Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 jul 2020 19:53

@Enzzo Dank je, het gaat zo wel lekker. :dislike:
Gelukkig beslis ik zelf wel west ik woon. En ik ben geen Trump aanhanger.
Laatst gewijzigd door Jans op 17 jul 2020 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 jul 2020 20:17

Enzzo schreef: 17 jul 2020 19:12
Jans schreef:......Zelfs Trump begrijpt als je veel test, je ook meer kans hebt besmettingen te vinden. Ik wil het echt niet bagatelliseren, maar voorlopig voelt het voor mij als paniek zonder grote problemen.
Really?!
Je gaat nu Trump aanhalen om een punt te maken?!!!!

Dus: Als we minder testen zien we minder positieve gevallen?

Sorry hoor maar misschien moet je je middelbare schoolgeld terug gaan vragen. Of anders weg gaan uit Frankrijk en heel hard in de USA gaan wonen.

Wat een dommigheid zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hey, we hebben het hier wel over de president van het machtigste westerse land hoor. ;)
En afgezien daarvan, gedraag je eens even normaal. Nergens voor nodig om op deze manier te reageren.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jul 2020 21:07

Enzzo schreef: 17 jul 2020 19:02
Lcsmet schreef: 17 jul 2020 18:03
Enzzo schreef: 17 jul 2020 12:51....
Marc van Ranst liet op de radio al weten dat België nu in de tweede golf zit.
De Marrek is in Vlaanderen overal te zien en te horen. Elke tv-&radio studio over verschillende musea en andere al dan niet entertainment programma's hebben hem over de vloer gehad.
Van enig consequent gedrag kan je deze "expert" onmogelijk verdenken.
Hoog tijd dat ze deze PVDA , voor de Nederlanders "de communisten", politicus zo snel als mogelijk in quarantaine zetten.
Jaja ik ben inmiddels helemaal mee met jouw ietwat rechts radicale ideologie hoor! Marc van Ranst heeft inmiddels politie bescherming omdat hij - geheel in het kader van vrije meningsuiting- zich hier en daar negatief heeft uitgelaten over Vlaams Belang en CD en V.
Als je zonodig hier je Vlaamse nationalistische ideeën wilt verspreiden moet je wel het hele verhaal vertellen hè. En dus niet alleen je eigen perspectief!!!
De Marrek is gewoon een mediageile persoon.
Er is geen enkel bewijs van extreem rechtse bedreigingen, de Marrek vindt alles goed om toch maar de media te halen. Echte bedreigingen komen tot op heden meestal van extreem links en dan heeft Marrek echt niets te vrezen.
Jij doet er alles aan om jouw perspectief hier als het enige juiste te laten doorgaan.
Nederland doet het anders dan wij en tot op heden staan wij in de Corona statistieken op één.
Dus hoog van de toren blazen moeten we echt niet doen.
Maar jij bent blijkbaar een Marrek fan, mij niet gelaten.
PS: maak even je huiswerk, in de recente geschiedenis heeft al dan niet extreem links onnoemelijk veel meer slachtoffers gemaakt dan extreem rechts.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 17 jul 2020 21:48

Lcsmet schreef: 17 jul 2020 21:07 PS: maak even je huiswerk, in de recente geschiedenis heeft al dan niet extreem links onnoemelijk veel meer slachtoffers gemaakt dan extreem rechts.
Het topic is 'Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt' in het deel 'Fietscafé'. Dit is gewoon cafépraat. Misschien een ander topic openen.

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3077
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 17 jul 2020 22:11

Of misschien een ander forum voor oprichten of opzoeken.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 jul 2020 22:57

Hoe corona mijn leven beïnvloedt is precies de laksheid van roeptoeters die tegen alle regels in de 1,5m willen uitbannen, die tegen alle feiten in de mondkapjes weg willen en die hier hun rechtse gedachtengoed posten als zijnde de absolute waarheid.

Als Catatonie op slot gaat, België met een tweede golf te maken heeft en Amerika richting 100.000 besmettingen per dag gaat kun je toch moeilijk blijven ontkennen dat er echt wel iets aan de hand is toch?
Als mensen die niet in staat zijn om sociale afstand te houden omdat ze worden opgehokt in veel te kleine behuizing zodat wij welvarende westerlingen ons vlees tegen minimum prijzen kunnen blijven kopen of onze consumptie goederen tegen laag transport tarief kunnen blijven kopen nog steeds zorgen voor verspreiding van het virus is er in mijn optiek iets fundamenteel mis met de wereld. Deze pandemie legt dit soort zaken bloot. En ja dat heeft invloed op mijn dagelijks leven!
Iedereen die hier blijft ontkennen dat bepaalde regels gewoon essentieel zijn om gezamenlijk deze pandemie uit te zitten tot er eindelijk een vaccin is helpen mee aan de verspreiding en daar ondervindt ik last van ja. Als zelfstandige, als mens en als bezorgde en meevoelende wereldburger.
Dus zal ik ook mijn mening hierover uitten. Op dit forum maar ook op andere fora als dat zo uitkomt.

En ieder ander met een andere mening, vanuit een andere ideologie kan dat ook doen. Dat is volgens mij de essentie van vrije meningsuiting. Dus kom maar op met de tegen argumenten. Alle beetjes helpen.....
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

i-mac

i-mac 17 jul 2020 23:13

In Belgie en Frankrijk worden massaal mondmaskers gebruikt. Gisteren was ik te Lille (Rijsel, en in Euralille ( grote shopping mall) werden de gevraagde maatregels vlot opgevolgd.

Vandaag gaan fietsen met mijn vrouw in de buurt van Hulst. In de AH en/of Jumbo draagt amper iemand een mondmasker. De terrassen zaten vol, en de afstand was bij momenten zeker geen 1,5 meter.
Dat voelt toch wat vreemd aan. Alsof men lak heeft aan de overheid vraagt en wat zij vragen.

We stevenen af op een nieuwe lockdown. En de 2de golf zal voor een ware vloedgolf aan faillisementen zorgen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 jul 2020 23:20

Precies! Hier in Frankrijk zie ik dat niemand zich ook maar iets gelegen laat aan alle verordeningen. Afstand houden? Neen. Mondkapjes? Ja maar dan met de neus er boven of afdoen als er gezoend moet worden :(
Er wordt hier in het dorp momenteel glasvezel aangelegd (nu al? Tja Frankrijk...)
Mensen gaan gewoon dichtbij de werkers staan om te vragen wanneer hun huis aan de beurt is etc etc. Zo gaat het echt fout!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2020 07:13

Serieuze vraag: wat is het effectieve verschil tussen mondkapje wel/niet over de neus? Vrijwel alle druppeltjes komen toch uit de mond?
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2020 07:27

Vandaag gaan fietsen met mijn vrouw in de buurt van Hulst. In de AH en/of Jumbo draagt amper iemand een mondmasker. De terrassen zaten vol, en de afstand was bij momenten zeker geen 1,5 meter.
Dat voelt toch wat vreemd aan. Alsof men lak heeft aan de overheid vraagt en wat zij vragen.
Hulst is Nederland en in NL regeert qua mondkapjes de logica nog ipv de hysterie.
Tijdens de piek van de pandemie lukte het ook zonder kapjes.
als er gezoend moet worden
Dit soort gedrag begrijp ik dus echt niet.

En de verhandeling over goedkoop vlees etc: helaas volledig raak :-( Voeg daar dan ook nog even de intensieve veehouderij aan toe. Vleesprijzen zijn zo laag dat boeren weinig mogelijkheden hebben om extensiever te werken.
Of in de bloemen business: chemie is verplicht want als kwekers een biologisch evenwicht hebben in hun gewassen is er de kans dat er bij de consument een klein beestje in zit ==> paniek!
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 jul 2020 08:06

Ik heb het idee dat in Nederland de mensen al weken vrij losjes omgaan met de regels. Hier in de omgeving in ieder geval wel en ik doe daar net zo vrolijk aan mee.
Toch zijn de cijfers ook al weken stabiel en dat allemaal zonder debiele mondkapjes.
Geef elkaar een beetje personal space, blijf thuis als je ziek bent, geen gezoen en handen schudden met mensen van buiten je gezin en even je klauwen wassen voor je iets in je waffel steekt blijkt hier vooralsnog prima te werken.

We moeten ons wel blijven realiseren dat dit virus niet meer weggaat en dat een 100% werkend vaccin voorlopig nog niet aan de orde is. Nu worden er hier gemiddeld dagelijks 10 60+ers besmet, waarvan er 1 per 3 dagen op de IC terecht komt. We hebben wel grotere problemen met de volksgezondheid en we hebben ook nog een jeugd die een normale omgeving om in op te groeien verdiend.

Ik denk dat mensen die hun huisje, boompje, beestje al gerealiseerd hebben wat minder moeite hebben de regels op te volgen. Maar voor veel jongeren is heel deze opgeklopte mensenangst een flinke aanslag op de sociaal emotionele ontwikkeling.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 jul 2020 08:34

Sowieso snap ik het verband tussen links en rechts en mondkapjes niet. Als het nu over ooglapjes ging... :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten