Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 23 mar 2020 10:50

luvene schreef: 23 mar 2020 10:03 Ik heb gelukkig weinig moeite om alleen te gaan fietsen en dat doe ik dan ook, in tegenstelling tot een aantal van mijn fietsmaatjes die nog steeds met een man of 4 gaan fietsen. Wij hebben een eigen whatsapp groep met ca. 20 leden waarvan een man of 8 harde kern welke gemiddeld 4x per week fietsen. Probeerde ze op andere gedachten te brengen maar weinig suc6, het is HUN leven, zucht........ Doe er nu verder maar het zwijgen toe, hou er niet zo van anderen terecht te wijzen en/of de moraalridder uit te hangen maar als iedereen er zo over denkt dan word het helemaal niets.....
Op het advies van de premier moet je je over die "ik bemoei me er maar niet mee" mentaliteit heen zetten, en mensen wel aanspreken.
Ik hou er zelf ook niet van hoor.

Ik heb ook lang zitten twijfelen; ik kwam een groepje tegen zaterdag. Bij het passeren heb ik mijn hoofd geschud (hopelijk doet iedereen dat, dan snappen ze het waarschijnlijk wel na een paar uur). Ik heb even op strava flyby opgezocht hoe de vork in de steel zat, en inderdaad 5 gasten die samen een rondje zijn gaan fietsen. Ik had gehoopt dat ze bij een club horen, dan had ik die er nog op aan kunnen spreken (of melding maken bij de KNWU).
Uiteindelijk heb ik maar niet gecomment op strava, maar er wel lang over nagedacht.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 mar 2020 11:04

Ik vind de opmerking dat je ze via een vereniging toe had willen spreken toch echt wel lastig. Daar zitten ook allemaal vrijwilligers en die zouden daar dan wat aan kunnen doen? Iets op hun site zetten? Dat helpt ook niet.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 mar 2020 11:38

Jans schreef: 23 mar 2020 11:04 Ik vind de opmerking dat je ze via een vereniging toe had willen spreken toch echt wel lastig. Daar zitten ook allemaal vrijwilligers en die zouden daar dan wat aan kunnen doen? Iets op hun site zetten? Dat helpt ook niet.
Misschien niet, maar misschien wel.
Volgens mij doen veel sportverenigingen wel communiceren over corona, door niet doorgaan van activiteiten. Sommige verenigingen komen actief met alternatieve trainingen (core stability, zwift challenges etc)..

Dus ja.., als je denkt dat een groep duidelijk van een bepaalde club komt, kan je die club erop aanspreken.., Misschien doen ze er niets mee.., heb je niets verloren.. Misschien doen ze er wel wat mee, en dan is het gewoon weer een +1 in de sociale druk om verstandiger te gaan handelen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 23 mar 2020 11:40

Jans schreef: 23 mar 2020 11:04 Ik vind de opmerking dat je ze via een vereniging toe had willen spreken toch echt wel lastig. Daar zitten ook allemaal vrijwilligers en die zouden daar dan wat aan kunnen doen? Iets op hun site zetten? Dat helpt ook niet.
Als club dat je renners zich netjes gedragen in het verkeer en tijdens wedstrijden, dat vormt uiteindelijk het imago van je club. Als je met een clubshirt door rood rijdt, en iemand ziet het, dan krijg je bij ons in ieder geval ook op je flikker.

Als renners van mijn vereniging nog in groepjes gaan rijden zou ik dat willen weten, en dan ga ik er vanuit dat ze daar door het bestuur op worden aangesproken ook.

Je zet je hele vereniging, al je sponsoren, en de sport in het algemeen voor lul als je je niet aan de maatregelen houdt.
Naast dat je natuurlijk niet je steentje bijdraagt aan het tegengaan van de verspreiding.

Je kan het ook zo zien: als ik een ondernemer was en mijn naam op een shirtje zou laten printen van een lokale club, en ik zou nu een groepje renners met de naam van mijn onderneming op hun rug langs zien fietsen, dan zou ik meteen geld terug vragen.

In feite bewijs je die club dus een dienst door het te melden, want het stelt ze in de gelegenheid er iets aan te doen voordat een sponsor het ziet, iemand het op twitter gooit etc.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 mar 2020 11:55

Ik ben ook voor een totale lockdown
Beseffen al die mensen wel waar ze om vragen? Het laatste beetje economie gaat ook naar de kloten, de dreun is al zo groot. Kun je voorstellen wat het is om als ondernemer van niet-essentieel belang je zaak te moeten sluiten en dan maar bidden dat er een overheidssteuntje komt?
Ik loop mij ook op te vreten over boksclubjes op het strand, de rijen bij het strand en bouwmarkt, maar een lockdown is geen optie.
Een samenscholingsverbod vind ik prima, mits juist gehanteerd. Maar laat aub winkels zelf beslissen of ze open/dicht zijn en geef de mensen die zo nodig bij elkaar moeten komen maar een flinke boete. Mooie donatie voor de pot met steunfondsen.
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 mar 2020 11:58

De Duitse methode dus ... max in 2tallen de straat op (behalve gezinnen). Lijkt mij een goede (tussen)stap ipv helemaal lock down
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 mar 2020 12:40

Probleem is echter dat Duitsers nog enige vorm van discipline kennen en ook in staat zijn in de wij vorm te denken. In Duitsland zie je zelden iemand rood licht Negeren, in Nederland is dat zeker voor fietsers bijna de standaard geworden.
Conclusie is dat in Nederland voor een flink deel van de bevolking beide te hoog gegrepen waardoor uiteindelijk de ordehandhavers de klos zijn en dat gaat gewoon niet werken (al hebben enorme boetes tijdelijk wel wat effect).

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 mar 2020 12:48

daniel1975 schreef: 23 mar 2020 11:55
Ik ben ook voor een totale lockdown
Beseffen al die mensen wel waar ze om vragen? Het laatste beetje economie gaat ook naar de kloten, de dreun is al zo groot. Kun je voorstellen wat het is om als ondernemer van niet-essentieel belang je zaak te moeten sluiten en dan maar bidden dat er een overheidssteuntje komt? (...)
Dat. En denk ook aan de enorme bijkomende individuele schade als burn-out, depressiviteit, bewegingsarmoede (met alle bijkomende problematiek), etc. Dan kun je zeggen dat dit soort klachten in het niet vallen bij de klachten agv COVID-19, maar dat zou op populatieniveau wel eens onwaar kunnen zijn. Oftewel: het middel zou wel eens erger dan de kwaal kunnen zijn (waarbij (a) het middel wel eens onproductief zou kunnen zijn, of (b) het middel wel eens contra-productief zou kunnen zijn).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 mar 2020 12:59

Komt nog eens bij dat een lockdown op de lange termijn niet bewezen effectief is.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 23 mar 2020 13:22

ypuh schreef: 23 mar 2020 10:38 Tja. Ik fiets nu ook maar gewoon solo. Niet eens zozeer omdat ik denk dat anders de wereld vergaat, maar gewoon om aan de publieke opinie en maatschappelijke plicht te voldoen.

Mijn inziens haalt zo'n situatie ook het beste/slechtste in Nederlanders naar boven, waarbij heel veel mensen ineens met hun vingertje gaan wijzen en door een paar regels een stok hebben om mee te slaan.
Mooi om te lezen dat anderen er ook zo over denken. Erger me groen en geel aan mensen die maatregelen verzinnen die nog stringenter zijn dan wat het RIVM voorschrijft, om vervolgens anderen de maat te nemen. Zo kwamen gister mijn ouders langs, en kreeg ik het verwijt naar mijn hoofd geslingerd dat door mij het land in lockdown zou gaan omdat ik maar mensen blijf ontvangen.
Mensen zijn echt hysterisch in mijn ogen.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 23 mar 2020 13:37

Stoffa schreef: 23 mar 2020 13:22 Mooi om te lezen dat anderen er ook zo over denken. Erger me groen en geel aan mensen die maatregelen verzinnen die nog stringenter zijn dan wat het RIVM voorschrijft, om vervolgens anderen de maat te nemen. Zo kwamen gister mijn ouders langs, en kreeg ik het verwijt naar mijn hoofd geslingerd dat door mij het land in lockdown zou gaan omdat ik maar mensen blijf ontvangen.
Ik kwam een nog mooiere tegen op Facebook bij één van mijn vrienden die een aantal familiefoto's van een etentje, dagje op de ijsbaan en verjaardagsfeestje etc. plaatste. Allemaal reacties van wildvreemden waarvan je de strekking al wel kunt begrijpen. Ware het niet dat die foto's al maanden oud zijn (had op elke foto's andere kleding aan en in een totaal andere setting), maar volgens die wildvreemden had ze dat er duidelijker bij moeten zetten en moest ze zich maar gelukkig prijzen dat iemand de moeite nam om op haar gezondheid te letten :shock: :lol: .

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 mar 2020 13:44

Hier zo'n kop van zojuist uit het mainstream nieuws die vingerwijzende lockdown roepers munitie geeft:
nu.nl liveblog schreef: Mensen ondanks waarschuwing weer naar stranden
En hier livebeelden van Bloemendaal aan zee. Oordeel zelf...

Je zou *bijna* denken dat alle middelen blijkbaar geoorloofd zijn om draagvlak te creëren voor lock-down achtige maatregelen.

:evil: :evil:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gesloten