Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 21 jul 2020 11:18

amclassic-fan schreef: 21 jul 2020 11:14 Als je je nu niet laat testen in Nederland bij klachten dan ben je toch ook te dom om te poepen.
Toch zijn er veel mensen die dat dus niet doen. Of omdat ze (ten onrechte) denken dat een zere keel of loopneus geen corona kan zijn of omdat ze geen "zin hebben in dat gedoe". En daar zitten mensen bij van wie je het niet zou verwachten qua intelligentie.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37234
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2020 13:00

Of die denken “ik ga er maar vanuit dat het meevalt. Stel je voor dat ik positief test, dan zit ik 2 weken thuis”

Wat er voor de franse politiek geldt is volgens mij voor de Belgen precies hetzelfde: kapjes voor de vorm.
Less is bore

hopjes
Forum-lid
Berichten: 772
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 21 jul 2020 13:49

daniel1975 schreef: 20 jul 2020 22:39 High five Enzzo ;-)

Ik herken je mondkapjes ervaring volledig. Uitgezonderd de knoflook dan ;-)
Hier in zuid-fr 34gr, dan is zo’n vod geen pretje. Je ziet ook iedereen last minute dat ding op doen en nog voor de uitgang afdoen. Maar ik heb al kapjes in franse driekleur, met amsterdammertjes, redbull, smilies etc erop geprint gezien. Mondvodje als fashion statement, hoe raar is de wereld.....
@Daniel, jij bent momenteel op (kampeer) vakantie in zuidfrankrijk begrijp ik. Wat merk je ervan op de camping? Ik begrijp dat je smorgens bij het stokbroodje en croissant halen in de rij staat met een mondkapje op en bij de receptie zal het ook verplicht zijn. Maar bv naar/bij het zwembad en/of in douche sanitair?!
Wij hopen begin augustus naar omgeving le-puy-en-velay en de cevennes te gaan, maar ik begin toch wel steeds meer te twijfelen. Niet vanwege de corona maar vanwege al die regels (waar uiteindelijk de helft zich niet aan houdt). Geforceerde nep regeltjes dragen niet bij aan een ontspannen vakantie gevoel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37234
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2020 14:42

Gaat heel goed hier. Winkel en receptie inderdaad kapjes, afhaalpizza kapjes, maar zodra buitenlucht merk je er niks van. Personeel doet dan ook direct af. Ze zijn binnen wel consequent (en dat is goed ook).
Zwembad is gewoon open en geen restricties. Alleen in de rij voor glijbaan staan streepjes op 1m.
Groot, heel groot pluspunt: sanitair is schoner dan ooit!!!
Ik zou er zeker niet voor thuisblijven.

Qua mondkapjes: je ziet overal de elastiekjes uit de achterzakken bungelen. Heel veel mense frotten hem in achterzak als ze niet binnen zijn.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jul 2020 14:43

SIO2 schreef:.... Waar we het minste op zaten te wachten is het verplicht thuisblijven van ons hele gezin gedurende 14 dagen als ze positief was geweest,...
Ik zou me zelf in dat geval toch in eerste instantie het meest zorgen gemaakt hebben over de gezondheid van mijn vrouw en mijn gezin!!!

Maar hoe dan ook; ook in Nederland beginnen de zorgen nu door te dringen:

https://nos.nl/l/2341393

Hier in Frankrijk is het inderdaad een « blague »
Niemand lijkt zich iets aan te trekken van enige regel whatsoever :(
In de rest van Europa trouwens ook niet getuige de recente cijfers, inclusief Nederland.
Do or don’t, there is no try

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 21 jul 2020 14:53

Enzzo schreef: 21 jul 2020 14:43
SIO2 schreef:.... Waar we het minste op zaten te wachten is het verplicht thuisblijven van ons hele gezin gedurende 14 dagen als ze positief was geweest,...
Ik zou me zelf in dat geval toch in eerste instantie het meest zorgen gemaakt hebben over de gezondheid van mijn vrouw en mijn gezin!!!
Waarom? Ik ben 38 jaar, mijn vrouw is 41 jaar, en we zijn allebei gezond. De kans dat we ernstig ziek worden van dit virus is verwaarloosbaar klein. Hetzelfde geldt voor onze kinderen van 6 en 8 jaar. Het enige risico qua gezondheid zou zijn dat we onbedoeld toch mensen in onze omgeving (bijv. ouders) zouden hebben besmet die wel meer risico lopen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37234
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2020 15:25

Die redenatie van Sio2 kan ik wel volgen. Waar ligt het optimum qua ziek-zonder-erg, de boel weer platgooien en aantal slachtoffers?
We zullen een bepaald aantal zieken en doden moeten accepteren ben ik bang.
Maar waar ik wel vreselijk de pest in zou hebben is als ik straks ook weer maatregelen moet ondergaan omdat anderen deze zomer geleefd hebben alsof er niks aan de hand was.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jul 2020 16:33

Ja maar het sleutelwoord is wel: verspreiding
Of dat via een 8 jarige bij een bejaarde medeburger komt of een 41 jarige is niet relevant toch. We hebben nog steeds te maken met virus wat op elke hoek staat te wachten om slachtoffers te maken...
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37234
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2020 16:45

Klopt. Snapte iedereen dat maar. Dan zouden onzin regeltjes niet nodig zijn en het virus gewoon onder controle.
Tilburgse kermis gewoon bezig nu om maar eens iets te noemen. Als je daar als overheid JA tegen zegt zul je ook besmettingen moeten accepteren.
Less is bore

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 21 jul 2020 17:08

Besmettingen ziet men nu hoofdzakelijk in de leeftijdscategorie 20 - 40 jaar. Zij weten dat het virus hen niet zo veel kan maken.
Het is deze groep die het niet zo nauw neemt met de maatregelen , minder thuisblijft bij symptomen. Op die manier zijn het superverspreiders.

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 21 jul 2020 17:14

daniel1975 schreef: 21 jul 2020 16:45 Klopt. Snapte iedereen dat maar. Dan zouden onzin regeltjes niet nodig zijn en het virus gewoon onder controle.
Ik denk dat voldoende mensen dat snappen.

Wat alleen moeilijker te snappen is (en ook niet uit te leggen m.i.) is dat heel Nederland zich moet aanpassen omdat het virus voor een kleine groep (mogelijk) dodelijk is.

Met alle respect; een 80-jarige heeft een levensverwachting van minder dan 4 jaar. Wordt het niet eens tijd dat we met z'n allen de dood een beetje meer gaan accepteren?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 jul 2020 17:35

Je bent dus echt een barbaar. Ook bij de jongeren sluipt er af en toe doorheen die het niet haalt of op zijn minst ernstig ziek wordt.
Vanmiddag een rondje gefietst en op diverse plaatsen posters van "fête votive". Ook de dorpsfeesten lijken gewoon door te gaan in Frankrijk. En daar komen niet alleen jongeren, waarschijnlijk juist niet.

Gesloten