Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mei 2020 09:10

Zo, tijdens je Pinksterfietsrondje een bakkie doen zit er nog niet in. Zelfs 1-2 dagen eerder open wordt niet toegestaan door de lokale burgervadertjes. En dat terwijl er nog niet 1x bewijs is voor een grootschalige verspreiding in de buitenlucht (buiten grote evenementen om) en dat het RIVM er in principe niets op tegen heeft. Fijn voor de horeca ondernemers die alle mooie weekenden zo voorbij zien gaan....
Zandvoort, Wassenaar en Hoek van Holland mogen wel strandbedjes verhuren, Scheveningen niet. De bedrijven op het strand aan de noordkant van Scheveningen kunnen hun collega's in Wassenaar gewoon zien. Belachelijk dat de lokale politiek daar zoveel invloed op heeft. Begin bijna te hopen dat gewoon heel NL in opstand komt tegen dit gedoe.
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 mei 2020 09:26

www.smartexit.nu is een beginnetje (al ben ik het ook niet met alles eens dat daar gesteld wordt, heb toch maar getekend)

Verder hoop ik vooral te horen vanavond dat de (basisscholen) volledig open gaan ipv half.
Grenzen binnen Schengen open zou ook fijn zijn. Heb nu de zinnen gezet op Zweden voor de zomervakantie. De reis zou naar Noorwegen gaan, maar alhoewel het er naar uitziet dat je daar wel weer naar toe mag gaan, helpt de 2 weekse verplichte quarantaine daar niet echt voor het vakantiegevoel. Als "Zweden" doorgaat hebben we iig de overtocht per boot al...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 19 mei 2020 09:30

daniel1975 schreef: 19 mei 2020 09:10 Begin bijna te hopen dat gewoon heel NL in opstand komt tegen dit gedoe.
Ga je gang. Bereik je wellicht meer mee dan onverminderd blijven klagen over besluiten waar je toch geen invloed meer op hebt.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 19 mei 2020 09:35

53x11 schreef: 19 mei 2020 09:26 Heb nu de zinnen gezet op Zweden voor de zomervakantie.
Het is te hopen dat het vrije beleid van de Zweden tegen die tijd niet heeft gezorgd vergaande inreis restricties. Word je alsnog slachtoffer van iets waar je enorm voor was.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3525
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 19 mei 2020 11:05

daniel1975 schreef: 19 mei 2020 09:10 Zo, tijdens je Pinksterfietsrondje een bakkie doen zit er nog niet in. Zelfs 1-2 dagen eerder open wordt niet toegestaan door de lokale burgervadertjes. En dat terwijl er nog niet 1x bewijs is voor een grootschalige verspreiding in de buitenlucht (buiten grote evenementen om) en dat het RIVM er in principe niets op tegen heeft. Fijn voor de horeca ondernemers die alle mooie weekenden zo voorbij zien gaan....
Zandvoort, Wassenaar en Hoek van Holland mogen wel strandbedjes verhuren, Scheveningen niet. De bedrijven op het strand aan de noordkant van Scheveningen kunnen hun collega's in Wassenaar gewoon zien. Belachelijk dat de lokale politiek daar zoveel invloed op heeft. Begin bijna te hopen dat gewoon heel NL in opstand komt tegen dit gedoe.
Nah , mogen is een groot woord. Grapperhaus gaf al aan die gemeente zich eens achter de oren moesten krabben of dat OK was. Ik noem het ook een terras op het strand.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mei 2020 11:07

53x11 schreef: 19 mei 2020 09:26 Verder hoop ik vooral te horen vanavond dat de (basisscholen) volledig open gaan ipv half.
Reken er maar niet op. Geen enkele reden (ook volgens RIVM!) om het niet te doen, maar toch blijven tobben met dit halfwas beleid. Ik ben blij dat er in elk geval iets is, maar de kinderen komen totaal niet in een ritme.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mei 2020 11:20

rikkert schreef: 19 mei 2020 11:05 Nah , mogen is een groot woord. Grapperhaus gaf al aan die gemeente zich eens achter de oren moesten krabben of dat OK was. Ik noem het ook een terras op het strand.
Tsja, maar Grapperhaus noemt het ook niet mogelijk om 1-2 dagen eerder open te gaan voor de horeca want dat is "ngewikkeld". En Hubert Bruls van het Veiligheidsberaad maakt het nog gekker door te stellen dat eerder open gaan "zwabberen" is en ondernemers daar uiteindelijk niks aan hebben......
Met dat soort uitspraken zet je jezelf natuurlijk wel lekker voor schut, die ondernemers zouden niets liever doen dan 2 dagen eerder open en hebben natuurlijk hun voorbereidingen al lang op orde.

@53x11: die smartexit site kan ik mij toch ook niet helemaal in vinden, die ga ik niet tekenen.
Less is bore

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 19 mei 2020 11:48

Blijkbaar zijn er meer fietsers die verder dan hun stuurlint kijken en blijk geven van maatschappelijke betrokkenheid, waarbij politieke keuzes dan niet een hele grote stap verder meer zijn.

Over rechtvaardigheid kunnen we discussiëren tot ronde wielen vierkant worden, maar niemand kan ontkennen dat in een vrije markt, in een geglobaliseerde wereld waar kapitaal de weg van de minste weerstand volgt, rijkdom/macht-ophoping een logisch gevolg is.

Onze ijverige belastingdienst onthulde gisteren dat die ophoping in Nederland een factor 2 hoger ligt dan gedacht; geen €200 miljard maar €400 miljard. Uhh, zijn er nog vragen wie de rekening zou moeten/kunnen betalen?

Voor mensen die ook vinden dat de overheid deze ophoping, en andere excessen, met iets meer intellect te lijf moet gaan, is er hier een mogelijkheid.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3525
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 19 mei 2020 12:52

daniel1975 schreef: 19 mei 2020 11:20
rikkert schreef: 19 mei 2020 11:05 Nah , mogen is een groot woord. Grapperhaus gaf al aan die gemeente zich eens achter de oren moesten krabben of dat OK was. Ik noem het ook een terras op het strand.
Tsja, maar Grapperhaus noemt het ook niet mogelijk om 1-2 dagen eerder open te gaan voor de horeca want dat is "ngewikkeld". En Hubert Bruls van het Veiligheidsberaad maakt het nog gekker door te stellen dat eerder open gaan "zwabberen" is en ondernemers daar uiteindelijk niks aan hebben......
Met dat soort uitspraken zet je jezelf natuurlijk wel lekker voor schut, die ondernemers zouden niets liever doen dan 2 dagen eerder open en hebben natuurlijk hun voorbereidingen al lang op orde.

@53x11: die smartexit site kan ik mij toch ook niet helemaal in vinden, die ga ik niet tekenen.
Wat meneer Bruls betreft heb je gelijk. Zijn uitspraken maakten niet echt een sterke indruk. Hij vertelde het alsof ie horeca ging helpen door ze dicht te laten.

Overigens snap ik de keuze voor 1 juni 12.00 wel een beetje. Je voorkomt de nachtelijke festijnen omdat de meeste mensen 2 juni weer aan de slag moeten.

Ik begrijp dat de horeca open wil, aan de andere kant, ik denk ook niet dat het op die laatste 1/2 dagen aankomt. Bovendien geeft het ook een signaal dat we niet zomaar los kunnen en ons nog steeds aan regels dienen te houden.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 19 mei 2020 16:08

daniel1975 schreef: 19 mei 2020 11:20 @53x11: die smartexit site kan ik mij toch ook niet helemaal in vinden, die ga ik niet tekenen.
Als je kijkt wie er achter die site zit moet je dat ook niet willen.

Persoonlijk kijk ik erg uit naar een stralende Hemelvaartsdag en het Pinksterweekend waar de terrassen weer openen. Kunnen we als Nederlanders laten zien dat we ons netjes kunnen gedragen zodat de versoepelingen verder doorgang kunnen vinden..... :like:

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 19 mei 2020 19:10

daniel1975 schreef: 19 mei 2020 11:07
53x11 schreef: 19 mei 2020 09:26 Verder hoop ik vooral te horen vanavond dat de (basisscholen) volledig open gaan ipv half.
Reken er maar niet op.
Reken er maar wel op?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mei 2020 20:46

Ja, wonderlijk! Wel prettig en gezond voor de kids.
Less is bore

Gesloten