Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.
SiO2
Forum-lid

SiO2 26 mar 2020 11:13

Dat is ook precies wat de WHO roept. Een lockdown is een tijdelijke oplossing, maar testen en isoleren is waar het om gaat.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 11:14

Het is een duivels dilemma, maar als ik nu de recessieverwachtingen zie hou ik mijn hart vast.
Dat gaat heel veel banen kosten en problemen opleveren.
Het doorslaan van sommige landen in Europa is schokkend om te zien. Frankrijk helemaal van het padje met hun formuliertjes enzo, duitse deelstaten met een eigen beleid.......pfff.
De koffie loopt, veel sportiever wordt het niet vandaag

ypuh
Forum-lid

Gebruikersavatar ypuh 26 mar 2020 11:19

codex schreef:
26 mar 2020 10:23
Er is gisteren in GB een meisje van 21 overleden(ze was kerngezond) aan het virus. Ook komen er berichten naar buiten dat er studenten zijn, die een zg balkonfeestje, hebben gehouden...en nu voor een deel zijn besmet.
Hoe treurig dit ook is, zo te zien hebben ze één iemand op de ruim 20.000 overledenen wereldwijd gevonden die zonder onderliggend lijden en onder de 50 overleden is aan dit virus. Zet dat af tegen de 3.700 verkeersdoden of 1.800 griepdoden wereldwijd per dag(!) en je krijgt ineens een héél ander beeld.

If any, denk ik dat het overall sterftecijfer dit jaar lager zal liggen omdat de mensen die overlijden aan een bedrijfsongeval, verkeersongeluk of incidentele val etc. drastisch verminderd zullen zijn nu iedereen thuis zit.
Niet gefietst is altijd mis

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 11:23

Ben vooral benieuwd naar de oversterftecijfers in febr-mei.
Er wordt nu DOOR corona en MET corona door elkaar gehaspeld

SiO2
Forum-lid

SiO2 26 mar 2020 11:32

daniel1975 schreef:
26 mar 2020 11:23
Ben vooral benieuwd naar de oversterftecijfers in febr-mei.
Er wordt nu DOOR corona en MET corona door elkaar gehaspeld
Dat heeft het hoofd van de Burgerbescherming in Italië (die iedere dag de cijfers bekend maakt) er een paar dagen geleden ook nadrukkelijk bij gezegd: Deze mensen zijn allemaal met het virus overleden, niet allemaal door het virus.

Ik probeer overigens niets te bagatalliseren, ik zie ook wel in dat dit iets anders is dan de gebruikelijke seizoensgriep, maar juist in deze tijden is nuance wat mij betreft zo ontzettende belangrijk!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 11:44

Daar doelde ik inderdaad ook op. Maar ik denk dat dat op veel meer plaatsen zo is (geweest).

leon1
Forum-lid

leon1 26 mar 2020 11:51

Nou, een aantal pagina's terug geschreven dat corona nog niet heel veel invloed had behalve wat thuiswerken...ondertussen ziet de wereld er heel anders uit. Twee weken terug is mijn vader hals over kop naar het ziekenhuis gegaan met een longembolie. Hij heeft 1 nacht daar doorgebracht en moest toen naar huis, net als bijna iedereen in het ziekenhuis die thuis beter kan worden. Dit om vermoedelijk plaats te maken voor patienten met corona. Ondertussen ligt hij er zelf tussen en vannacht is hij naar de IC aan de beademing terecht gekomen. Hij komt bijna nergens dus het vermoeden is dat hij twee weken terug in het ziekenhuis besmet is geraakt, ik heb hem toen nog opgehaald uit het ziekenhuis maar uit voorzorg al afstand bewaard. Ik heb gelukkig tot op heden nergens last van. Hij heeft precies 1 week daarna klachten gekregen. Maar hij is gisteren pas getest en postief bevonden. Maar nu is het heel kritiek en maar de vraag of hij het gaat halen. Wat erg is is dat hij daar alleen ligt en dat mijn moeder waarschijnlijk ook is besmet aangezien zij er heel dicht in de buurt is geweest en dagenlang is blootgesteld aan het virus. En mijn broer ook. Dus ik zit nu op afstand (woon 150km verderop) en kan er niet naar toe omdat dan het risico bestaat dat ik straks ook besmet raak. Het is echt onvoorstelbaar en gezien het aantal opnames en overleden personen zijn wij niet alleen in deze dillema's. Maar de wereld staat nu wel even op zijn kop....
Laatst gewijzigd door leon1 op 26 mar 2020 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Klein: handcrafted science!

ypuh
Forum-lid

Gebruikersavatar ypuh 26 mar 2020 11:53

SiO2 schreef:
26 mar 2020 11:32
Dat heeft het hoofd van de Burgerbescherming in Italië (die iedere dag de cijfers bekend maakt) er een paar dagen geleden ook nadrukkelijk bij gezegd: Deze mensen zijn allemaal met het virus overleden, niet allemaal door het virus.
Worden we hier dan niet helemaal gek gemaakt in Europa?

Daar moet ik wel aan toevoegen dat ze in Azie eerder virusuitbraken hebben gehad en hebben ze de oplossing voor bestrijding ook nog niet gevonden. Vraag blijft wel of de angst proportioneel is met de cijfers (alhoewel we ook niet weten wat er gebeurd als de overheid het volledig los had laten lopen).

Vind het zelf ontzettend lastig om (deels vanuit eigen belang) objectief te blijven en je niet mee te laten slepen door het sentiment waar de media de nadruk op legt. Blijft raar om te zien dat grote groepen mensen hier helemaal in op gaan en de deur niet meer uit durven, stil vallen in hun werk, elkaar gaan aanwijzen/betuttelen en met een grote boog om iedereen heen lopen.
Niet gefietst is altijd mis

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 11:59

Ik het kader van niet snappen: ik zie sinds gisteren meer politie op straat dan anders. Waarom kan het nu wel en daarvoor niet?
Zal wel iets met prio’s te maken hebben, maar voelt wel vreemd.

@leon1: sterkte met alles. Dan valt de kinderen-thuis ellende ineens in de catagorie ‘klein leed’.

chris80
Forum-lid

chris80 26 mar 2020 12:04

@Leon, sterkte!

Wat betreft de situatie, het vervelende is natuurlijk dat je pas achteraf weet wat de beste oplossing geweest zou zijn, Voor nu is het belangrijk dat de IC's niet vol raken en dat gaat redelijk spannend worden..

En ook geldt, hoe zwaarder de maatregel, hoe korter het maatschappelijke draagvlak. Dit zie je in Italie bv. Er is dan officieel een lockdown, maar aan de tracking van (ik geloof 170000 mobiele telefoons) was de afname in beweging 'maar' tussen de 50 a 70%. Ook ben ik benieuwd hoe het straks in Frankrijk gaat als de lockdown langer duurt en veel bedrijven enz omvallen en steeds meer mensen het in de portemonnee gaan voelen. Dan kan het sentiment zomaar de andere kant opvallen en worden de overledenen etc makkelijker geaccepteerd.

Ik ben in elk geval blij dat wij hier nog wel naar buiten kunnen en hoop dat de maatregelen genoeg zijn om de IC's niet over te laten lopen. En dat we in juni alles weer helemaal op kunnen starten..

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 12:10

Hopelijk de scholen al minimaal een maand eerder.

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 26 mar 2020 12:30

@Leon sterkte
@RVV idem ..maar dan op een andere manier ik kan mij inbeelden dat als 25 jaar van je leven op de helling komt dit ook een impact heeft.
@Iedereen die iets erg zwaars qua impact op zijn eigen gezondheid of dat van familie had gepost maar waar ik overheen gelezen had omdat dit topic op een dag plots letterlijk pagina's erbij krijgt .... ook sterkte!

Wat mij meteen ook brengt naar het volgende ... zoals ik nu alles zie evolueren denk ik de afgelopen week nog maar aan drie zaken:

STASI, armoede en depressies ..

Als je de media volgt in Vlaanderen .. probeert de politie nog meer macht naar zich toe te trekken, bereiden de experts zich voor om de situatie nog te verlengen (gisteren plots sprake tot september a oktober en pas binnen een jaar terug een iets of wat normaal leven) en gooit de regering met paniek maatregelen die slechts een select clubje voorbehoeden voor financieel verlies maar eigenlijk de put groter maakt voor iedereen en dan nog vooral de maatschappelijk gezien reeds zwaksten ..

---------------------------------------

Hoe het mijn leven maar ook mijn gezondheid en doemdenken beïnvloedt rechtstreeks

Zelf zit ik thuis door een burnout van mijn huidige werkgever en had ik allang door dat deze relatie nooit meer goed zou werken dus ander werk gevonden en vooropzeg ingediend tijdens ziekte .... normaal zou ik eind april starten bij de nieuwe werkgever en nu krijg ik plots te horen van de vakbond uit dat ik mogelijk ondanks getekend contract ... nog zonder werk kan vallen omdat men dat contract mag verscheuren vanwege overmacht en dat ik op de koop toe dan nog zonder uitkering zou vallen aangezien ik zelf mijn werk opgezegd heb ...

Geloof me op dit moment was een worst case scenario zoals deze het laatste dat ik nodig heb .. en na heel mijn leven de tering naar de nering te zetten en braaf sociale lasten af te dragen en de regels te volgen, je ziet dan ook aan wie men dat geld allemaal wegschenkt als soortement Sint Niklaas en dan als je het zelf mogelijk voor een keer zou nodig hebben ........ dreig ik indien dat waarheid zou worden af te zakken naar pure armoede en eerlijk gezegd zin om heel de maatschappij een dikke FU toe te wensen ...... Vlaamse superieure sociale zekerheid ...... zeker en vast voor de mensen die het systeem weten te misbruiken de rest is de klos.

Ik dramatiseer ik weet het ... we zijn zover nog niet, en die nieuwe werkgever is een sterk bedrijf waar men zijn werknemers volgens mij wel netjes behandelt .. maar toch ... plots word je leven toch wel erg instabiel.

Ook had ik in mezelf geïnvesteerd door middel van loopbaanbegeleiding, maar ook avondonderwijs (hogeschool Informatica) en bijlessen in talen (meerbepaald Frans aangezien als IT er in Vlaanderen belangrijk en mijn kennis niet toereikend is) .... als jullie denken dat de scholen enkel impact hebben op de kinderen ... welnu ik ben letterlijk mijn geld kwijt dit jaar voor scholing en volgens ik de signalen nu hoor word het jaar gewoon opnieuw gedaan, ik reken niet op enige vorm van compensatie ...

Mijn vrouw staat trouwens langs de autostrade nog altijd dag in dag uit te werken in een tankstation ... tegen lager loon en daar hebben ze wel alle interim en tijdelijke contracten stopgezet en vallen de eerste ziekten ... maw. mijn vrouw loopt overwerkt zonder gejuich en geapplaudisseer van de massa in een vergeten beroep in de frontlinie overuren te draaien tegen een nog lager inkomen en economisch heeft ze ook reeds schade want de bonusmaand volgend jaar zal een pak lager liggen door de mindere inkomsten die nu al voortvloeien is nu reeds gecommuniceerd van hoger niveau.......... dus ook hierin heeft het weer eens impact op ons leven.

-----------------------------------------------------------

Ik ben overigens een keer of tien deze post herbegonnen en maar telkens opnieuw afgekapt .. in de hoop dat er een dag beter nieuws zou vallen waardoor ik mijn pessimistisch denken zou kunnen ombuigen maar ook omdat het vooral een totaal on-objectieve 'hart luchten' post geworden is en ik mijn doemdenken niet wil overbrengen naar anderen .. maar dag in dag uit zie ik meer burgerrechten die afgestaan worden, meer social shaming en social peer pressure opduiken, en verlengen van maatregelen plus gedraai en gekeer met de wind van de zogenaamde experts waardoor je dan toch stilletjes aan tot het besef komt dat al je doemdenken of theorietjes wel eens waarheid zou kunnen worden .. letterlijk de economie nekken is wat we nu met zijn allen doen en mogelijk een verborgen poging om de mensen terug te laten keren naar de tijd van voor de eerste wereldoorlog waar de baas de baas was, iedereen boog voor de harde arm der wet en armoede schering en inslag was.

En met armoede bedoel ik het type armoede van geen tv, auto, hobbymateriaal en als bonus weinig tot geen eten en ongezonde leefomstandigheden ... sommige mensen maken zich nog altijd zorgen over hun reisje of festival ..........

Sometimes the cure is worse then the disease.

SqueeZer out voor een tijd want ik begin te depressief en emotioneel te reageren op fora ... of beter ga mij allicht gek laten maken erdoor ... idem met social media en raar om te zeggen maar voor het eerst in 36 jaar tijd ga ik mijn computer links laten liggen (zegt wat voor iemand die stamt uit de tape era). Dit ligt voor een groot stuk aan onze fantastisch geëvolueerde en zeer beschaafde maatschappij die elkaar het licht niet meer gunt en overal zijn eigen regeltjes probeert door te voeren en het blijkbaar normaal vind om de moderne schandpaal terug in te voeren, alles moet wijken voor Corona ... zelfs mensen pesten mag plots .......

Voor de mensen die deze post irrelevant vonden of niet doordrongen van afdoende bewijzen ........ bekijk het als een post die topic conform aanduidt hoe ik mij als persoon voel sinds Corona ......... SHIT

PS. Voor iedereen die nu nog MAG werken en dit ook doet RESPECT :like:

Plaats reactie