Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.
alien
Forum-lid

alien 25 mar 2020 19:28

Jans schreef:
25 mar 2020 19:26
[…] gewoon […]
Denk dat dáár de schoen wringt.
Vorsprung durch Pedantik

hopjes
Forum-lid

hopjes 25 mar 2020 20:41

daniel1975 schreef:
25 mar 2020 18:29
En je kunt geen leuke aanvullende dingen doen als speeltuin of zwembad.
Yara zegt sinds twee, drie dagen elke dag “ik wil niet alleen met jullie spelen, ik wil met kindjes/mijn vriendjes spelen”.
Eens! Ik laat mijn kinderen nu bv ook niet alleen naar de supermarkt gaan, dat mogen ze normaal wel. Bieb, ijssalon, winkel, terras... alles is dicht dus als je je kinderen niet de hele dag achter tv, tablet of weet ik veel wat voor scherm wilt hebben dan ben je er naast hulp bij het huiswerk flink druk mee.

Mijn kinderen mogen ook gewoon in de straat spelen met de buurkinderen. Vanaf het begin af aan, volgens werd er ook officieel aangegeven dat dit toegestaan is.

Ik heb het eerder genoemd hier, onzinnig dat de basisscholen dicht zijn. Juist nu, kan het basis onderwijs laten zien dat ze wat extras toevoegen, verlengstuk van de maatschappij. Maar nee, de stakende juffrouw en meesters die zo belangrijk waren in de opvoeding, opvang, begeleiding van onze kinderen en veel te weinig salaris kregen weten niet hoe snel ze moeten roepen dat de scholen dicht moeten. Gemiste kans....

hayes
Forum-lid

Gebruikersavatar hayes 25 mar 2020 21:11

Ik werk ook van thuis uit, mijn vrouw moet af en toe fysiek op het werk zijn. Mijn twee tienerdochters zijn thuis waarvan één het mentaal (los van corona) het heel lastig heeft, mijn ouders zijn zwaar hulpbehoevend en sinds vanmorgen ligt mijn pa op intensieve zorgen(ook niet corona gerelateerd).

F*ck ja, het is zwaar.
Zorgen dat je kinderen online schoolwerk doen, intussen zelf tientallen concerten en voorstellingen afhandelen die geannuleerd zijn, zorgen dat mijn ouders niet verhongeren en dat alles praktische sh*t geregeld is en intussen ook zelf af en toe nadenken over de dagelijks evoluerende situatie. En nu mogen we dus niet op bezoek bij mijn pa die cru gezegd misschien alleen zal moeten sterven.

En op de één of andere manier zorg je dat het lukt.
Maar onderschat dus niet hoe lastig deze hele zooi voor veel mensen is ;)

Criterion
Forum-lid

Criterion 25 mar 2020 21:30

Maar nee, de stakende juffrouw en meesters die zo belangrijk waren in de opvoeding, opvang, begeleiding van onze kinderen en veel te weinig salaris kregen weten niet hoe snel ze moeten roepen dat de scholen dicht moeten. Gemiste kans....

Lucht het op dat lekker generaliserend wegzetten van een hele beroepsgroep ? :dislike:
Trek Domane ; Orbea Terra

mao
Forum-lid

Gebruikersavatar mao 25 mar 2020 21:50

@NicoNB
Toch wel tenenkrommend hoe het rivm ( als “deskundige” ) achter de feiten aan reageerde.

chris80
Forum-lid

chris80 25 mar 2020 22:12

mao schreef:
25 mar 2020 21:50
@NicoNB
Toch wel tenenkrommend hoe het rivm ( als “deskundige” ) achter de feiten aan reageerde.
Achteraf oordelen is natuurlijk altijd makkelijk. Het rivm zal heus fouten gemaakt hebben, maar in het begin was er ook nog heel veel onduidelijk en is het virus onderschat. En dat geldt natuurlijk niet alleen voor het RIVM, maar voor heel de wereld.

En wat betreft de mondkapjes/beademingsmachines, het RIVM is natuurlijk niet verantwoordelijk voor het inkoopbeleid van de ziekenhuis en op die dingen is nu een wereldwijde run. Wij zijn nou niet bepaald de enige die last hebben van Corona..

bever
Forum-lid

bever 25 mar 2020 22:41

hindsight bias...

mao
Forum-lid

Gebruikersavatar mao 25 mar 2020 22:52

Achteraf is zeker makkelijk oordelen, maar met mijn maatstaven ( drie maal een acht is een onvoldoende) hebben een dikke onvoldoende geschoord.
Ze hadden natuurlijk de ziekenhuizen weken geleden moeten inlichten om voor volgende middelen op voorraad te hebben.
Sorry maar het komt wel erg amateuristisch over ...

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 25 mar 2020 22:58

Jammer dat je er zo over oordeelt. Iets van beste stuurlui?

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 25 mar 2020 23:12

Ik heb het eerder genoemd hier, onzinnig dat de basisscholen dicht zijn. Juist nu, kan het basis onderwijs laten zien dat ze wat extras toevoegen, verlengstuk van de maatschappij. Maar nee, de stakende juffrouw en meesters die zo belangrijk waren in de opvoeding, opvang, begeleiding van onze kinderen en veel te weinig salaris kregen weten niet hoe snel ze moeten roepen dat de scholen dicht moeten. Gemiste kans....
[/quote]

Ik ben sinds gisteren noodgedwongen thuis, en moet dus proberen om mijn klas van afstand te begeleiden. Ik voel mij nogal aangesproken, maar zal proberen het van mijn kant uit toe te lichten.

-Zolang er geen duidelijkheid is over de rol van kinderen in het verspreiden van het virus, is het onverstandig ze dagelijks bijeen te brengen in een klein lokaal, waarna ze allemaal weer naar huis gaan.

-Als leerkracht sta je, ook als je in de risicogroep valt, dagelijks bloot aan kinderen die wellicht besmet zijn, maar daar weinig symptomen van laten zien. Ikzelf bijvoorbeeld sukkel mijn hele leven al met astmatische bronchitis. Ik hoop dat je snapt dat anderhalve meter a&stand houden lastig is, en dat ik mijn werk niet kan doen in een compleet beschermende outfit.

-Ik doe sinds gisteren vanuit mijn huis mijn best om mijn leerlingen zo goed mogelijk te begeleiden.

-tenslotte vind ik het ronduit schofferend om een beroepsgroep die vrijwel nooit gestaakt heeft, en die net als ieder andere beroepsgroep eisen mag stellen aan hun cao, in deze crisistijd aan te rekenen dat we niet doen wat we volgens jou zouden moeten doen.
:|

mao
Forum-lid

Gebruikersavatar mao 25 mar 2020 23:37

Jans schreef:
25 mar 2020 22:58
Jammer dat je er zo over oordeelt. Iets van beste stuurlui?
Wij worden geen vrienden hé Jans ; -)
28 februari meld ik al in het draadje 2020 dat we met Corona mee moeten leren leven...
En ik zal het je nog sterker vertellen, eind februari zit ik ( als zelfstandige ondernemer) te praktiseren hoe ik met kan indekken voor eventuele inkomsten verlies mocht het uit de hand lopen.
Put opties gekocht voor het geval dat.... ik heb ze ondertussen verkocht zodat ik me voor het rest van jaar geen zorgen meer hoeft te maken.
Had ik ze nu nog gehad dan kon ik stoppen met werken, mijn fout :D
Als ik dat met boerenverstand kan verzinnen, dan kunnen ze eind februari toch wel bij het RIVM aan mondkapjes denken.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 mar 2020 07:08

Politiek doet weer een klassieke truc uit: Slob roept gisteren in een bijzin dat de scholen ‘hoogstwaarschijnlijk’ niet snel open gaan, en de politiek gaat er pas dinsdag iets over zeggen.

Alle tijd dus om te kijken hoe dit valt en op basis daarvan een beslissing te nemen.
Maar ik kan het mis hebben Afbeelding

Plaats reactie