Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2020 22:39

High five Enzzo ;-)

Ik herken je mondkapjes ervaring volledig. Uitgezonderd de knoflook dan ;-)
Hier in zuid-fr 34gr, dan is zo’n vod geen pretje. Je ziet ook iedereen last minute dat ding op doen en nog voor de uitgang afdoen. Maar ik heb al kapjes in franse driekleur, met amsterdammertjes, redbull, smilies etc erop geprint gezien. Mondvodje als fashion statement, hoe raar is de wereld.....
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2020 22:52

:lol:
Do or don’t, there is no try

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 20 jul 2020 23:35

@Mark, je verzint zelf een rare stelling, om dan te kunnen zeggen dat het raar is. Bijzondere wijze van argumenteren... Ik vind dat niet "scherp", maar met name erg gezocht. Bovendien had je de omgekomen militairen niet nodig om je punt te maken. Google trouwens eens op "kanker slachtoffers", dan zie je dat dat ook wel gebruikt wordt.

@daniel en @enzzo, bedankt dat jullie de gezichtsmaskers dragen, ook al is het oncomfortabel. Daarmee spaar je de mensen die geen keuze hebben om de gezichtsmaskers te dragen (o.a. medewerkers in de gezondheidszorg).

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jul 2020 07:23

En jij denkt dat Daniel dat vrijwillig doet? De enige reden is dat Parijs het opgelegd heeft.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

i-mac

i-mac 21 jul 2020 07:42

Lcsmet schreef: 20 jul 2020 22:36
i-mac schreef: 20 jul 2020 22:26 ..........Mijn zorg gaat veeleer uit naar al die mensen wiens broodwinning er vanaf hangt. .................
En die door het betalen van hun belastingen maken dat er "zorg" is.
Ik werk in de zorg, en betaal ook belastingen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2020 07:54

amclassic-fan schreef: 21 jul 2020 07:23 En jij denkt dat Daniel dat vrijwillig doet? De enige reden is dat Parijs het opgelegd heeft.
Uiteraard.
Ik geloof er in de meeste gevallen totaal niet in. Gewoon hutje mutje bij elkaar kruipen mét mondkapje incl elkaar omhelzen of beetje afstand houden zonder kapje; wat zou er veiliger zijn.....?
In een vol OV zal het ongetwijfeld wel iets helpen, vooral om de eigen uitstoot te beperken.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 jul 2020 07:58

Vicenza schreef: 20 jul 2020 23:35 @daniel en @enzzo, bedankt dat jullie de gezichtsmaskers dragen, ook al is het oncomfortabel. Daarmee spaar je de mensen die geen keuze hebben om de gezichtsmaskers te dragen (o.a. medewerkers in de gezondheidszorg).
We zijn sinds gisteravond weer in Frankrijk. Wat een vertoning. Precies zoals Daniël beschrijft. Maar dat was ook een paar weken geleden al. Alleen nu massaal omdat het moet. Denk je nu echt dat daar waar de grote problemen ontstaan ook mondkapjes (dan wel goed) gedragen worden? In de onderkomens van arbeidsmigranten? In de zalen waar toch grote groepen, illegaal, bij elkaar komen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2020 08:36

Ietwat kort door de bocht: de mondkapjesplicht treft de mensen die er toch al goed mee om gingen en mist het doel bij de mensen die er schijt aan hebben. Want in prive situaties verkloten ze het alsnog.
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3485
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 21 jul 2020 09:59

Momenteel in zuidwest Frankrijk. Man man man. Die Fransen gaan er nogal anders mee om. Mondkapje op, terras op en dan mondkapje naar beneden en kussen maar. Obers met mondkapje alleen op de kin. Veel mensen met kapje maar neus eruit. Overal ontsmettingmiddelflesjes bij de ingang maar altijd leeg. Afstand houden in de supermarkt? Zekers, toch wel een riante 20 centimeters.

Ik geloof ook in afstand en geen mondkapjes maar als de regel is mondkapje dragen, hou je er dan aan. En als de regel is meter afstand, hou je daar dan aan. Ik merk dat ik me met name erger dat ik ze niet eens moeite zie doen om het een beetje netjes te doen...

Overigens zie je ook wel Fransen die het wel netjes doen. Maar veel niet.

Klinkt allemaal dramatisch. Maar wij houden netjes afstand. Doen rond de lunch de boodschappen want dan is de supermarkt bijna leeg. Op het strand is ruimte zat. En uit eten doen we op een rustig terrasje uit de loop. De rommelmarkt is prima te doen om 9 uur in de ochtend en daarna gewoon weg. Rondje fietsen, geen probleem. Zwembad op de camping: spitstijden mijden, einde middag is het rustig. Gewoon aanpassen en voorzichtig zijn. Het helpt wel dat het hier lekker weer is met die mondkapjes en niet bloedheet.

Dus wij redden het wel hier. Maar als ze hier in Frankrijk over een paar weken een gierend probleem hebben, verbaast dat me niks. Overigens zijn de berichten vanuit Nederland ook niet jevanhet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6036
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 jul 2020 10:13

Vicenza schreef: 20 jul 2020 23:35 @Mark, je verzint zelf een rare stelling, om dan te kunnen zeggen dat het raar is. Bijzondere wijze van argumenteren... Ik vind dat niet "scherp", maar met name erg gezocht. Bovendien had je de omgekomen militairen niet nodig om je punt te maken. Google trouwens eens op "kanker slachtoffers", dan zie je dat dat ook wel gebruikt wordt.
Het is een stelling, of dat een rare stelling is, is aan de ontvanger.
Het was mijn intentie om in ieder geval een prikkelende stelling neer te leggen. En het werkt, want er wordt op gereageerd en over gesproken.

Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat mijn mening over het gebruik van slachtoffers. En daaraan gelinkt de verantwoording vanuit de politiek voor alle vergaande maatregelen, komt niet van mijzelf. Maar het is wel 1 van mijn zorgen omtrent de hele aanpak van de pandemie in Nederland, eigenlijk vooral in de nevenschade.

Het komt uit een interview van klinish ethicus Erwin Kompanje. Die nota bene op de IC van het Erasmus MC, dicht bij de zorg voor patienten staat (45seconden):

https://www.youtube.com/watch?v=rlnfnsFz6c8?t=1543
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 21 jul 2020 10:24

Mijn vrouw kreeg vorige week woensdagavond last van keelpijn en verkoudheid. Donderdagochtend GGD gemeld en ze kon gelijk getest worden. Vervolgens 2 dagen binnen gezeten in afwachting van de uitslag, die vrijdag einde middag gelukkig negatief bleek te zijn. Waar we het minste op zaten te wachten is het verplicht thuisblijven van ons hele gezin gedurende 14 dagen als ze positief was geweest, maar ik snap de maatregel (hoewel deze niet afgedwongen wordt en veel mensen zich er niet aan houden). In onze omgeving wel veel verbaasde reacties dat ze zich had laten testen. "Vanwege een verkoudheidje?" of "Wat een gedoe zeg, dat je dat ervoor over hebt?". Overigens ook positieve reacties gekregen.

Van m'n zusje (werkt in een ziekenhuis) hoorde ik dat een collega op de laatste dag voor haar vakantie tussen neus en lippen door liet vallen dat ze naar Zweden op vakantie ging. Tja, wat moet je daar nu mee? Vanwege personeelskrapte is twee weken verplicht vakantie op laten nemen bij terugkomt geen optie.

Gisteren een dagje Rotterdam gedaan met m'n zoontje (prachtstad trouwens!). In het openbaar vervoer houdt vrijwel iedereen zich aan de mondkapjesregel, hoewel sommigen nog wel uitgelegd moet worden dat je deze ook over je neus moet dragen. :lol: :lol: Op straat bestaat de 1,5 meter regel in de praktijk echter helemaal niet meer, zeker in het centrum van de stad is dat onmogelijk. Besmettingen in de buitenlucht lijkt niet zo'n vaart te lopen, dus het zal wel, maar wel bijzonder dat er zowel lucht zit tussen "het officiële verhaal" en de praktijk van alledag.

Ik ben tot nu toe, en nog steeds, zeer sceptisch geweest over maatregelen die inbreuk hebben op de privésfeer. Echter, als ik om me heen kijk lijkt het wel alsof iedereen helemaal van god los is, veel mensen houden helemaal nergens meer rekening mee. Dat verbaast me wel, gezien de sfeer in het land in maart/april toen iedereen doodsbang en extreem voorzichtig leek te zijn. Alsof we nu doorslaan de andere kant op.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jul 2020 11:14

Als je je nu niet laat testen in Nederland bij klachten dan ben je toch ook te dom om te poepen.

En tja die Fransen, ze weten dat het in de privésfeer fout loopt en dan maatregelen nemen in het publieke segment. Kan je later iig zeggen dat je iets gedaan hebt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gesloten