Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 mar 2020 09:50

En wat is je punt? De gang van zaken is in alle genoemde gevallen hetzelfde; uitzieken en verspreiding voorkomen.

Met veel testen creëer je alleen maar schijnzekerheid (zie Zuid-Korea).

Voor alsnog gaan we niet echt lekker qua verspreiding (werkelijke situatie waarschijnlijk erger omdat in NL relatief weinig getest wordt).

Afbeelding

Gelukkig is de mortaliteit hier nog wel een stuk lager dan elders

Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37366
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mar 2020 09:58

Enig idee waarom die mortaliteit zo verschilt?
Less is bore

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 mar 2020 10:01

Wat mijn punt is, is de totale maatschappelijke ontwrichting die het gevolg is van media offensief die zijn weerga niet kent. Mensen stoppen met logisch en verstandig nadenken.

Neem nou het hamsteren. Ipv gewoon de normale dagelijkse gang van zaken te volgen. Gaan mensen nu massaal naar de supermarkten waar ze hutje mutje op elkaar zitten. Met miljoenen contact overdrachten tussen alle goederen/winkelkarren/mandjes/pin apparaten etc. Angst is de oorzaak van verspreiding.

Persoonlijk ben ik niet bang voor het virus. Als ik het oploop ben ik er niet blij mee. Maar dat heb je niet onder controle.
Laatst gewijzigd door RVV op 15 mar 2020 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 mar 2020 10:02

@Daniel1975

Daarover bestaan veel theorieën. Voor China was de logische verklaring dat de gezondheidszorg daar minder is dan hier, maar dat geldt voor Italië veel minder.

Voor Italië gaat men uit van verschillende oorzaken
- ouderen wonen minder geïsoleerd dan hier (soms zelfs in huis) en men heeft ook meer contact met ouderen. Dit wordt nu ook voor China als oorzaak gezien.
- veel groter aantal rokers (enorme risicofactor)
- groter percentage obesitas (ook een risicofactor)
- Italianen zijn veel fysiekers in het contact dan wij (knuffelen, zoenen, enz)

@ RVV

Je bedoelt dat de bevolking tot nu toe belachelijk gedrag vertoont. Kan ik mee eens zijn. De terrassen en bioscopen zaten gisteren gewoon vol, de snelwegen idem. Mensen trekken zich weinig aan van de oproep tot weinig social contact maar gaan wél hamsteren. Idioot.
Laatst gewijzigd door havana op 15 mar 2020 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 15 mar 2020 10:09

@RVV; Ja! Mijn zoon werkt achter de kassa bij de Jumbo. Gisteren was het daar een gekkenhuis. Onbegrijpelijk! Sinds het bestaan van de online supermarkt kom ik nauwelijks nog in een supermarkt.
o'7o

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 mar 2020 10:12

Hoe het mij persoonlijk raakt?

Ik heb 25 jaar een beddenzaak. (Zelfstandig) ik merk nu direct al dat het koopgedrag voor de producten die ik verkoop op een laag pitje worden gezet. Dit heb ik in 25 jaar nog nooit eerder meegemaakt. Hoewel 9-11 ook een flinke impact had maar dat was weer relatief snel voorbij. Daar mag iedereen wat van vinden. Feit is dat het mijn leven beïnvloed (in het kader van dit topic).

Ik hoop ook echt dat het virus door het mooie seizoen word verslagen.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 15 mar 2020 10:22

Ik maak mij wel zorgen.
Mijn vrouw werk onregelmatig in de zorg. Ik werk bij een klein bedrijf in de timmer industrie.
We maken kozijnen ramen en deuren.
We hebben met de kredietcrisis flinke klappen gehad. Die we eigenlijk nog niet te boven zijn.
We hebben 3 kinderen. En het is nu altijd al stoeien om oppas te vinden. Als de scholen dicht gaan heb ik echt geen idee hoe we dat op moeten gaan vangen.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 mar 2020 10:25

Hoge aantal doden in Italië kan ook mede verklaard worden doordat Italië in Europa een bovengemiddelde mate van vergrijzing heeft.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 mar 2020 10:33

@RVV: Het mooie seizoen zal geen invloed hebben hoor. Iran heeft een enorm aantal besmettingen en daar is het erg droog en heet. In de sahara zijn ook al besmettingen en in de rest van Afrika idem. Zuid- Amerika, waar het nog steeds "zomer" is, is ook al flink geïnfecteerd. Het regenseizoen moet daar nog beginnen maar ook dan zal het rond de 30 graden zijn rond de evenaar.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 mar 2020 10:42

Internationaal ligt de huidige mortaliteitsratio op zo'n 3,7 procent. Bij een griepgolf is dat doorgaans 0,1 tot 0,3%
Ook dat is een enorm verschil met een "gewoon griepje"
Do or don’t, there is no try

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 mar 2020 11:06

Is idd een verschil, maar houdt nog steeds in dat 96% "gewoon" hersteld
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 mar 2020 11:18

Enzzo schreef: 15 mar 2020 10:42 Internationaal ligt de huidige mortaliteitsratio op zo'n 3,7 procent. Bij een griepgolf is dat doorgaans 0,1 tot 0,3%
Ook dat is een enorm verschil met een "gewoon griepje"
Als er maar heel weinig getest wordt, kun je daar volgens mij heel weinig over zeggen. En het ene land is het andere niet.

Gesloten