Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 okt 2020 19:01

Ja ik ga hier niet beweren dat er geen sterfgevallen zijn. En dat dat geen impact heeft op het leven. Ik wilde alleen duidelijk maken dat een "beetje" steriliseren niet veel toevoegt. Een beetje steriel bestaat niet. Dat karretje steriliseren doe je echt voor nop mits je al het andere niet ook steriliseert. Achteraf je handen wassen en altijd je handen wassen voor t eten lijkt me een stuk logischer. Persoonlijk vind ik hanschoenen al ver gaan. Maar ik heb al meer met mensen die serieus iets proberen, dan met mensen die het karretje schoonmaken omdat dat nu eenmaal moet.

Overigens is het nog niet erg duidelijk wat het aandeel is van oppervlakte transmissies in het aandeel corona patienten. Met PCR virus aantonen op een oppervlakte wil niet veel zeggen over de mogelijkheden tot transmissie. Daarentegen zijn is dosis die je kan oplopen door oppervlakte transmissie erg laag. Wat dan weer gunstig kan zijn voor een mild ziekteverloop. Ik probeer er nu wat duidelijke literatuur over te vinden. Maar er komt nu recentelijk zo veel conflicterend corona onderzoek online dat het niet erg duidelijk is.
Laatst gewijzigd door thestudent op 26 okt 2020 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 26 okt 2020 19:16

daniel1975 schreef: 26 okt 2020 19:00 [...]
De kunst is om het op een andere manier te doen nu. Ik heb voor mijn mensen op kantoor ook een ander schema bedacht om ze toch allemaal enkele dagen/wk op kantoor te hebben, hun nadrukkelijke wens. Puur ivm het sociale aspect, en prima te combineren met minimale bezetting en heel veel persoonlijke ruimte. Je moet alleen even creatief zijn en nee, het is geen letterlijke invulling van maximaal thuis werken. Wel ruimschoots binnen de grens.
En prive spreken we met hooguit 1 ander stel af. Geeft een andere dynamiek maar soms ook mooie andere momenten/gesprekken.
Het is gewoon de grens opzoeken. De opdracht is dat je thuis werkt en dat je de grenzen niet opzoekt.
Niet meer zeggen dat je je zo braaf aan de regels houdt want je doet het niet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 okt 2020 19:24

Ik stond vanmorgen nog een tijdje met de verpleegkundige te praten die bij ons op het bedrijf de teststraat runt (medewerkster Erasmus MC) en die gaf aan dat het ook voor haar onmogelijk is om de waarheid van de net-niet waarheid te onderscheiden. En dat er nog heel veel niet bekend is over transmissie omdat elk lab-onderzoek niet zomaar 1-op-1 naar de praktijk te tillen is. Zoals dus genoemde transmissie op verpakkingen in de winkel bijv.

@sloeren: zeker wel!! In een productie omgeving kun je niet volledig thuis werken. Dus naast productie:
Er moet altijd iemand zijn om de ritten in te plannen. Kunnen 2 personen dus die wisselen elkaar af.
Er moet iemand zijn die deurbezoek ontvangt, chauffeurs papieren verzorgd, etc. Ook daar twee personen die elkaar afwisselen.
Meerdere eindverantwoordelijken die bij wisselbeurt aanwezig zijn en soms overlap voor overleg.
En zo zijn er meerdere functies waarbij een aantal mensen die taak kunnen uitvoeren. Dus ja, er is minimale bezetting, zou hooguit nog 1 of 2 fte naar huis kunnen, maar het schema is nu zo in elkaar gedraaid dat niemand full time thuis zit en iedereen wel zijn/haar kantoormoment heeft. Dit voorjaar zaten sommigen full time thuis en dat is alles behalve prettig. Ook niet goed voor arbeidskwaliteit.
Less is bore

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 26 okt 2020 19:26

Mijn excuses voor mijn vooringenomenheid.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 okt 2020 19:53

no problem! :like:
Less is bore

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 26 okt 2020 20:09

@raven14 Gecondoleerd en sterkte met de verwerking.
Dogma F

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 26 okt 2020 20:09

Jij ook Ramon. Dank allen.
Afbeelding

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 26 okt 2020 22:56

Mag je medemensen zorg ontzeggen die hun leven lang sober leven, naar de kerk en zich daar aan de regels houden?

Mag je mensen die feest vieren met allemaal fitte, lang opgesloten mensen en behoefte hebbend aan een feestje zorg ontzeggen?

Moet je mensen die hun halve leven op de bank liggen, zuipend, vretend en rokend nog zorg verlenen als het druk is op de zorg?

Als iedereen opgeroepen word om contacten te minderen en je gaat bij een bevriend stel op visite heb je dan meer of minder recht op zorg dan een prof voetballer?

Als je nu naar de efteling of dierentuin gaat met je gezin ondanks het verzoek om te minderen, hou je je dan aan de regels... Ja natuurlijk, is dat beter dan 6 man die gezellig bij elkaar in de schuur zitten met een krat bier?!

Ik weet het niet. Ben er wel klaar mee over dat oordelen over een ander en dingen opleggen... Spiegeltje spiegeltje aan de wand

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 okt 2020 23:19

Ik wil wel oordelen over anderen. Als die er voor zorgen dat mijn leven sterk ingeperkt wordt omdat zij lekker door willen leven op de manier waarop nu even niemand dat kan.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 26 okt 2020 23:34

Tja jans, ik begrijp wat je bedoeld en vind ook wel wat van andermans keuzes en korte termijn denken...
Helaas is het even aanpassen nu al meer dan een half jaar en is er geen zicht op verandering, dat vind ik geen even meer.

En wiens leven word er nu ingeperkt, daar kun je lange discussies over hebben, heb ik overigens geen zin in.

Dit is geen verwijt naar jou maar meer een algemene opmerking dat we maar wat aan klooien met z'n allen in een onzekere tijd en geen uitzicht. En een ieder gaat daar op z'n eigen manier mee om en heeft ook zijn eigen kijk op het leven, dat is menselijk.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 okt 2020 23:41

Dat halve jaar is echt niet aanhoudend ellende geweest.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 okt 2020 00:24

Jans schreef: 26 okt 2020 23:19 Ik wil wel oordelen over anderen. Als die er voor zorgen dat mijn leven sterk ingeperkt wordt omdat zij lekker door willen leven op de manier waarop nu even niemand dat kan.
Wordt jouw leven sterk ingeperkt door de manier waarop anderen willen leven of wordt het leven van de jeugd sterk ingeperkt door angstige de manier waarop 40/50+ wil leven? Of beide?

We kunnen elkaar van alles verwijten maar zolang er nog geen bewijs is dat landen met een losse aanpak het slechter doen dan strenge landen, vind ik dat vrij zinloos.

Als het kabinet strenge regels oplegt aan iedereen omdat sommige mensen feestjes houden, dan is het de regering die de vrijheid inperkt. Het is niet de jeugd die jouw vrijheid inperkt. Dat er morgen een persconferentie komt zonder maatregelen aan te kondigen maar vooral met waarschuwingen (=dreigementen) zegt mij genoeg.

Natuurlijk moet je je aan de wet houden maar om nu zo te vallen over een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid is wat overdreven. Niemand heeft momenteel het juiste antwoord en dan zie ik liever nog wat mensen lol maken dan dat we allemaal angstig binnen gaan zitten wachten tot het onheil voorbij is.

Ik wil zeker het leed niet bagatelliseren maar ik zie in de huidige aanpak geen oplossing om het leed te verminderen. Volgens mij kun je beter een schema maken met pakweg een week of 6 milde maatregelen zoals in de zomer en dan een paar weken echte lockdown. Dan weet iedereen waar hij aan toe is en houdt je altijd perspectief op redelijk korte termijn.
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten