Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 dec 2020 12:50

Dan ben ik niet “iedereen”, want ondanks dat ik wel het vaccin wil mogen van mij heel veel groepen voor gaan die het meer nodig hebben dan ik.
En als die beschermd zijn, worden mijn besmettingskansen ook kleiner en kan NL weer normaal “open”.
Less is bore

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 29 dec 2020 13:31

daniel1975 schreef: 29 dec 2020 12:18
Enzzo schreef: 29 dec 2020 09:43 Iedereen is kritisch over het beleid rond vaccinatie in NL
https://nos.nl/l/2362378
Wat is hier precies niet goed aan?
De allerzwaksten met weinig levensjaren in het vooruitzicht beschermen of de zorgmedewerkers die onze zorg overeind moeten zien te houden?
Dan ben ik zeker te grof als ik vind dat de zorgmedewerkers voorrang dienen te krijgen (en indirect levens redden) ipv enkele levens nu direct redden?
Zorgmedewerkers die gevaccineerd zijn kunnen hoogst waarschijnlijk het virus nog doorgeven. In een woonzorgcentrum (provincie Antwerpen) heeft iemand 14 dagen geleden een besmetting binnengebracht, ondertussen zijn er al 16 overlijdens. en een aantal is opgenomen in het ziekenhuis. Dus best niet enkel de zorgmedewerkers vaccineren. Bovendien zit niet veel personeel thuis door Corona maar omwille van andere problemen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 dec 2020 13:40

Jans schreef: 29 dec 2020 12:14 Nee MarkVeenstra. Je gaat er al vanuit dat wat ik zeg in jouw ogen (altijd) onzin is en vooral weggeslagen moet worden.
:D :like:
Dit is een hele handige one liner..,
Want als ik zeg dat het klopt, dan klopt het statement direct niet meer want ben ik het met je eens.
Als ik zeg dat het onwaar is, onderstreept het direct jouw statement :lol:

Toch ga ik voor dat 2e. Ik ben het vaak zat wél met je eens.
En eigenlijk in dit geval ook, boodschappenaffaire, of coronacrisis management..., het simpelweg wegsturen van een kabinet gaat je niet verder helpen met je probleemoplossing.

Alleen, je argumenteerde, omtrent die boodschappenaffaire, dat het huidige kabinet er niet verantwoordelijk voor te houden was, omdat zij de regels niet bedacht hadden maar ooit ergens hun voorgangers.
En met die argumentatie was ik het gewoon oneens.

En dat verzande in een offtopic discussie, punt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 29 dec 2020 19:32


Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 dec 2020 19:45

RVV schreef: 29 dec 2020 19:32 Hugo zal en wil een Ausweis..
https://www.gezondheidsraad.nl/binaries ... 3WX_o8S2FE
Mensen met en mensen zonder ster.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 dec 2020 19:52

Mijn god..... hoe ver kun je zakken :-(
Je zou bijna de wappies gaan geloven, dit is echt niet normaal.
Hier staat feitelijk dat de eis voor een prikkie hoger ligt dan bijvoorbeeld het recht op onderwijs. Diep diep triest.
Less is bore

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 29 dec 2020 19:57

Lcsmet schreef: 29 dec 2020 19:45
RVV schreef: 29 dec 2020 19:32 Hugo zal en wil een Ausweis..
https://www.gezondheidsraad.nl/binaries ... 3WX_o8S2FE
Mensen met en mensen zonder ster.
Wet van Godwin
As an on-line discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 29 dec 2020 20:06

Hoe corona je leven beïnvloedt?

Behoorlijk op dit moment! Dag voor Kerstmis is mijn moeder in contact geweest met iemand die achteraf besmet was met corona. Daar heeft mijn moeder het opgelopen. Dat werd pas na Kerstmis bekend. Moeder getest, positief. Vanochtend mijn vrouw en ik ook getest maar nog geen uitslag bekend.
Bij moeders had ik het correct voorspeld aan de hand van symptomen, dus dat was geen verrassing. Zelf hebben we niks dat ook maar veraf lijkt op symptomen van corona, dus dat is nog even spannend. Nu maar thuis afwachten, gelukkig is alles op voorraad in huis en kunnen we het even uitzingen.

Maar leuk hoor.....ik houd me keurig aan de afspraken, draag mondkapje waar nodig cq verplicht, vermijd drukte, werk veel thuis etc. Ga ik op bezoek bij moeders wat ook nog ruimschoots binnen de adviezen valt en dan loop je ongemerkt in de val omdat daar iemand de adviezen niet gevolgd heeft. Ze truttenclub vond het nog nodig om voor kerstmis nog even bij elkaar te komen en daar heeft iemand het geïntroduceerd. Gelukkig bleef het bij 1 overdracht in dat groepje maar dan nog een teveel vooral omdat het een oudere vrouw is (80+).
Maar ja, ongemerkt brengt ze het mee naar huis en heb je het te pakken.

De Ausweis van de Jonge bevalt mij voor geen meter! Eerst een prik en dan mag je weer naar buiten. Krijg er een bijzonder Orwelliaans gevoel van. De Jonge krijgt de vaccinaties niet eens op de rails maar is wel met zoiets bezig ?!?!?!???
Voor degene die het niet weet: Nederland begint als laatste Europees land met vaccineren. En we starten zogenaamd op 8 januari. Dan worden de eerste paar prikken gezet met veel bombarie. Op 11 januari starten 3 veiligheidsregio's met vaccineren en 18 januari gaat heel Nederland vaccineren. Dus niet acht januari maar achTIEN januari wordt gevaccineerd. Voor Nederland blijkbaar heel lastig om de oude draaiboeken van bijvoorbeeld Mexicaanse griep van de plank te halen.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 29 dec 2020 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 dec 2020 20:15

vantheman schreef: 29 dec 2020 19:57 ..............;;

Wet van Godwin
As an on-line discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1.
Veel dichter dan dit is er in de recente geschiedenis niet gekomen dacht ik.
Ik vraag de Gezondheidsraad mij te adviseren: onder welke voorwaarden een (digitaal) 'coronapaspoort' ethisch en juridisch verantwoord kan worden ingezet bij het verstrekken van toegang tot:
• onderwijsinstellingen;
• zorginstellingen, zoals verpleeghuizen;
• publieke voorzieningen;
• werkomgeving; en
• sociale gelegenheden zoals horeca, uitgaansgelegenheden of (sport)evenementen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2137
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 29 dec 2020 20:39

Lcsmet schreef: 29 dec 2020 20:15
Veel dichter dan dit is er in de recente geschiedenis niet gekomen dacht ik.
Ik vraag de Gezondheidsraad mij te adviseren: onder welke voorwaarden een (digitaal) 'coronapaspoort' ethisch en juridisch verantwoord kan worden ingezet bij het verstrekken van toegang tot:
• onderwijsinstellingen;
• zorginstellingen, zoals verpleeghuizen;
• publieke voorzieningen;
• werkomgeving; en
• sociale gelegenheden zoals horeca, uitgaansgelegenheden of (sport)evenementen.
[sarcasm]
Achteraf blijkt het vaccin toch geen microchips te bevatten. Daarom nu de goedkeuring om alsnog en publiekelijk een chip te implanteren
[/sarcasm]
Dogma F

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 29 dec 2020 20:44

Ramon73 schreef: 29 dec 2020 20:06 Hoe corona je leven beïnvloedt?

Behoorlijk op dit moment! Dag voor Kerstmis is mijn moeder in contact geweest met iemand die achteraf besmet was met corona. Daar heeft mijn moeder het opgelopen. Dat werd pas na Kerstmis bekend. Moeder getest, positief. Vanochtend mijn vrouw en ik ook getest maar nog geen uitslag bekend.
Bij moeders had ik het correct voorspeld aan de hand van symptomen, dus dat was geen verrassing. Zelf hebben we niks dat ook maar veraf lijkt op symptomen van corona, dus dat is nog even spannend. Nu maar thuis afwachten, gelukkig is alles op voorraad in huis en kunnen we het even uitzingen.

Maar leuk hoor.....ik houd me keurig aan de afspraken, draag mondkapje waar nodig cq verplicht, vermijd drukte, werk veel thuis etc. Ga ik op bezoek bij moeders wat ook nog ruimschoots binnen de adviezen valt en dan loop je ongemerkt in de val omdat daar iemand de adviezen niet gevolgd heeft. Ze truttenclub vond het nog nodig om voor kerstmis nog even bij elkaar te komen en daar heeft iemand het geïntroduceerd. Gelukkig bleef het bij 1 overdracht in dat groepje maar dan nog een teveel vooral omdat het een oudere vrouw is (80+).
Maar ja, ongemerkt brengt ze het mee naar huis en heb je het te pakken.
Maar “iedereen” van de truttenclub dachten ook dat ze zich keurig aan de “regels en afspraken” hielden.

Ik heb het al vaker gezegd maar het virus heeft geen boodschap aan de ongefundeerde regels die bedacht zijn. Zodra je de publieke ruimte in stapt ben je voor het virus aangeschoten wild.

En aangezien bijna iedere inwoner van Nederland in een supermarkt of drogisterij komt is het niet de vraag OF je het virus oploopt maar wanneer.

Kapjes, 1,5 meter, handen wassen/desinfecteren is allemaal schijnveiligheid. Je kunt jezelf domweg niet beschermen tegen iets wat je niet kunt zien, ruiken, proeven, horen of voelen. En zodra je iets in de publieke ruimte aanraakt maak je al kans op een virus overdracht.

Maar schuld geven, vingertje wijzen, boe en bah roepen (en dit is niet aan jou persoonlijk gericht) is wat de samenleving doet. Dat zorgt voor de angst en tweedeling in onze maatschappij.
Laatst gewijzigd door RVV op 29 dec 2020 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 29 dec 2020 20:50

Echt het laatste wat je moet doen is inderdaad een schuldige aanwijzen of jezelf schuldig voelen als je besmet bent geraakt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gesloten