Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

De vertwittering van een fietsforum

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 11 jun 2020 11:55

Ja, dat is ook niet goed. Waar het om gaat (denk ik) is eerlijk naar jezelf zijn. Dat is eigenlijk het enige waar je echt invloed op hebt. Ik merk dat dat voor mij dan, iig best lastig is ik heb zelf ook last van dat soort gedachtepatronen. Probeer je er van bewustste zijn en vraag je af hoe Fair dat is. En wanneer je tot de conclusie komt dat het fair is, wat draagt dat dan bij aan een verandering ten goede?
Afbeelding

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 11 jun 2020 13:53

Enzzo schreef: 11 jun 2020 10:30 Over het woord nazi eaar ik over struikel: ik lees daarover alleen jouw interpretatie maar geen nuance van degene die dat statement plaatste. Het is een interpreteerbaar statement en zou dus wel enige duiding kunnen gebruiken van de plaatser. Ik zou daar als moderator altijd naar vragen, juist om dit soort discussies zoals we die nu voeren te voorkomen.
knip (to much)


.
Laatst gewijzigd door hopjes op 17 jun 2020 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 jun 2020 14:32

Beste Hopjes,
Bedankt voor die opheldering!!
Nu begrijp ik wat je bedoelt.

Als het zo is dat ik je in verlegenheid heb gebracht dan is een excuus op z’n plaats.

Ik ben in elk geval blij dat het opgehelderd is en dat de zaken niet zo expliciet waren als het (op mij) over kwam.

Thanx!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 11 jun 2020 15:35

@hopjes Ik vind het een toffe persoonlijke reaktie van je.

Ik weet ook ,uit het werk en arbeidersbuurt...... dat heel veel jongens die wat roepen , gewone kerels zijn met gezinnen en bij sport(vooral voetbal)verenigingen zitten en waar je altijd een beroep op kan doen als je wat organiseerd.Gewone goede normale kerels, net als jij.

Veranderingen gaan hard en ik zit ook wel eens te denken,wat gebeurd hier allemaal in Nederland en Belgie(daar lijkt alles nog een stuk heftiger) en in de rest van de wereld.Coronagebeuren, CO2 en milieu, Dierenwelzijn? Demonstraties BLM in Amerika en hier(Ned en Bel), Trump en de aankomende pr. verkiezingen?, economische terugval tot hoever?Hoe komt het voor de jongeren.? Wat zijn nog zekerheden tegenwoordig?In wat voor wereld groeien ze op.?
Zorgen genoeg, om als volwassen zonder of met een gezin ,te maken.(dan hebben wij nog geen eens zelf kinderen).

Wel kan sta ik achter de blacklivematters demonstraties ....al vind ik zelf dat je wel de corona regels in acht moet nemen en zeker niet moet plunderen en rustig moet demonstreren..Ik heb discriminatie om je uiterlijk en afkomst, altijd een afgruw gevonden.In heden en zeker het verleden.

veel fietsplezier en ook zeker met je voetbalzaken.

en dat telt trouwens voor iedereen.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 11 jun 2020 17:03

codex schreef: 11 jun 2020 15:35
knip
zie pb

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 jun 2020 17:29

Ik vind het in elk geval mooi om te zien hoe dit topic zich ten goede keert. En iedereen zo zijn mening in onderbouwde bewoording deelt.

Soms is het blijkbaar nodig om de boel een beetje op te schudden en dat doet dit topic.

Wat ik nog kwijt wilde aangaande het corona topic; iedereen wordt of werd hierdoor (de corocrisis) geraakt! En dat kan de gemoederen natuurlijk behoorlijk op scherp zetten.
Ook ik heb daar last van gehad. Ineens staat heel je wereld op z’n kop en dat tekent zich, in elk geval bij mij, af in je persoonlijke gemoedstoestand!
Dat was ook een beetje het idee achter dat topic, een uitlaatklep binnen een community waar we deel van uitmaken.

Ik vind het heel mooi dat dit topic daar de angels een beetje uit haalt en dat impliciet blijkt dat we eigenlijk helemaal niet zo verschillend denken maar dat de nuances vooral verschillen.

Compliment aan CODEX dus om dit bespreekbaar te maken 👍🏼
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 11 jun 2020 17:47

lugosi schreef: 11 jun 2020 08:55Anderzijds baseert diegene die deze stelling verkondigt zich gewoon op controleerbare feiten en cijfers. Hij vertelt dus de waarheid.
Dat líjkt een waarheid als een koe, maar ik verzeker je, dat het in de werkelijkheid zelden tot nooit zo eenvoudig ligt.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 11 jun 2020 18:21

alien schreef: 11 jun 2020 17:47
lugosi schreef: 11 jun 2020 08:55Anderzijds baseert diegene die deze stelling verkondigt zich gewoon op controleerbare feiten en cijfers. Hij vertelt dus de waarheid.
Dat líjkt een waarheid als een koe, maar ik verzeker je, dat het in de werkelijkheid zelden tot nooit zo eenvoudig ligt.
De waarheid is volgens mij ook vaak niet zo eenvoudig en is zelden zwart wit. In het voorbeeld van de bevolkingsgroepen met hogere criminaliteit is er sprake van correlatie tussen de bevolkingsgroep en de criminaliteitcijfers maar dat hoeft nog geen causaliteit te betekenen.
Ik ben een man en behoor zelf daarmee ook tot een groep waarvoor de criminaliteitscijfers heel slecht zijn maar voel me maar heel beperkt verantwoordelijk voor het feit dat in opsporing verzocht zo veel mannen voorkomen.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 11 jun 2020 21:30

We blijken als sportieve fietsers ....van allerlei verschillende nivo's(qua opleiding, achtergrond en persoonlijke voorkeuren),.......... toch een goed gezamelijk peleton te kunnen vormen.

PS kan zo op een tegeltje of op een banner ;)

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 jun 2020 10:06

Sieper schreef: 11 jun 2020 11:15
Lugosi, jouw voorbeeld over bevolkingsgroep A is precies wat tegen de borst stuit.

Als een fictief voorbeeld waarin ik stel dat de hypothese feitelijk aantoonbaar is, je tegen de borst stuit dan laat je zien dat je een fundamenteel probleem hebt met een werkelijkheid. Wil je dat dan ook gaan verbieden?


Iedereen weet Overigens wat je met A bedoeld. Als dat je gedachtegoed is spreek het dan gewoon eerlijk uit.

Dat je meent te weten wat mijn gedachtegoed is, uit mijn gedachtenexperiment is onzin. Ik raad je aan om aan decentralisatie te doen tegenover het object waarover je je mening wil geven (zie Rudi Visker)
Het lijkt me dat je het vooral ad hominem speelt. Je kan beter gewoon trachten mijn stelling te ontkrachten in plaats van ongefundeerde insinuaties te maken omtrent mijn gedachtegoed. (En zelfs als dat zo zou zijn, daarmee is de stelling nog niet ontkracht).



Op dumpert staat er nu steeds Finnen. Waar het eerst bontkraagjes was. Who are we fooling? En het kan dan wel een feit zijn, maar waarom zit A dan in die omstandigheden. Kijk, voordat bevolkingsgroep A hier was waren er ook groepen verantwoordelijk voor een bovengemiddeld gedeelte van de criminaliteit. Binnenstadbewoners, achterstandswijken rand binnenstad, woonwagenkamp. Maar toen waren ze nog net zo roomwit als de paus. In Australië zijn het de samoanen, in de Uk de pakistanen. Wat is de overeenkomst tussen een Marokkaan, Samoaan, Pakistaan (buiten “aan”). Dat ze in hetzelfde schuitje zitten. Ze zitten al op een achterstand in de samenleving waar jij of ik niet tegen aan hoeven te kijken (of schoppen). Dat is geen goedkeuring, maar wel een feit.

Heb ik dit ergens ontkend? Weerlegt dit op enige manier mijn stelling? U probeert een verklaring te geven voor mijn fictieve stelling. Het is uw goed recht om de zaken proberen te duiden volgens uw inzicht. Maar dat weerlegt niet dat de conclusie mag uitgesproken worden.
Ten gronde betreffende uw weerwerk; u beroept zich op het structuralisme. Ik denk dat er voldoende academisch weerwerk bestaat tegenover die stellingname om op z'n minst te stellen dat deze verklaring onvoldoende is. (zie bijvoorbeeld studiemateriaal betreffende vergelijkbare bevolkingsgroepen die niet in zo'n situaties terechtkomen. Interessant wordt het dan het onderzoek naar de causale verschillen die dit veroorzaken.


En overigens worden niet alleen Marokkanen in groep A geplaatst, Antillianen, Turken, molukkers, Roemenen, Polen. Alles en iedereen die verder van ons afstaan krijgt er mee te maken. Ons, daar ga je eigenlijk al, ik dus ook in de fout met dit soort groepsdenken.

Tja, groepsidentiteit bestaat, je kan dat fijn vinden, of net niet. De bevolkingsgroepen die je citeert zijn zich daar overigens terdege bewust van. Al gaan sommige van deze bevolkingsgroepen (die ik persoonlijk beter ken) een stapje verder en gaan binnen deze nog eens opdelen op andere basissen welke meer correleert met hun eigen identiteit.

Eigenlijk gaat het al fout met het benoemen van “bevolkingsgroep”. Zoals de zeer terechte aangehaalde quote hierboven. Lijkt zo,n makkelijk principe om te verdedigen maar is omzoomd moeilijk.

Niet mee eens, zie hierboven. Ik wil toch nog opmerken dat "identity politics" een fenomeen is dat de laatste decennia ontstaan is uit linkse (Angelsaksische) hoek. Het is dan ook moeilijk verdedigbaar en uitermate arbitrair dat deze benadering relevanter en correcter zou zijn dan de klassieke identiteitsbenadering

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 jun 2020 10:09

alien schreef: 11 jun 2020 17:47
lugosi schreef: 11 jun 2020 08:55Anderzijds baseert diegene die deze stelling verkondigt zich gewoon op controleerbare feiten en cijfers. Hij vertelt dus de waarheid.
Dat líjkt een waarheid als een koe, maar ik verzeker je, dat het in de werkelijkheid zelden tot nooit zo eenvoudig ligt.
Klopt, maar ik gaf hier een fictief voorbeeld (om de tegenselling belediging-vrijemeningsuiting zoals hier geponeerd in vraag te stellen).

(ps: Heb je het al eens met een Aziaat over het verschillend iq van bevolkingsgroepen gehad? Zij zien de resultaten alvast wel als een waarheid als een koe)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 jun 2020 10:14

Paracetamol is een goed middel tegen hoofdpijn. Maar hoofdpijn is daarom niet een teken van gebrek aan paracetamol.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie