Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 30 dec 2020 19:19

daniel1975 schreef: 30 dec 2020 18:42 Op de grond gaan liggen als een beer je tent wil plunderen vereist voor 99% van de mensheid meer ballen dan ze hebben.
Ik weet ook dat het moet, maar of ik op dat moment zou durven.....

Overigens zullen beren of wolven die zwak zijn waarschijnlijk uit nood wel degelijk het risico nemen om een mens te pakken vermoed ik.

Overigens is het dodelijkste dier ter wereld nog altijd met kop en schouders boven de rest de mug.
nog meer dan het nijlpaard ?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 30 dec 2020 19:25

RVV schreef: 30 dec 2020 18:58 ................Een wolf gaat niet rücksichtslos allemaal schapen doodbijten. Dat is namelijk zonde van de energie. Predatoren moeten in verhouding heel veel energie steken in het vergaren van voedsel............
Ja dat is in het wild.

Uit het eerder gelinkte artikel
Overal bloed, doorgebeten strotten, afgerukte poten. Daar word je stil van als je dat ziet. Ik verloor in drie dagen tijd meer dan veertig schapen.
En
De slachting onder zijn eigen schapen was door één trekkende wolf aangericht, zo toonde dna-onderzoek aan.
Als je roofdieren hier vrij laat lopen dan moeten we dus weer terug naar een kraal waar al het vee achter een hoge omheining. Wordt een mooi landschap met al die dure hekwerken.
Nog los van het feit dat er daarna natuurlijk weer gedoe komt over het feit dat wolven als sprinkhanen al het andere wild opvreten omdat er geen schapen en geiten meer te vinden zijn. En dat kaalvreten is dan weer slecht voor die biodiversiteit.
Dan krijg je muggenplagen omdat alle (roof)vogels opgevreten zijn door roedels wolven.
En die mug brengt dan fijn malaria, knokkelkoorts, west nijlvirus en weet ik wat nog meer binnen.

De andere optie is terug naar 1 miljoen Nederlanders, dan heb je wel wat ruimte om wat wild rond te laten lopen en de natuur zijn werk te laten doen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 30 dec 2020 19:32

Laten we maar stoppen met deze discussie. Corona is al ingewikkeld genoeg ;-)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 dec 2020 20:22

Lcsmet schreef: 30 dec 2020 12:43
Enzzo schreef: 29 dec 2020 20:59 ........Misschien eens wat geschiedenisboeken lezen dan Lcsmet. Wat jij hierboven vergelijkt met nazisme staat echt haaks tegenover het daadwerkelijke nazisme van de jaren 1930-1945!
Het zou zo maar kunnen dat ik net iets meer boeken over het onderwerp heb gelezen dan jij. :)

En ik vergelijk het nergens met nazisme, wel met mensen een "stempel" opdrukken.

Maar we dwalen af.
Maar er wordt helemaal geen stempel geplakt, dus je reactie is voorbarig. Het enige dat wordt gedaan is huiswerk, dit keer wel in tegenstelling tot bij het inenten... Beter dit dan kansloze proefballonnetjes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 dec 2020 22:29

Jans schreef: 30 dec 2020 18:40 Enzzo, je reageert niet meer op de Franse vaccin problemen, terwijl je me gisteren big eventjes fijntjes vertelde hoe goed het wel niet geregeld is in Frankrijk. Nee, ik hoef geen gelijk te hebben, maar wel jammer dat je er niet even op reageert.

Edit, schrijffoutje verbeterd
Dat is het punt niet Jans. Het gaat om starten met vaccinatie zodra het vaccin beschikbaar is. En dat is dus blijkens wat de vele landen wereldwijd doen goed te organiseren. Behalve in Nederland blijkbaar.
Hoe symbolisch die vroege vaccinatie ook mag zijn, we leven in deze eindejaarsdagen in een tijd van hoop. En elk beetje hoop kan bijdragen tot meer geduld, meer acceptatie van de regels en meer uitzicht op beter tijden.
Dat Nederland het niet voor elkaar krijgt voedt alleen maar de polarisatie en discussie.

Nu net heeft Gommers, met bijval van Kuijpers gepleit om zo snel mogelijk vaccinatie te starten in ziekenhuizen. Omdat daar alle deskundigheid voorhanden is om dat te organiseren en omdat de situatie echt nijpend is daar! Een heel goed idee naar mijn mening.

De reactie van de Jonge is, “het is/was onverantwoord om eerder te beginnen” Hij geeft echter geen enkele motivering voor dat argument, bijna Trumpiaans dus.

En wat als straks blijkt dat de logistiek toch niet helemaal soepel verloopt qua verspreiden van vaccins over de lidstaten? Nu blijkt al dat in Duitsland zoiets gaande is.
Gaan we dan nog langer moeten wachten?
Ik begrijp heel goed dat honderd inentingen tussen kerst en o&n weinig zoden aan de dijk zetten. Maar ik vrees dat er op 18 januari in Frankrijk en de omliggende landen echt duizenden, zo niet honderdduizenden meer prikken zijn gezet dan in Nederland. En dat helpt bepaald niet om de rust te behouden!

Ik vind het dus echt een schandaal en volstrekt bestuurlijk falen wat er gebeurt!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 dec 2020 22:39

Nou je schreef gisteren wel dat Frankrijk het prima geregeld had. Dat is dus niet het geval. Ook in Frankrijk is er erg veel kritiek. Maar als jij vaccineren voor de bühne wel heel goed vindt, dan ben jij soms wel heel snel tevreden te krijgen.
Als in Nederland in iedere provincie een man en een vrouw gevaccineerd zou zijn, zou het dan wel goed geweest zijn? Meer is er in Frankrijk dus nog niet gedaan.
Ik heb totaal geen verschil van gevoel van hoop of het nu 30 december is of 15 oktober. Trouwens ook in Frankrijk zijn er gebieden waar gewoon nog even gewacht moet worden met (voor de bühne?) vaccineren.

Dat het in Nederland een zooitje is, daar kan ik het wel mee eens zijn. Het RIVM dat op één paard wedt, en de Gezondheidsraad moet ook iedere keer zijn zegje er over doen. Gommers heeft niet gezegd dat de ziekenhuizen het wel willen gaan doen, maar die zou graag zelf hun eigen personeel (maandag a.s.) inenten. Volgens mij zouden de ziekenhuizen dat overal prima kunnen. daar hebben ze echt geen GGD voor nodig.
Laatst gewijzigd door Jans op 30 dec 2020 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8944
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 30 dec 2020 22:55

Ik snap dat hele "symbolische" in de argumentatie van opperfaalhaas De Jonge vooral niet. Exponentiële versprijding is het grote probleem ("de R" die omlaag moet, toch? ). Daarom moesten onder andere hals over kop de basisscholen dicht, 3 dagen voordat de vakantie begon. Elke dag telt immers... Maar vreemd genoeg gaat datzelfde argument van exponentiële toename niet op als het om vaccineren gaat, dan is bijna twee weken (!) later beginnen dan zo ongeveer de rest van de hele EU ineens symbolisch...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 dec 2020 22:58

@Jans; Ik had het over het algemene beeld, de gemiddelde bevolking dus. Niet over hoe jij of ik persoonlijk hier tegenaan kijken.

Bovendien had ik nog meer argumenten: logistieke problemen in de toekomst, ziekenhuizen die schreeuwen om vaccinaties en de expertise die ze daarmee hebben en last but not least de spindokterij van de Jonge over het waarom van deze trage actie.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 dec 2020 23:01

53x11 schreef: 30 dec 2020 22:55 Ik snap dat hele "symbolische" in de argumentatie van opperfaalhaas De Jonge vooral niet. Exponentiële versprijding is het grote probleem ("de R" die omlaag moet, toch? ). Daarom moesten onder andere hals over kop de basisscholen dicht, 3 dagen voordat de vakantie begon. Elke dag telt immers... Maar vreemd genoeg gaat datzelfde argument van exponentiële toename niet op als het om vaccineren gaat, dan is bijna twee weken (!) later beginnen dan zo ongeveer de rest van de hele EU ineens symbolisch...
Exact!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 31 dec 2020 00:26

Handhaving in Nederland....

https://nos.nl/l/2362488#UPDATE-container-50027475

Mensen moeten hun bedrijf sluiten, leger inzetten bij verzorgingshuis en horeca dicht op de belangrijkst dagen van het boekjaar.
Maar een illegaal feestje waar alleen drugsdealers, foute organiserende geldwolven en mislukte dj’s wat aan verdienen laten we lekker aanmodderen....
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 31 dec 2020 00:36

Jans schreef:Gommers heeft niet gezegd dat de ziekenhuizen het wel willen gaan doen, maar die zou graag zelf hun eigen personeel (maandag a.s.) inenten. Volgens mij zouden de ziekenhuizen dat overal prima kunnen. daar hebben ze echt geen GGD voor nodig.

Als je goed gelezen had zou je begrepen hebben dat dit precies was wat ik ook al schreef.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 dec 2020 08:02

53x11 schreef: 30 dec 2020 22:55 Ik snap dat hele "symbolische" in de argumentatie van opperfaalhaas De Jonge vooral niet. Exponentiële versprijding is het grote probleem ("de R" die omlaag moet, toch? ). Daarom moesten onder andere hals over kop de basisscholen dicht, 3 dagen voordat de vakantie begon. Elke dag telt immers... Maar vreemd genoeg gaat datzelfde argument van exponentiële toename niet op als het om vaccineren gaat, dan is bijna twee weken (!) later beginnen dan zo ongeveer de rest van de hele EU ineens symbolisch...
Ze zijn ook al dagen aan het voorsorteren op het langer sluit van de scholen als je het mij vraagt. Die vréééselijke britse mutant is niet alleen besmettelijker, maar pakt ook basisschool kindjes..... Aldus Hugochenko....

Prutswerk is het hier in Nl.
Overigens laat de media ook heel weinig horen hoe het nu om het buitenland is. Gaat het daar beter?
Less is bore

Gesloten