkaar te helpen, om van elkaar te leren en voor de gezelligheid. Natuurlijk mag/moet je af en toe kritisch zijn en mag je soms best scherp zijn in de discussies maar als je alleen nog maar kritiek aan het leveren bent, draag je imho niet veel meer bij.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 06 jul 2020 13:02

Ik denk dat je wel een beetje op mij doelt, als het over techniek gaat, heb ik niet veel toe te voegen. Dat doe ik dan dus ook niet. Maar over andere onderdelen, omgeving Ventoux, hoe gaat men om met Corona in het buitenland, ik kan me niet herinneren dat ik daar alleen kritiek toegevoegd heb, ik heb ook meer dan eens info gegeven. En als dat soms in de vorm van kritiek naar de Franse overheid was, ja ik kan het niet mooier maken als je maar 1km van je huis mag om te gaan fietsen.

Plaats reactie