Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 02 nov 2020 19:31

53x11 schreef: 02 nov 2020 17:36
klaastuin schreef: 02 nov 2020 17:20 Tuurlijk wel. Niet zo dramatisch doen.
Ik blijf het bijzonder vinden dat het (blijkbaar) volkomen geaccepteerd is om alle "bijwerkingen" van het corronabeleid te bagatelliseren. Maar o wee als je corona met de griep* vergelijkt..

*waarmee, ironisch genoeg, juist de griep gebagatelliseerd wordt. Zal wel komen doordat elke snotneus in de volksmond "griep" genoemd wordt
Ik bagatelliseert niks. Ik denk dat we de zorg nog keihard nodig gaan hebben om (een deel van) die 'bijwerkingen' het hoofd te bieden. Het is in het belang van de maatschappij dat we de zorg niet laten ontsporen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 nov 2020 19:59

Ik was vandaag voor het eerst in 25 jaar in de Ikea (Groningen) nu weet ik ook weer waarom het 25 jaar geleden was met die afschuwelijke “verplichte” winkelrouting. Maargoed de dochters wilde de kamer gezellig inrichten dus dan ga je mee als pa. Maar manmanman wat druk. Echt niet normaal. 95% loopt met mondkapje op maar ondertussen wel kop aan kont. Maar vooral de drukte echt bizar. Misschien dat ik over 25 jaar een keer met mijn kleindochters langs ga.. maar ik denk dat het de laatste keer is geweest.

Maar een beetje viroloog zou helemaal door het dak zijn gegaan.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 nov 2020 20:09

klaastuin schreef: 02 nov 2020 19:31
53x11 schreef: 02 nov 2020 17:36
klaastuin schreef: 02 nov 2020 17:20 Tuurlijk wel. Niet zo dramatisch doen.
Ik blijf het bijzonder vinden dat het (blijkbaar) volkomen geaccepteerd is om alle "bijwerkingen" van het corronabeleid te bagatelliseren. Maar o wee als je corona met de griep* vergelijkt..

*waarmee, ironisch genoeg, juist de griep gebagatelliseerd wordt. Zal wel komen doordat elke snotneus in de volksmond "griep" genoemd wordt
Ik bagatelliseert niks. Ik denk dat we de zorg nog keihard nodig gaan hebben om (een deel van) die 'bijwerkingen' het hoofd te bieden. Het is in het belang van de maatschappij dat we de zorg niet laten ontsporen.
Mee eens. Net zozeer als dat het in het belang van de zorg is niet de maatschappij te laten ontsporen.

@RVV: ik geloof dat ik nog liever me in het gezicht laat hoesten door 10 corona patiënten dan dat ik 5 minuten in de ikea door moet brengen. Brrr
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 nov 2020 20:17

RVV schreef: 02 nov 2020 19:59 Ik was vandaag voor het eerst in 25 jaar in de Ikea (Groningen) nu weet ik ook weer waarom het 25 jaar geleden was met die afschuwelijke “verplichte” winkelrouting. Maargoed de dochters wilde de kamer gezellig inrichten dus dan ga je mee als pa. Maar manmanman wat druk. Echt niet normaal. 95% loopt met mondkapje op maar ondertussen wel kop aan kont. Maar vooral de drukte echt bizar. Misschien dat ik over 25 jaar een keer met mijn kleindochters langs ga.. maar ik denk dat het de laatste keer is geweest.

Maar een beetje viroloog zou helemaal door het dak zijn gegaan.
Voor veel mensen is Ikea een Uitje. Jij kan je het misschien niet voorstellen. Ik ook niet zo goed. ;) Maar dit krijg je dus als veel andere "uitjes" niet meer mogen. Mijn zijn allen naar de IKEA :lol: .

Ik denk dat Ikea zich nog aan de regels houdt ook...
Er zouden toch betere regels moeten zijn die dergelijke toestanden voorkomen. Het zal voor Ikea wel gewoon gunstig uitpakken, vooral omdat ze een gigantisch winkeloppervlak hebben. Dat dat winkeloppervlak vol staat met meubels en mensen dus samendrommen op de doolhof looproute. Ja, daar voorzien de coronaregels niet in.
Laatst gewijzigd door thestudent op 02 nov 2020 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 02 nov 2020 20:21

Wat te denken van alle tuincentra met de kerstshows, daar kan je in het weekend over de hoofden lopen zo druk is het er, Mensen gaan toch hun eigen uitstapjes zoeken.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 nov 2020 21:08

53x11 schreef: 02 nov 2020 20:09
klaastuin schreef: 02 nov 2020 19:31
53x11 schreef: 02 nov 2020 17:36
Ik blijf het bijzonder vinden dat het (blijkbaar) volkomen geaccepteerd is om alle "bijwerkingen" van het corronabeleid te bagatelliseren. Maar o wee als je corona met de griep* vergelijkt..

*waarmee, ironisch genoeg, juist de griep gebagatelliseerd wordt. Zal wel komen doordat elke snotneus in de volksmond "griep" genoemd wordt
Ik bagatelliseert niks. Ik denk dat we de zorg nog keihard nodig gaan hebben om (een deel van) die 'bijwerkingen' het hoofd te bieden. Het is in het belang van de maatschappij dat we de zorg niet laten ontsporen.
Mee eens. Net zozeer als dat het in het belang van de zorg is niet de maatschappij te laten ontsporen.

@RVV: ik geloof dat ik nog liever me in het gezicht laat hoesten door 10 corona patiënten dan dat ik 5 minuten in de ikea door moet brengen. Brrr
Helemaal mee eens hoor.. maargoed dochters kunnen je soms zo aankijken dat je niet kan weigeren :-)

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 02 nov 2020 21:35

53x11 schreef: 02 nov 2020 20:09 Mee eens. Net zozeer als dat het in het belang van de zorg is niet de maatschappij te laten ontsporen.
Zeker, maar de vraag is natuurlijk waar de nood het hoogst is. Als je bedenkt dat, terwijl de maatschappij zich vooral druk lijkt te maken over de vraag of het kerstdiner en de skivakantie wel door kunnen gaan, mijn vrouw vanmiddag door (notabene!) de bedrijfsarts gepushed werd om toch maar weer aan het werk te gaan, dan weet ik het antwoord op die vraag wel.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 nov 2020 22:39

Bij ons thuis staat Ikea niet bekend als Ikea maar als "de hel"
En soms zijn er inderdaad van die momenten dat je even naar "de hel" gaat om er vervolgens achter te komen dat het nu echt de laatste keer geweest is....
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 nov 2020 22:42

Haha waar

i-mac

i-mac 02 nov 2020 22:50

Enzzo schreef: 02 nov 2020 22:39 Bij ons thuis staat Ikea niet bekend als Ikea maar als "de hel"
En soms zijn er inderdaad van die momenten dat je even naar "de hel" gaat om er vervolgens achter te komen dat het nu echt de laatste keer geweest is....
Ik ken nog één zaak waar ik nog harder van gruwel. Floralux :cry: Voor onze Nederlandse forumvrienden, dit is een mega groot tuincentrum. Dat ik totaal geen groene vingers, zal wel een deel van het "probleem" zijn.

Mijn vrouw weet dat ze veel van me mag vragen, maar een bezoek aan deze zaak, daar pas ik altijd voor. Dan nog liever een uur in de auto op de parking (met wat muziek).

Ikea, dat wil bezoeken, als het is om vooraf bepaalde zaken te kopen. maar niet om er uren als een zombie rond te dwalen. En zeker niet tijdens het weekend of in een vakantie periode ...

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 02 nov 2020 23:00

53x11 schreef: 02 nov 2020 17:36 ...

*waarmee, ironisch genoeg, juist de griep gebagatelliseerd wordt. Zal wel komen doordat elke snotneus in de volksmond "griep" genoemd wordt
Waar heb je het over?
JAMA: https://jamanetwork.com/journals/jamain ... le/2766121
BBC: https://www.bbc.com/news/health-54463511
En: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33090987/
zo: https://jamanetwork.com/journals/jama/f ... le/2771761
verder: https://www.hopkinsmedicine.org/health/ ... vs-the-flu


Overigens ben ik tot nu toe voor de maatregelen geweest, en sta ik er nog steeds achter, maar zou ik een aanscherping morgen niet goed begrijpen, aangezien de aantallen nu toch snel af lijken te nemen. Kijk even waar het naartoe gaat, en stuur dan desnoods bij.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 nov 2020 23:19

Dat in de publieke opinie griep gelijkgesteld wordt aan een verkoudheidje, terwijl het best een kut infectie is.
Ik weet niet zo goed wat je met je overdaad aan linkjes aan wilt tonen eigenlijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gesloten