Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 aug 2020 11:59

Even off topic ErnieC, maar gisteren nog lekker op het terras van café Het Veerhuis in Buggenum gezeten. Lekker rustig daar, en van corona was even helemaal niets te merken.

Het café diende voor mij en een fietsmaat als pauzeplaats tijdens een gravelrit.
https://www.strava.com/activities/3852996067

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 03 aug 2020 12:30

SqueeZer schreef: 03 aug 2020 07:14 ....dan ken je de cijfers van politie interventies op mijn vrouw haar werk de afgelopen weken en jammer genoeg zijn het vooral de Nederlanders die al weken agressief gedrag vertonen op zaken als bediening en toegang geweigerd want maskerplicht en men wilt het niet dragen (of heeft er geen mee)..... wel miepen op een forum dat je die maffe Belgen hun politiek dom vind maar dan naar een ander land gaan en je niet aanpassen aan de regels en zelfs voor gevaarlijke situaties zorgen omdat je arrogant anderen hun regels niet wilt respecteren .. wie is er dan onrespectvol, onopgevoed en erger.....
Wel, leg eens uit wat we in onderstaande foto zien? Ik zie een persoon of 30, meer dan de helft houdt geen of onvoldoende afstand. Maak me niet wijs dat het groepje van 4 mannen op de voorgrond (man in zwart die in de camera kijkt) een huishouden vormt. Ja, mondkapje. Dat is aanvullend indien er onvoldoende afstand kan worden gehouden. Hier had de politie gewoon de kijkers weg moeten sturen.

Zondag een fors ongeluk geweest(geen doden of zwaargewonden), en zie hoe men op elkaar staat te dringen:

Afbeelding

Dit was in Houthalen-Helchteren, foto gewoon openbaar op HLN.be.

Mag ik dit gedrag niet erg verstandig vinden? Ja, pluim voor de plichtsgetrouwheid waarmee men mondmasker opzet. Maar die pluim wordt volledig ondergekakt door het tekort aan afstand. En ik heb het zelf nog zien gebeuren gisteren, parkeerterrein bij populaire wandelroute (Nonceveux-Ninglinspo). Allemaal mondkapje op jongens, en dan lekker dicht op elkaar staan.
Dogma F

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 aug 2020 12:44

Dat gedragd zul je in Nederland ook gewoon zien bij een ongeluk. Maar dan veel minder mondkapjes, omdat die hier niet zo ontzettend verplicht worden.
Ik maak mij weinig illusies dat Nederlands zich zo anders (beter?) zouden gedragen dan Belgen.., zoveel verschillen we niet van elkaar ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 aug 2020 17:48

Squeezer, met jou is momenteel niet redelijk te discussiëren. Je pakt alles van iedereen op als persoonlijke aanval of als algemeen commentaar op alle Belgen.
Dat is in geen van bovenstaande posts van wie dan ook het geval.
De enige grote gemene delers zijn dat A. Belgie een hopeloos verdeeld land is en B. de overheid een bende maakt van de regelgeving.
Niks persoonlijks naar wie dan ook.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 aug 2020 17:54

@squeezer, ik heb als Vlaming op dit forum niet hetzelfde gevoel als jij hier neerschrijft.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 aug 2020 18:14

Hoe lang geleden heb ik niet geschreven dat je je het niet zo persoonlijk aan moet trekken. Maar je lijkt alle ellende op je eigen rug te willen hebben. Dat wordt een zware klus.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 03 aug 2020 18:40

SqueeZer schreef: 03 aug 2020 18:07 Dan lezen jullie wel erg selectief ik voelde mij niet aangesproken door Ramon enkel vind ik zijn zever post die hij geeft als repliek op wantoestanden die in W-Vl gebeuren en ik aankaarten door zijn landgenoten te belachelijk voor woorden aangezien Houthalen Helchteren zowat de andere kant van het land ligt (Limburg) en ik de link niet zie tussen een bende onnozelaars die aan ramptoerisme doen tov. mensen die bewust regels niet willen volgen van een ander land als ze in dat ander land zijn ..
Uhm, ik haal 1 foto van West-Vlaanderen en heb een eigen situatie meegemaakt in Wallonië. Dan ben ik redelijk verdeeld over het land, zou ik zelf zeggen.
Maar het maakt mij niet uit, ik heb steeds minder met België en de mensen die er wonen. Nederland en Duitsland heeft meer dan genoeg te bieden. Dan draag ik ook niets meer bij aan de Belgische accijnzen :lol: zullen ze van mij alleen niet failliet van gaan, maar gaat om het idee.

Beste SqueeZer, voor mijn gevoel ben je zelf de aanstichter van dergelijke weerklanken. "Je moest eens weten hoe vaak mijn vrouw de politie moet bellen voor Nederlanders die niet willen tanken met mondkapje". Wat heb IK daarmee te maken? Ik zit in Limburg, op de scheiding tussen BE en NL, jij zit ergens compleet anders. Wat heb ik met die Zeeuwen (of Brabanders) te maken die nog contant willen betalen? Overal kun je pinnen aan de pomp (heel veel plaatsen toch). Dus het weerwoord dat je ontvangt is geen aanval, alleen verdediging. Je verwijt mij dat ik JOU de maat neem aan Limburgers, maar zelf doe je precies hetzelfde.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 03 aug 2020 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 aug 2020 18:47

@squeezer: juist op de vorige pagina nog gaf ik aan dat ze de idioten die regels niet respecteren en afreageren op medewerkers aan mogen pakken..... dus eerst even goed lezen.
En zojuist verteld dat je het vooral NIET persoonlijk moet pakken. Je kunt niet alle ellende van Belgie op je nek dragen.
Less is bore

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 03 aug 2020 18:53

Als je met iederéén ruzie maakt, zegt dat vast iets… zoek de constante factor. 😈
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 aug 2020 19:02

@Squeezer, Voor mij is een medewerkster in een benzinestation geen frontlinie. Voor mij zijn dat mensen in de zorg.
Je blijft verder ook volharden, Daniël heeft al die tijd gezegd dat hij zich aan de regels houdt, maar met een wijde boog ergens omheen gaat als de regels hem niet bevallen. Dat is toch ieders goed recht? Je zult mij ook niet ergens tegen komen als ik buiten een mondkapje op moet. Anders dan dat het in mijn eigen omgeving zou moeten. Dan ga ik fietsen waar ik geen mens tegen kom en laat het kapje onder mijn kin hangen. Als fietsen nog toegestaan wordt.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 aug 2020 19:10

Afbeelding
Afbeelding

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 03 aug 2020 22:03

Squeezer, probeer het los te laten.
Ik kan me best voorstellen dat het niet leuk is voor je echtgenote om om te gaan met moeilijke buitenlanders.
Maar hey hoe zou je zelf zijn als je als niet zo goed geinformeerde passant wordt geconfronteerd met een berg absurde reglementjes.
Ik ben zelf Belg en ik weet het ook niet meer overal.

Gesloten