Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 aug 2020 13:20

Gelukkig hebben we voldoende "gerespecteerde" virologen om uit te kiezen wat het je beste bevalt.
Laatst gewijzigd door Jans op 01 aug 2020 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 aug 2020 13:20

De Volskrant schreef: Universiteit Antwerpen: 'Ruim 800.000 Belgen besmet'

Al 800.000 Belgen zijn de afgelopen maanden besmet met Covid-19, blijkt uit een onderzoek van de Universiteit Antwerpen, waarover de Belgische krant De Morgen schrijft. Dat aantal is twaalf keer zo hoog als de officiële cijfers (zo'n 68.000).

Onderzoekers van de Universiteit Antwerpen voeren sinds eind maart analyses uit op duizenden bloedstalen en hebben vastgesteld dat zeker 7 procent van de bevolking geïnfecteerd is geweest. Omgerekend is dat zo'n 782.000 mensen. Dat schrijven de onderzoekers in een paper die vrijdag in voorpublicatie ging. 'Wellicht is onze analyse een onderschatting', zegt professor epidemiologie Pierre Van Damme, die het onderzoek leidde met zijn collega Heidi Theeten.

Ze spreken van ruim 800.000 besmettingen. De officiële cijfers melden 68.000 bevestigde gevallen. Het toont volgens de onderzoekers aan hoeveel mensen het virus onbewust dragen. 'We missen duidelijk veel besmette cases.'

'Wij hebben met ons onderzoek globaal en willekeurig gezocht naar antilichamen, maar in Belgische broeihaarden kunnen de cijfers hoger liggen dan de 7 procent die wij ontdekten', zegt Van Damme.

Belga
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 aug 2020 13:33

Enzzo schreef: 01 aug 2020 13:15 Morgen vrt radio 1 “de boshut” een diepte interview met Marc van Ranst. Ik ga luiteren om mijn opinie al dan niet bij te stellen. ...........
Een diepte interview met M Von Ranszt op de VRT?
Hij is de chou chou van onze staatszender.
Veel "diepte" zal er, net als in de meeste actuaprogramma's op de VRT, niet te horen zijn.
Enkel "rechtse" politici moeten, als ze al uitgenodigd worden in de studio's, spitsroeden lopen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 aug 2020 13:38

SqueeZer schreef: 01 aug 2020 13:20 ....mijnheer Van Ranst zelf ook niet heilig hierin ... en heeft deze ook al uitspraken gemaakt die minstens even erg zijn ........
"Even erg"??
Er al enkele keren los over.
Als Trump uitspraken doet die bijlange zo ver niet gaan is onze staatszender er als de kippen bij om het er uitgebreid over te hebben in alle programma's waarin dat maar kan.
Maar de heilige viroloog komt op zijn eigen fan zender echt met alles weg.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2020 14:29

“ Rond 12.00 uur telde de Franse Gendarmerie in totaal 760 km file op de Franse wegen; dat is 2 kilometer minder dan er in 2019 op de eerste Zwarte Zaterdag heeft gestaan ”

Lijkt wel of het vooral de Fransen zelf zijn. Hier op de camping is het percentage NL/BE/FR ook duidelijk aan het verschuiven naar steeds meer franse gasten tov 2 weken geleden.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 aug 2020 14:37

Maar het goede nieuws is dat ze in België denken heel veel meer besmettingen te hebben. En het wordt in kranten als positief nieuws. In het HLN wordt er over "hoopvolle signalen" gesproken. Waar maken we ons nog druk om, zou je denken.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 aug 2020 15:05

Gewoon de feiten lezen.
Dit heeft niets met Vlaams Nationalisme te maken maar alles met verantwoordelijkheden.
Leren uit het verleden om het in de toekomst beter te doen.
Een fb post van iemand die de feiten wel meer correct heeft.
Ik heb in de afgelopen week al meermaals op een nageltje geklopt dat bij velen systematisch in het verkeerde keelgat schiet, maar ik ga het dus wel BLIJVEN doen.

Omdat het belangrijk is.
Omdat het waar is.
Omdat het eerlijk is ten aanzien van het collectief.
En omdat al diegenen die beweren dat zwarte of gekleurde levens belangrijk zijn, meer zouden kunnen doen voor zwarte of gekleurde levens door hen op de feiten te drukken en hen te zeggen waar het op staat, NIET door om de hete brij te blijven heendraaien en door weg te kijken van de feiten.

In het Antwerpse Stuyvenbergziekenhuis lagen tot gisteren 31 Covid-patiënten verspreid over 3 afdelingen.

Laat ik mezelf niet verliezen in alteveel mierengeneuk rond nationaliteiten, maar ik vertrouw U rustig toe dat er 1 Aziaatje tussenligt, 1 witte burger waarvan men op heden mag aannemen dat hij genetisch gepredestineerd racistisch is en ook een schuld heeft openstaan ten aanzien van Congo. De andere 29 hadden gisteren in principe offerfeest...

Het ergst van al is dat de betrokken verpleegkundigen op die diensten een expliciet spreekverbod hebben gekregen, kwestie van vooral niet te polariseren.

We hebben in dit land een geschiedenis van intussen meer dan 60 jaar migratie.
Niemand kan aan mij uitgelegd krijgen dat een taalprobleem ten grondslag ligt aan het voorwendsel dat bepaalde groepen niet of te weinig bereikt worden/werden.

Dit land stevent af op een economische implosie ten gevolge van datgene wat we allemaal moeten kaderen als een ‘sociologisch probleem’.

Okay dan.

Blijkbaar is het makkelijker om de héle gemeenschap te penaliseren dan wel om één gemeenschap te responsabiliseren.
Blijkbaar is het makkelijker om een ongrondwettelijk dictaat als die avondklok op te leggen dan wel dat dictaat van de politieke correctheid onderuit te halen.

Okay dan. (bis)

Vlaanderen is de economische motor van de NV België.
Antwerpen is de economische motor van de NV Vlaanderen.
Als we de situatie in Antwerpen niet snel en doortastend aanpakken, is alle hoop verloren. Nog voor die derde golf...
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2020 15:31

Ongeacht of je betoog waar/niet waar is: door de term “aziaatje” ben je mij al kwijt.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 aug 2020 15:49

daniel1975 schreef: 01 aug 2020 15:31 Ongeacht of je betoog waar/niet waar is: door de term “aziaatje” ben je mij al kwijt.
Ik dacht nog, pas ik het voor dit forum aan of niet.
Ik heb de tekst gequote zoals hij geschreven is door de schrijver. Voor alle duidelijkheid, ik ben niet de schrijver en had "aziaatje" niet gebruikt. Want behalve dat dit onnodig kan kwetsen, leidt het de aandacht af van de feiten.

Toch zou je beter de moeite nemen om de volledige tekst te lezen.
Het gaat hem imo over de feiten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 01 aug 2020 15:56

daniel1975 schreef: 01 aug 2020 15:31 Ongeacht of je betoog waar/niet waar is: door de term “aziaatje” ben je mij al kwijt.
Je begrijpt dat hij iemand letterlijk citeert of heb je net als velen hier ook even last van een Pavlov reactie omdat de strekking van het verhaal je niet helemaal aanstaat?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37635
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2020 17:26

Nee, helemaal niet. Ik snap de tekst heel goed en ik ben het er ook voor een groot deel mee eens. Ik heb niks met politieke correctheid om bepaalde groepen mensen niet bij de naam te noemen. Dus als de grootste problemen AANTOONBAAR bij bepaalde groepen liggen dan graag benoemen, ongeacht of ze wit, zwart, moslim, katholiek of pastafarie zijn.
Alleen door als schrijver de term “aziaatje” te gebruiken kom je niet heel sterk over.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6085
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 aug 2020 20:36

De files in Frankrijk.. Ook een gevolg dat we minder willen vliegen?

En die 800.000 besmettingen in België is toch goed nieuws? Als er kennelijk 12x zoveel besmettingen zijn geweest dan formeel vastgesteld, met het gekende gevolg, dan is er nu bij een stijging van enkele 100en besmettingen geen aanleiding tot paniek?

In lijn met die briefschrijver in België die hier ene paar dagen terug gepost was. Die stelde dat als dat virus zo ontzettend besmettelijk is, en zeker 3 weken vrijelijk zijn gang kon gaan (vanaf carnaval tot de eerste echte ingrijpende maatregelen). Dan kan het niet zo zijn dat maar een paar procent van de bevolking er mee te maken heeft gehad.
Dus velen moeten er mee in aanraking zijn geweest zonder ziek geworden te zijn. Nog afgezien van degene die we wèl positief getest hebben, waarvan 80% met geen of milde klachten blijft. 14% stevig ziek wordt en 6% het ziekenhuis in gaat.... Dat gaat dus alleen over dat kleine deel dat daadwerkelijk positief getest wordt.

Dus ja, ofwel het is minder besmettelijk dan gesteld wordt... Wat ik lastig te geloven vindt gezien uitbraken vanuit hele specifieke brandhaarden. Ofwel, veel minder mensen worden ziek van het virus. Wat goed nieuws is, lijkt mij.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gesloten