Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2020 21:52

@squeezer: niet alleen om jou een plezier te doen ;-) maar wij hebben zowel een gepland tussenstop van 5 dg in de Ardennen onderweg naar huis omgezet naar langer in Frankrijk blijven en een lang weekend La Roche geannuleerd.
En ik hoor meer mensen die dat doen ivm de kapjesplicht buiten.
Ik ga de confrontatie niet aan, schiet ik niets mee op en de medewerker van dienst kan er ook niks aan doen. Maar trek wel mijn conclusies en besteed mijn vakantie budget dus ergens anders.

Maar @allebelgen: we weten allemaal dat het niet uw schuld is, dus blijf gewoon lekker forummen. Binnenkort is er vast weer iets extra aan te merken op Nederland ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 aug 2020 22:13

daniel1975 schreef: 02 aug 2020 21:52 .........Maar trek wel mijn conclusies en besteed mijn ......... budget dus ergens anders.
...........
Mijn fietsen kocht ik al in Nederland. :lol: :lol:
En nu je hier in elke winkel, winkelstraat (net iets te dikwijls met goedkeuring van de "middenstand") een mondkapje op moet ga ik ook voor andere zaken winkelen in Nederland.
Dit weekend bijvoorbeeld nog voor een nieuwe lederen salon gaan kijken in Breda.
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 02 aug 2020 22:20

Even verduidelijken, ik ga verre van akkoord met sommige beslissingen. Maar veel kan je er niet aan veranderen, en de boetes zijn te zuur. Ik besteed mijn centen liever aan andere zaken.

Wat me ook stoort, is dat men constant alle regels aanpast, maar de mensen die de uitleg "mogen" geven, die aangepaste regels te laat ontvangt. Ik zou zelf niets liever hebben dat je op veel een antwoord kan geven, maar dat lukt niet. En wie is dan de pispaal van dienst? Juist. Als je een weekend achter de rug hebt, waar je slag om slinger moet antwoorden op corona vragen, en je die antwoorden dan nog eens schuldig moet blijven, ben je blij een paar dagen vrij te hebben. En dan spreek ik me nog niet over mensen die NIETS willen/kunnen begrijpen. Want ze daar dit gehoord, en daar dat.

De volgende 3 dagen ga ik lekker genieten van het fietsen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 aug 2020 22:27

Voor de goede orde:
Mijn reactie was allerminst bedoeld om er een soort « holland-België » van te maken!!

Ik hou erg van België en van de Vlamingen en van de Walen en de Brusselaars! (De Duitstaligen wat minder maar ja)

Mijn reactie was een observatie van de toestand in België, het politieke klimaat en de voortschrijdende verdeeldheid in het land die mij zeer aan het hart gaat als liefhebber van dat land. En ja ik volg dat dagelijks zeer stringent! Ik heb veel Vlaamse vrienden die woonachtig zijn in Brussel, Antwerpen, Brugge en Gent. Allemaal zeer gewaardeerde mensen met elk hun eigen kijk op de Belse politiek.

En de link met het forum; er is hier echt een meerderheid aan Nederlandse deelnemers, En voor vele niet Belgen is het soms lastig om de kluwe van Belse politiek en staatsinrichting volledig te ontwarren.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16233
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 aug 2020 00:40

Jans schreef: 02 aug 2020 15:23 @Ernie, in Brabant en Limburg wonen geen andere mensen dan blanke katholieken?
Wonende in Limburg en opgegroeid in een voornamelijk islamitische wijk in Brabant, met de meeste familie en veel vrienden die nog steeds in die provincie wonen, heb ik een prima beeld van de demografische samenstelling van de slachtoffers van de eerste golf.

Dit lijkt mij geen zinvolle discussie.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16233
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 aug 2020 00:48

daniel1975 schreef: 02 aug 2020 15:00 @ernie: ik was al klaar bij “aziaatje”, remember ;-)
Maar mijn punt blijft wel staan: we moeten af van de huidige langetenencultuur tav allerlei groepen mensen.
Dat ben ik in de basis met je eens maar we moeten ook weet oppassen dat we ons zelf niet gaan gedragen alsof we op de teentjes getrapt zijn als er iemand zich beledigd voelt. Met vijandigheid komen we geen steek verder, alleen met begrip, een beetje gevoel voor humor en een beetje zelfspot.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16233
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 aug 2020 01:00

SqueeZer schreef: 02 aug 2020 16:19
Ernie C. schreef: 02 aug 2020 08:43
Lcsmet schreef: 01 aug 2020 15:05 Gewoon de feiten lezen...
De verdere Vlaams nationalistische huls eromheen maakt het er niet geloofwaardiger op.
Normaal kan ik het erg goed met je vinden maar omdat ik mij dus Vlaming voel en een verenigd Vlaanderen prefereer tov. een kunstmatig gecreëerd land genaamd België ben ik volgens jou minder geloofwaardig?

Ik geef toe dat flaminganten jammer genoeg ook een hoop mensen met een tintje dat mij ook niet zint (racisme) maar dat wilt niet zeggen dat iedere flamingant een racist is of extremist ..

Enne mijn post gaat niet over het artikel maar uw post ivm. vlaams nationalisme .. dat geschiedkundig toch echt wel een rechtsgeldig beginsel kent 'Graafschap Vlaanderen'.

Ontopic update:

Club 1 'zondagritten' ligt terug plat dus terug fietsen in eigen bubbel ... club 2 waar ik bij zit lokaal maar dan enkel vanwege een dinsdagavond rit .. rijd eigenlijk ook nog amper en met mijn nieuwe uren qua werk is het best sneu dat ik men best doe om het nog net te halen qua tijdspanne om dan toch solo te mogen fietsen.
Qua impact op mijn leven betekend dit dat ik eigenlijk onderhand nog een positiviteit zie aan de situatie .. namelijk alles eens relativeren en schoonmaak houden in mijn lijstje met mensen en clubs die mijn tijd waardig zijn alsook mijn prioriteiten eens opnieuw stellen in het leven. :)

Die vijf mensen in je bubbel vallen dan plots ook nog erg goed mee om ingevuld te krijgen, in mijn geval schoonouders = 2 + 1 vaste fietsmakker en mijn vrouw leek mij logisch .. als ik er de contacten op het werk ook moet gaan bijnemen dan is het een ander verhaal .. maar dat is dan de fout in de rekensom van de regering zelf vind ik :)
Ik doelde inderdaad meer op het Vlaams nationalisme dat hier in Nederland de aandacht krijgt.
Maar er bestaat dus ook zoiets als gematigd Vlaams nationalisme.

Maar: als Vlaanderen uit België zou kunnen, dan zitten ze nog steeds met die ellendige Franstaligen in de EU. Zelfs al zouden jullie de EU verlaten, dan blijkt Wallonië gewoon op dezelfde planeet te liggen als Vlaanderen...

Het zal soms best een lastige relatie zijn maar ondanks dat een regering vormen maar niet wil vlotten, praten jullie nog met elkaar met de intentie tot overeenstemming te komen. Prijs jezelf gelukkig want we zijn allemaal gedoemd om met elkaar te leven of elkaar de hersens in te slaan. Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 aug 2020 07:38

wel miepen op een forum dat je die maffe Belgen hun politiek dom vind maar dan naar een ander land gaan en je niet aanpassen aan de regels en zelfs voor gevaarlijke situaties zorgen omdat je arrogant anderen hun regels niet wilt respecteren .. wie is er dan onrespectvol, onopgevoed en erger (dom :mrgreen:
Mensen die dat doen mogen van mij gewoon worden aangepakt hoor.
Ik heb nu in Fr ook geen enkele keer de regels genegeerd. Als je nu ergens heen gaat waar kapjes op moeten weet je dat vooraf en dien je te respecteren.
Ik doe boodschappen met zo’n ding en dan frommel ik hem weer weg. Zodra ik hem buiten ook zou moeten dragen pak ik mijn spullen en vertrek.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 aug 2020 08:44

@ernie dat is in mijn ogen nu juist het probleem. Het mag niet benoemd worden. En de moslims zijn niet altijd mensen uit de landen waar we ze het meest vandaan zien komen. Ook fanatieke Nederlandse bekeerlingen. Ik heb er één in de familie.
Ik ben in een ander stuk Nederland opgegroeid en altijd gewoond, maar durf echt niet te zeggen dat ik precies weet hoe het in de hele provincie zit. Wel hoe het in de gemeente was waar ik lang woonde.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 aug 2020 09:13

'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 aug 2020 09:41

De inconsequentie die typerend is voor de hele corona-hype.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16233
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 aug 2020 10:21

Jans schreef: 03 aug 2020 08:44 @ernie dat is in mijn ogen nu juist het probleem. Het mag niet benoemd worden. En de moslims zijn niet altijd mensen uit de landen waar we ze het meest vandaan zien komen. Ook fanatieke Nederlandse bekeerlingen. Ik heb er één in de familie.
Ik ben in een ander stuk Nederland opgegroeid en altijd gewoond, maar durf echt niet te zeggen dat ik precies weet hoe het in de hele provincie zit. Wel hoe het in de gemeente was waar ik lang woonde.
Waar komt de gedachte eigenlijk vandaan dat dit niet benoemd mag worden? Ik heb het idee dat de mensen om wie het gaat er niet zoveel problemen mee hebben. Het lijkt eerder politiek correcte kramp te zijn.

Trek een brede lijn tussen Den Bosch en Roermond en in bijna ieder dorp of stad heb ik zo mijn connecties. Dat geeft een aardig beeld van het wel en wee in het epicentrum van de eerste coronagolf.
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten