Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 27 okt 2020 11:55

Keezx schreef: 27 okt 2020 10:34
RVV schreef: 27 okt 2020 08:27 CUT

Het vingertje wijzen hangt me ondertussen ook wel aardig de keel uit..

CUT
Sorry dat ik er even tussenkom.
Als ik heel eerlijk moet zijn, dan doe jij zelf eigenlijk niets anders dan klagen en vingertje wijzen.
Zover ik weet heb ik nog niemand in dit topic of daarbuiten beschuldigd van eigen schuld dat je corona hebt want je hebt je niet aan de “regels” gehouden.

Hoe kan iemand nou “schuldig” zijn aan oplopen van iets (het virus) wat je niet kan zien, ruiken, proeven, horen of voelen?

Niemand weet van wie of in welke situatie hij een virus infectie heeft opgelopen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 27 okt 2020 11:58

lugosi schreef: 27 okt 2020 10:37
NicoNB schreef: 27 okt 2020 09:07 Even voor de mensen die denken dat je ontwikkelingen je hele leven doorgaan.
Voor sommige ontwikkelingen klopt dat, echter, elke fase in het leven van een kind of jong volwassene staat in het teken van een bepaalde ontwikkeling. Als die fase wordt verstoord loopt de ontwikkeling vertraging op of stopt.
.................

.....................

Ik zie nu vooral jonge mensen (heb een dochter van 20) die veel socialer zijn dan wij vroeger; maar ook dat hun sociale ontwikkeling heel oppervlakkig is en niet leidt tot diepgang.
Je gaat er van uit dat het "normale" omgangsleven de beste ontwikkeling oplevert. Ik denk dat een naturalistic fallacy is. Je kan het beter formuleren tot de ontwikkeling die het meest sociaal en cultureel wenselijk is. (zie bv normatieve vergelijking van kleine gesloten culturen)

Joh je bent een boomer... ik ook hoor.. we denken dat onze jeugd een oppervlakkig sociale ontwikkeling hebben door de smartphone’s maar feitelijk heeft ONZE generatie geen idee hoe hun sociale leven in elkaar steekt. We oordelen en veroordelen omdat onze jeugd wel zo goed was in onze beleving. Gewoon een “generatiekloof”dingetje.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 okt 2020 12:39

Keezx schreef: 27 okt 2020 10:29
wasbeer2006 schreef: 27 okt 2020 09:57

Het ergste van alles vind ik dat we sectoren en zorg platleggen voor corona terwijl een deel van die patiënten gewoon aangeeft, laat mij maar gaan als het gebeurt.

Welja, laten we iedere binnenkomende corona patient bij binnenkomst een vragenlijstje voorleggen....
Hoeveel denk je gaan aangeven dat ze van alle zorg afzien en rustig thuis (anders heeft de rest er weinig aan) dood willen gaan?
En hoeveel winst gaat dat in de zorgcapaciteit opleveren.......
Je weet dat dit (behandelen of niet) al jaren besproken wordt door huisartsen met hun patiënten? Gelukkig maar, want dit voorkomt een hoop onnodig lijden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 okt 2020 12:44

Jans schreef: 27 okt 2020 08:21 Zit maar één ding op. Je aan de maatregelen houden. Des te eerder je er vanaf bent.
Zou fijn zijn als iedereen dat doet.
Denk je dat echt? Ik vind dat extreem naïef. Maar het verklaart wel het irritante vingerwijzen waar zo velen last van hebben.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 okt 2020 12:50

Alleen al het feit dat geheel Europa momenteel omhoog schiet met de cijfers, ongeacht de maatregelen die per land/regio verschillen, geeft al aan dat het geen eenvoudige materie is.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 okt 2020 12:51

Zelfs Denemarken en Duitsland fors hoger ook de laatste week. Landen waar de meeste mensen zich naar verluidt aan de maatregelen houden (maar vast niet iedereen).

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 27 okt 2020 13:09

Nog even over de risico’s van het vaccineren..

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/singapor ... MJNSdrCyLo

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 okt 2020 14:16

Lekker tenditeus zinnetje voeg je toe, dat totaal niet overeenkomt met het verhaal in je link...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 okt 2020 14:17

Het lijkt me niet verstandig om anti-vaxer te worden rvv. Vaccineren doen wel al jaren en de risicos zijn over t algemeen minimaal.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 okt 2020 14:20

RVV schreef: 27 okt 2020 13:09 Nog even over de risico’s van het vaccineren..

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/singapor ... MJNSdrCyLo
Vaccineren is nooit zonder risico's.

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/bijwerkingen
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 okt 2020 14:31

53x11 schreef: 27 okt 2020 12:39 CUT
Je weet dat dit (behandelen of niet) al jaren besproken wordt door huisartsen met hun patiënten? Gelukkig maar, want dit voorkomt een hoop onnodig lijden.
Met terminale patienten/hoogbejaarde mensen ja, niet met 40ers t/m 70ers die een griepje met wat koorts hebben....
Laatst gewijzigd door Keezx op 27 okt 2020 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2145
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 27 okt 2020 14:34

hopjes schreef: 26 okt 2020 22:56 Mag je medemensen zorg ontzeggen die hun leven lang sober leven, naar de kerk en zich daar aan de regels houden?

Mag je mensen die feest vieren met allemaal fitte, lang opgesloten mensen en behoefte hebbend aan een feestje zorg ontzeggen?

Moet je mensen die hun halve leven op de bank liggen, zuipend, vretend en rokend nog zorg verlenen als het druk is op de zorg?

Als iedereen opgeroepen word om contacten te minderen en je gaat bij een bevriend stel op visite heb je dan meer of minder recht op zorg dan een prof voetballer?

Als je nu naar de efteling of dierentuin gaat met je gezin ondanks het verzoek om te minderen, hou je je dan aan de regels... Ja natuurlijk, is dat beter dan 6 man die gezellig bij elkaar in de schuur zitten met een krat bier?!

Ik weet het niet. Ben er wel klaar mee over dat oordelen over een ander en dingen opleggen... Spiegeltje spiegeltje aan de wand
Dat hele gedoe over zorg onthouden bij onveilig gedrag is mij een doorn (Balk!) in het oog! Als je gaat skiën of fietsen zonder helm en je krijgt onverhoopt een ongeluk, dan staat de zorg toch ook voor je klaar? Niemand die roept "Jij fietste zonder helm, dus geen plekje in het ziekenhuis voor jou".
Nu staat de zorg onder nog grotere druk dan gewoonlijk en zijn er weer orakeltjes die de wijsheid in pacht hebben.....
Ik ben van mening dat je zeker leefregels moet opstellen, maar iedereen is vrij die te eerbiedigen of niet. Wel de risicogroepen (tegen zichzelf) in bescherming nemen. Jonge gezonde mensen hoef je niet te beperken. Dat doen we nu al 7 maanden en juist daardoor gaan jonge mensen de illegaliteit opzoeken.
Laat dit soort dingen gewoon in de (betrekkelijke) openbaarheid want dan heb je nog controle over soort en aantal bezoekers. Nu gebeurt het stiekem en horen we van een enkel feestje dat opgerold wordt, dan zijn er nog wel honderd andere feestjes die gewoon doorgaan met alle risico's van dien.
Dogma F

Gesloten