Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

i-mac

i-mac 19 jul 2020 14:30

daniel1975 schreef: 19 jul 2020 12:03 +1
En idem voor werk; mijn business trips vond ik altijd net de kers op de taart. Nu is het toch net ff saaier.

Als mensen thuis willen blijven voor een hippe #staycation moeten ze dat lekker doen, maar loop niet te wijzen aub. Meeste besmettingen vinden plaats in huiselijke kring. Conclusie: op vakantie gaan is veiliger :mrgreen:
Dat laatste is een utopie (helaas). Op diverse vakantiebestemmingen stijgt het aantal corona gevallen opnieuw. Nu ook in Frankrijk. Laat ons eerlijk zijn, je kan het virus overal oplopen.

Ik zal niemand met de vinger wijzen. Leven en laten leven. Wij hebben besloten niet op reis te gaan. Maar met een grote tuin in een rustige buurt kan je ook genieten. Ik begrijp echter heel goed dat het voor andere mensen niet zo is. Mijn zoon woont 8 hoog in hartje Antwerpen, en hij is blij dat hij straks op reis kan. Zeker als je weet dat hij al sinds het begin van de corona crisis van thuis uit moet werken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2020 16:29

Dus dat gedrag vertonen alleen mensen die op vakantie gaan?
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2020 16:57

Van mij mag het hoor.
Less is bore

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8422
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 jul 2020 18:55

Bij De Nijkies thuis in het nu de omgedraaide wereld.
Ivm Corona nagenoeg geen werk waar ik normaal 12 x naar Toscane ga voor 10 dagen.1x piep ik er tussenuit voor even wat anders dan mensen vermaken.
Vrouwlief heeft doorgewerkt ipv 20 uur zijn het er nu 30 per week.Vakantie gecanceld ivm onzekerheid.
Vakantie dagen waren samen gepland,nu heeft 1 personeelslid bij mijn vrouw een losgelaten hoornvlies en wordt spoedig geopereerd en kan 3 weken niet werken op een bezetting van 4 man is dat 25% die opgevangen moet worden.Ik heb nu ook mijn vakantie verzet en hopelijk komt er werk na september weer los.Conclusie mijn vrouw is aan een andere omgeving toe en beetje relaxen en ik ben na 34 jaar onregelmatigheid en heel veel van huis sinds Maart nagenoeg thuis en niet aan vakantie toe.De 2 kids hebben hun eigen leven en hebben wij geen omkijken naar al wonen ze nog fijn thuis.
Zo heeft een ieder een eigen verhaal.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 jul 2020 19:22

walter- schreef: 19 jul 2020 08:46
Lcsmet schreef: 18 jul 2020 23:06
Enzzo schreef: 18 jul 2020 22:02 Wat ook opvalt is dat het voorlopig steeds de jongeren zijn die voor wat hogere besmettingshaarden zorgen. .........;;
In België is in de provincie Antwerpen zijn het Borgerhout en Deurne die het hardst getroffen zijn, toevallig 3 steden met een hoog inwonersaantal van allochtone/gastarbeiders¨/migranten afkomst.
Toeval?
..
Je hebt een uitleg waarom het niet in luik/Brussel of Charleroi is?

............;;
Ik niet, dat is maar wat "de experts" zeggen he.
"Hij ziet namelijk dat jongeren en verschillende culturele gemeenschappen niet goed bereikt worden. “Daarin lukken we op dit moment niet”, zei de professor, zonder daarbij een oordeel te willen vellen over de beoogde groepen."
Bron: VRT News
I know myself like no one else
Nothing to defend

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 19 jul 2020 22:49

Gastheerg schreef: 19 jul 2020 13:25 Als je niet werkt en geen thuiswonende kinderen hebt is het over dit soort dingen makkelijk oordelen.
De vriend van onze dochter woont sinds begin maart hier om er 1 gezin van te maken.

Een dagje vorige week:
Zowel m'n dochter als haar vriend hadden een examen.
M'n vrouw had een internationale vergadering
En ik had een netmeeting over een mogelijke projectopdracht.
Zelden zo optimaal gebruik gemaakt van de bandbreedte :mrgreen:
Vier ruimtes in huis die even NIET door een van de anderen betreden mocht worden.

We kunnen het allemaal prima met elkaar vinden maar het hele huis ruikt naar werk en school.
Heel herkenbaar. En aangezien ik kennelijk nogal luidruchtig telefoneer en videovergader, vond ik ook regelmatig een post it op mijn computerscherm om toch vooral te fluisteren. Daar hebben heel wat collega's lol om gehad :oops:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jul 2020 23:29

SqueeZer schreef: 19 jul 2020 16:33 Totnutoe zijn de uitspattingen vooral door vakantiegangers die en passant stoppen idd. bij mijn vrouw haar werk ..

Het is ook pas een issue geworden sinds de laatste weken ..en men ziet ook door de camerabeveiliging uit welke voertuigen ze komen of terug instappen me dunkt ..

Ik beweer niet dat enkel vakantiegangers verkeerd gedrag vertonen .. maar op die specifieke locatie is het toch op het moment een feit ... en dan mag dat ook gezegd worden?

Het lijkt er op, lezende over wat je hierboven en eerder terug allemaal schrijft, dat jij en je gezin ook vrij hard getroffen zijn door deze idiote corona crisis!
Dat geldt in meer of mindere mate voor ons allemaal. Maar ik heb respect en begrip voor datgene wat je hier deelt (in dit topic)

Het is inderdaad een beetje oneerlijk, of althans zo voelt het, als je zelf in de frontlinie zit terwijl anderen zich alleen zorgen maken over hun al dan niet verdiende verlof in een buitenland op een of andere camping met vele anderen.

Maar zo heeft iedereen kennelijk zijn eigen perspectief op deze vreemde situatie.
Hoe dan ook; als ik jouw verhaal lees kan ik mijn eigen verhaal weer ietsje beter in perspectief zien. Niet dat dat jou iets helpt maar dat is volgens mij een beetje de essentie van dit topic
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6036
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 jul 2020 14:46

https://www.nu.nl/buitenland/6065525/ge ... virus.html

Moeten we hier dan nu ook praten over coronaslachtoffers?
Gezien het ongeluk gebeurde in de "strijd" tegen corona?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 20 jul 2020 15:57

Smakeloos....

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 20 jul 2020 18:31

Vicenza schreef: 20 jul 2020 15:57 Smakeloos....
Ik dacht het, jij zegt het.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6036
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 jul 2020 19:32

Ah.. Dus dan kunnen we stellen dat het spreken over coronaslachtoffers niet correct is.

We spreken namelijk ook niet over slachtoffers van suikerziekte of slachtoffers van griep. Dus waarom zouden we dat bij deze ziekte wel doen?

Ik wist dat mijn opmerking scherp was..., maar scherpe opmerkingen (vaak over hele dele van bevolkingsgroepen) zijn in dit topic al veelvuldig geweest. Maar het maakt wel het punt van framing van dit coronathema door de gebruikte termen, pijnlijk, duidelijk!

Het is erg treurig dat 2 jonge militairen zijn omgekomen bij dit ongeluk (ze zijn wel degelijk slachtoffer, slachtoffer van een helicoptercrash). En mijn medeleven gaat ook, oprecht, uit naar hun nabestaanden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3063
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 20 jul 2020 19:40

Sorry, maar hoezo spreken we niet over slachtoffers van griep of diabetes?
Misschien niet hier of in dit topic, maar elders gebeurt dat wel degelijk.

Er is wat mij betreft niets scherps aan je opmerking, eerder botheid.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gesloten